|

آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌های شمال/ ممنوعیت تردد و محدودیت‌های ترافیکی جدید اعلام شد

آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌های شمال، وضعیت جاده چالوس، کندوان، آزادراه تهران شمال، و همچنین ممنوعیت تردد و محدودیت‌های ترافیکی جدید اعلام شد.

آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌های شمال/ ممنوعیت تردد و محدودیت‌های ترافیکی جدید اعلام شد

به گزارش شبکه شرق، مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در آزادراه‌های تهران-شمال و قزوین-رشت و محور‌های چالوس و هراز  در دومین روز از نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

 طبق گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور، ترافیک سنگین در آزادراه تهران شمال مسیر جنوب به شمال حد فاصل تونل ۱۲ تا ۱۳، تونل ۱۷ تا شهرستانک و البرز تا انتهای آزاد راه برقرار است.

همچنین محور چالوس مسیر جنوب به شمال حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه، محو هراز مسیر جنوب به شمال محدوده امام زاده هاشم و آزاد راه قزوین- رشت دارای ترافیک سنگین است.

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: در مسیر فیروزکوه رفت و برگشت ترافیک روان است.

بر این اساس، محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند. طبق این گزارش، باران در برخی از محور‌های استان‌های کردستان، گلستان و خراسان رضوی می‌بارد.

محدودیت‌های تردد در جاده‌های شمالی کشور

رئیس مرکز اطلاعات ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: تردد وسایل نقلیه از محورهای چالوس و هراز و آزادراه تهران-شمال درمسیر شمال به جنوب، تا اطلاع بعدی ممنوع است.

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات ترافیک پلیس راهور فراجا درباره آخرین وضعیت محورهای شمالی، افزود: آزادراه تهران-شمال مسیر جنوب به شمال حدفاصل تونل شماره ۱۲ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۷ تا شهرستانک و تونل البرز تا انتهای آزادراه دارای ترافیک سنگین است.

او ادامه داد: همچنین ترافیک سنگین در محورهای چالوس مسیر جنوب به شمال محدوده سیاه بیشه، محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده‌های گالری امامزاده هاشم، لاسم، آب اسک و بایجان و آزادراه قزوین-رشت محدوده بک باغی را شاهد هستیم. در محور فیروزکوه مسیر رفت و برگشت، تردد روان است.

رئیس مرکز اطلاعات ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

سرهنگ شیرانی درباره آخرین وضعیت ترافیکی سایر محورهای مواصلاتی کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه کرج-قزوین محدوده‌های مهرویلا و مهرگان را شاهد هستیم.

ترافیک سنگین در جاده‌‌های شمالی کشور

رئیس مرکز اطلاعات ترافیک پلیس راهور فراجا از ترافیک سنگین در برخی محورهای شمالی کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات ترافیک پلیس راهور فراجا درباره محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور گفت: در محورهای شمالی تردد وسایل نقلیه از محورهای چالوس و هراز و آزادراه تهران-شمال مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است، همچنین در آزادراه تهران-شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۲ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۷ تا شهرستانک و تونل البرز تا انتهای آزادراه و در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) محدوده سیاه بیشه ترافیک سنگین مشاهده می شود.

 رئیس مرکز اطلاعات ترافیک پلیس راهور فراجا افزود: در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده های گالری امازاده هاشم، لاسم، آب اسک و بایجان و در آزادراه قزوین-رشت محدوده بک باغی نیز ترافیک سنگین مشاهده می‌شود. در آزادراه کرج-قزوین محدوده‌های مهرویلا و مهرگان نیز ترافیک سنگین مشاهده می‌شود. در محور فیروزکوه (رفت و برگشت) تردد به شکل روان در حال انجام است و در محورهای شمالی مداخلات جوی وجود ندارد و تنها بارش باران در برخی از محورهای استان کردستان مشاهده می‌شود.

جاده

ترافیک ۱۴ کیلومتری و سنگین در جاده‌های گیلان و آزادراه قزوین-رشت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: ترافیک در آزادراه قزوین - رشت حدفاصل بزرگراه امامزاده هاشم - رشت به طول حدود ۱۴ کیلومتر سنگین است.

غلامعلی نیک فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه در محور آزادراه قزوین-رشت شاهد ترافیک هستیم، اظهار کرد: ترافیک در آزادراه قزوین-رشت حدفاصل بزرگراه امامزاده هاشم-رشت محدوده شهران تا پیچ شاه عباسی، به طول حدود ۱۴ کیلومتر سنگین است.

‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از ورود ۴۸۹ هزار و ۶۲۸ خودرو به استان از ۲۴ اسفند ماه تا اول فروردین ماه خبر داد و بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا کنون ۳۲۶ هزار و ۴۸۱ خودرو از استان خارج شده‌اند.

نیک فهم به کاهش ۱۳ درصدی ورود به استان و ۱۰ درصدی خروج از استان اشاره کرد و گفت: بیشترین میزان ورودی به استان از طریق آزادراه قزوین-رشت با ۲۶۱ هزار و ۳۳۳ خودرو و پس از آن، محور رامسر-چابکسر با ۱۳۳ هزار و ۲۲۵ خودرو است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان بیشترین میزان خروجی استان را از محور چابکسر-رامسر با تردد ۱۲۷ هزار و ۳۲۸ خودرو دانست و افزود: بیشترین تردد در محورهای استان، مربوط به ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ با متوسط تردد ۶۶۸ خودرو در ساعت بوده است.

ابتکار عمل مردم در ترافیک تهران - شمال با نواختن موسیقی با صدای بوق را ببینید.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها