|

آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌ها/ جاده‌های ۲۸ استان بارانی و برفی است

بارش برف و باران در راه‌ها و جاده‌های ۲۸ استان کشور ادامه دارد.

آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌ها/ جاده‌های ۲۸ استان بارانی و برفی است

به گزارش شبکه شرق، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از بارش برف و باران در جاده‌های ۲۸ استان کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در سراسر کشور، در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، تهران، مازندران، البرز، اصفهان، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، همدان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، لرستان، مرکزی، قم، فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان، یزد و گلستان هستیم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد:‌ همچنین در برخی از محورهای استان‌های گیلان،  هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان نیز بارش باران گزارش شده است. در این شرایط لازم است که رانندگان و مسافران نیز رعایت یکسری نکات را جدی بگیرند. مهم‌ترین مساله این است که باید از سفرهای غیرضروری پرهیز شود و در صورت الزام به سفر حتما باید با آمادگی کامل اقدام به سفر شود. همچنین در صورتی که قصد بازگشت از سفر را دارند، تا حد امکان زمان بازگشت خود را به روزهای بعدی موکول کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا افزود:‌ آن دسته از رانندگانی که به هر دلیلی مجبور به انجام سفر هستند، باید ضمن کسب اطلاع از وضعیت راه ها از سلامت فنی خودرو به ویژه سالم بودن وسایل گرمایشی خودرو و برف پاک کن و همراه داشتن  زنجیر چرخ اقدام کنند. پر بودن باک خودرو در مبدا نیز بسیار مهم بوده و باید رعایت شود. همچنین رانندگان و مسافران حتما لباس گرم، غذای کافی و ... را در طول سفر به همراه داشته و به توصیه‌ها و دستورات ماموران پلیس راه توجه کنند.  

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: در مواردی دیده شد که به علت وقوع کولاک یا بارش شدید برف و ... ماموران پلیس راه اقدام به انسداد موقت مسیر می‌کنند اما برخی از رانندگان با تصور اینکه زرنگ بوده و پلیس را دور زده‌اند، وارد بی‌راهه و مسیرهای فرعی شده و در آنجا دچار مشکل می‌شوند. اقدامی که هم جان آنان را خطر می‌اندازد و هم زحمتی مضاعف برای امدادگران و عوامل پلیس ایجاد می‌کند. لذا تاکید داریم که رانندگان حتما به دستورات پلیس توجه کنند.

شیرانی با تاکید بر اینکه همراه داشتن زنجیر چرخ نیز الزامی است، گفت: رانندگان باید بدانند که چگونه از زنجیرچرخ خودروی خود استفاده کرده و با نحوه نصب آن کاملا آشنا باشند، بدیهی است که در صورت افزایش بارندگی به خصوص در محورها و گردنه‌های برفگیر، پلیس حتما از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری خواهد کرد. رانندگان در هنگام بارش برف و باران، فاصله طولی مناسب را خودروی مقابل رعایت کرده و ضمن پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک‌طرفه شد

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در ادامه به تشریح وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور پرداخت و گفت: محور هراز که به دلیل بارش برف مسدود شده بود، صبح امروز بازگشایی شده و تردد از این محور در حال انجام است. با تمهیدات اتخاذ شده تردد از آزادراه تهران – شمال و مسیر جنوب به شمال محور چالوس تا اطلاع بعدی ممنوع است. این جاده پس از تخلیه کامل بار ترافیکی مسیر جنوب به شمال از ساعاتی دیگر در مسیر شمال به جنوب یک‌طرفه خواهد شد، تا فرآیند بازگشت مسافران تسریع شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ترافیک در آزادراه کرج – قزوین در محدوده مهرشهر نیمه سنگین گزارش شده است، اظهارکرد:‌ وضعیت مشابه در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک گزارش شده است.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

برف و کولاک جاده توسکستان را مسدود کرد

رئیس پلیس راه استان سمنان از مسدود شدن محور شاهرود_گرگان (توسکستان) به دلیل بارش برف و کولاک خبر داد و گفت: مسافران از محورهای جایگزین برای سفر استفاده کنند.

سرهنگ موسی بزرگی، ضمن بیان اینکه در اکثر محورهای مواصلاتی استان به ویژه گردنه‌ها و نواحی کوهستانی شاهد بارش نزولات جوی هستیم، ابراز داشت: این بارش در استان و شهرهای شمال کشور فزونی بیشتری دارد.

او ضمن بیان اینکه مازندران و مسیر فیروزکوه و استان گلستان بارندگی شدید گزارش داده شده است، افزود: برای حفظ ایمنی مسافران محور شاهرود_گرگان (توسکستان) مسدود اعلام شده است.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه رانندگان بهتر که در صورت الزام به سفر از محورهای جایگزین استفاده کنند، ابراز داشت: خودروهای عبوری باید زنجیر چرخ را نیز به همراه داشته باشند.

آماده‌باش کامل پلیس در پی بارش برف و باران در جاده‌ها

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به بارش برف و باران در اکثر جاده‌های کشور از رانندگان و مسافران خواست که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به بارش برف و باران در برخی از جاده‌های کشور گفت: گزارش‌های ما حاکی از آن است که دستکم در جاده‌های نیمی از استان‌های کشور بارش برف و باران رخ داده است. این وضعیت در جاده‌های کوهستانی و برفگیر نیازمند رعایت یکسری نکات که باید از سوی رانندگان و مسافران جدی گرفته شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه همراه داشتن زنجیر چرخ در محورهای برفگیر الزامی است، گفت: طبیعی است که همکاران من در پلیس راه از ادامه تردد خودروهای فاقد زنجیرچرخ از محورهای کوهستانی و برفگیر جلوگیری خواهند کرد و این اقدام با هدف حفظ ایمنی رانندگان و مسافران انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه توصیه پلیس پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری است، گفت: در همین راستا نیز از رانندگان و مسافران می‌خواهم که از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند. در مواردی دیده شده که در هنگام بارش برف برخی از هموطنان برای برف‌بازی به جاده‌های برفی می‌روند که لازم است از این کار پرهیز کنند. همچنین آن دسته از افرادی که ممکن است به سفر رفته و قصد بازگشت داشته باشند، در صورت امکان زمان بازگشت خود را به روز دیگری موکول کنند.

حسینی ادامه داد:‌ اما در صورتی که رانندگان و مسافران الزام به سفر داشته باشند، حتما باید یکسری نکات را رعایت کنند. نکاتی که البته ساده به نظر می‌رسد اما درموارد بسیاری عدم رعایت همین موارد مشکلاتی را ایجاد کرده است. اولین نکته همان، همراه داشتن زنجیر چرخ بود. نکته دیگر اطمینان از سالم بودن برف‌پاک‌کن و بخاری وسیله نقلیه است. پر بودن باک خودرو در هنگام حرکت، همراه داشتن خوراک کافی و لباس گرم نیز از دیگر توصیه‌های پلیس است.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین از رانندگان خواست که در محورهای برفی و بارانی با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مناسب رانندگی کنند. اگر در محوری با کاهش دید مواجه شدند، حتما و حتی در طول روز نیز چراغ‌های وسیله نقلیه خود را روشن کنند تا از سوی خودروهای دیگر رویت شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه ماموران پلیس راه و راهور در سطح جاده‌ها و معابر شهری حضور دارند، گفت: همکاران من از زمان صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در خصوص بارش‌ها برای مدیریت آمد و شد و تامین امنیت و ایمنی ترافیکی رانندگان و مسافران در آماده‌باش کامل قرار دارند. اما لازم است که مردم عزیز نیز با آنان همراهی و همکاری داشته باشند.

وضعیت راه‌ها و جاده‌های کشور

مرکز مدیریت راه‌های کشور از تردد روان در محورهای شمالی و بارش برف و باران در جاده‌های ۲۴ استان از جمله تهران خبر داد.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در زمان حاضر، تردد وسایل نقلیه در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران‌–‌شمال و آزادراه قزوین‌–‌رشت مسیر (رفت و برگشت) روان است.

محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و آزادراه تهران-شمال دارای بارش برف و باران، آزادراه قزوین–‌رشت دارای بارش باران هستند.

مرکز مدیریت راه‌های کشور از بارش برف و باران در برخی محورهای استان‌های تهران، مازندران، البرز، اصفهان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، همدان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، لرستان، مرکزی، فارس، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، کرمان، گلستان، گیلان، قم، کرمانشاه، بوشهر، خراسان جنوبی و خوزستان خبر داده است.

محور مسدود شریانی خرم آباد–‌پلدختر نیز تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد–‌کوهدشت و آزادراه خرم آباد–‌پل زال انجام می‌شود.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها