|

آخرین اخبار از وضعیت راه‌ها و جاده‌های کشور؛

هشدار سیل و آماده‌باش در راه‌ها و جاده‌های کشور/ کدام جاده‌ها امروز یک‌طرفه و بسته شدند؟

آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌های کشور اعلام شد.

هشدار سیل و آماده‌باش در راه‌ها و جاده‌های کشور/ کدام جاده‌ها امروز یک‌طرفه و بسته شدند؟

به گزارش شبکه شرق، آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها و جاده‌های پرتردد کشور اعلام شد. برخی جاده‌ها و راه‌های ارتباطی کشور یک‌طرفه و مسدود شدند. 

رئیس مرکز اطلاعات ترافیک پلیس راهور فراجا، به تشریح وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های پرتردد کشور پرداخت.

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات ترافیک پلیس راهور فراجا از پیش‌بینی افزایش سفرهای برگشت مسافران نوروزی به مبدا حرکت و شهرهای خود خبر داد و گفت: اجرای طرح یک طرف شدن در آزادراه تهران-شمال و جاده چالوس در مسیر شمال به جنوب، پیش‌بینی شده است.

رئیس مرکز اطلاعات ترافیک پلیس راهور فراجا افزود: در حال حاضر شاهد ترافیک نیمه سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه، ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران-شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا شهرستانک و محدوده تونل البرز هستیم.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: همچنین شاهد تردد روان در محورهای هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت (رفت و برگشت) هستیم‌.

رئیس مرکز اطلاعات ترافیک پلیس راهور فراجا  افزود: محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

سرهنگ شیرانی تاکید کرد: شاهد ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران-قم محدوده بهشت زهرا(س) هستیم.

رئیس مرکز اطلاعات ترافیک پلیس راهور فراجا درباره آخرین وضعیت جوی محورهای مواصلاتی کشور گفت: بارش باران در برخی از محورهای استان‌های کردستان، کرمان و فارس را شاهد هستیم.

جاده

هشدار سیل و آماده‌باش در جاده‌های کشور

جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای، جزئیات حوادث و سوانح نوروزی سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد و به مسافران هشدار داد تا نکات ایمنی را برای سفر و تردد در مناطق غربی کشور که برای دو روز آینده بارش‌های رگباری و احتمال وقوع سیلاب در آن‌ها وجود دارد، رعایت کنند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، اطلاعیه ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر به شرح زیر است:

از مورخ ۲۴ اسفندماه لغایت صبح روز پنجم فروردین ماه ۱۴۰۳، بیش از ۸۰۰ ماموریت جاده‌ای توسط هلال احمر انجام شد که در این عملیات ها به ۱۱۵۳ نفر امدادرسانی شد.

از ابتدای آغاز طرح نوروزی، نیروهای هلال احمر ۱۵۵۸ مصدوم سوانح و حوادث مختلف را در محل درمان و ۶۴۳ آسیب دیده را که نیاز به درمان تخصصی داشتند، به مراکز درمانی منتقل کردند.

نیروهای نجاتگر هلال احمر در ایام نوروز با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها، موفق به نجات جان ۱۳۴ حادثه دیده تصادفات جاده‌ای شدند. این تعداد در عملیات‌های فنی رهاسازی از خودروهای تصادفی نجات پیدا کردند.

با توجه به شرایط جوی نامساعد در برخی مناطق کشور، هلال احمر تا به امروز ۲۱۸ نفر از شهروندانی را که در معرض خطر حوادث جوی بودند را به مناطق امن منتقل و برای ۹۷۴ نفر اسکان اضطراری فراهم کرده است.

با توجه به هشدارهای صادره از سوی سازمان هواشناسی و بارش‌های پیش‌بینی‌شده برای امروز و فرداُ به ویژه در نواحی غربی کشور و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و خوزستان، توصیه می‌شود که هموطنان ترجیحا سفرهای خود به این نواحی و استان‌ها را به تعویق بیندازند و در صورت الزام به سفر قطعا وضعیت جوی را رصد و با اطلاع از وضعیت محورهای مسیر حرکتی اقدام به سفر کنند.

شهروندان در صورت مواجهه با آبگرفتگی‌ها در محورهای مواصلاتیُ به هیچ عنوان اقدام به عبور از مناطق ناامن نکنند و در اقامتگاهی مناسب تا رفع مخاطره توقف کنند و تجهیزات ایمنی برای خود، خانواده و خودرو به همراه داشته باشند.

در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه و سوانح جویُ به‌سرعت با شماره ۱۱۲ تماس حاصل و موارد را به جمعیت هلال احمر اعلام کنید.

احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس و کندوان و راه‌های ارتباطی کرج

رئیس پلیس راه استان البرز گفت: تردد وسایل نقلیه از کرج تا دهانه جنوبی تونل کندوان در ۲ خط شمالی و جنوبی در حال انجام است.

سرهنگ پیمان کرمی، رئیس پلیس راه استان البرز عنوان کرد: اکنون تردد وسایل نقلیه از کرج تا دهانه جنوبی تونل کندوان در ۲ خط شمالی و جنوبی در حال انجام است.

او مطرح کرد: در حال حاضر اعمال محدودیت تردد در جاده کرج-چالوس مربوط به محدوده استان مازندران است. محدودیت یک طرفه شدن مسیر تا تخلیه بار ترافیکی ادامه دارد.

رئیس پلیس راه استان البرز از خطر ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی به ویژه محور کرج‌- چالوس خبر داد و از مسافران خواست در حاشیه این جاده‌ها توقف نکنند.

کرمی گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط ناپایدار جوی و بارش تندری، خطر ریزش سنگ در مسیرهای کوهستانی البرز به ویژه جاده کرج-چالوس دور از انتظار نیست. پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل در تمام راه‌های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل‌های مورد نظر مستقر شده است.

رئیس پلیس راه استان البرز با اشاره به کاهش بیش از ۶۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در راه‌های این استان از رانندگان خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هنگام خستگی و خواب آلودگی اقدام به رانندگی نکنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

بارش باران در جاده‌های ۶ استان

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور جدیدترین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی را تشریح کرد.

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی محورهای شمالی اظهار کرد: شاهد ترافیک سنگین در آزادراه تهران-شمال محدوده‌های تونل شماره 18 و تونل البرز و در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده‌های هریجان، مجلار و میانک هستیم.

او افزود: تردد در محورهای هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت در هر دو مسیر رفت و برگشت روان گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور بیان کرد: ضمنا محور فیروزکوه دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

شیرانی با اشاره به آخرین وضعیت جوی محورهای مواصلاتی گفت: بارش باران در برخی از محورهای استان‌های اردبیل، گیلان، گلستان، بوشهر، فارس و مازندران گزارش شده است.

او در پایان با اشاره به اینکه برای استان‌های نیمه غربی کشور باراندگی گزارش شده است، گفت: با توجه به اینکه به پایان نیمه اول تعطیلات نوروزی رسیده و شاهد شروع موج برگشت سفرهای نوروزی در نیمه اول هستیم به رانندگان توصیه می‌شود با دقت و حوصله بیشتری رانندگی کنند.

جاده چالوس و آزادراه تهران شمال یک طرفه شد

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) و آزادراه تهران-شمال مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع شد.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی نشان می‌دهد که آزادراه تهران-شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا شهرستانک، محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) محدوده سیاه بیشه دارای ترافیک سنگین است.

تردد در محورهای هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت (رفت و برگشت) روان است ضمن اینکه محور فیروزکوه دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی، تردد در سایر محورهای کشور را روان نشان می‌دهد.

بر اساس آخرین وضعیت جوی، برخی از محورهای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان دارای بارش باران است.

محور غیرشریانی هشتگرد-طالقان مسدود و محورهای سروآباد-پاوه، سی‌سخت-پادنا، گنجنامه-تویسرکان، وازک- بلده، پونل-خلخال دارای انسداد فصلی است.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، محدودیت‌های تردد مربوط به استان‌های مازندران، البرز و تهران محور چالوس (شمال به جنوب)، آزادراه تهران-شمال (شمال به جنوب) می‌شود.

جاده کندوان یک‌طرفه شد

فرمانده پلیس راه کندوان از انسداد و یک‌طرفه شدن این محور به شمال خبر داد.

سرگرد محمد احمدی، فرمانده پلیس راه کندوان  از انسداد و یک طرفه شدن محور کندوان از بالای محدوده طویر به سمت شمال خبر داد و گفت: عملیات انسداد تا پایان تخلیه بار ترافیکی ادامه دارد.

همچنین براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های مازندران، در حال حاضر تردد در مسیر جنوب به شمال محور کندوان محدوده پل زنگوله تا سیاه بیشه و هزارچم نیمه سنگین تا سنگین و در دیگر محورها عادی و روان است.

از نظر جوی نیز بارندگی در برخی مناطق محور سوادکوه وجود دارد.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها