|

اطلاعیه تعطیلی مدارس

مدارس برخی شهرها و استان‌های کشور تعطیل شد.

اطلاعیه تعطیلی مدارس

به گزارش شبکه شرق، با توجه به تداوم بارش برف و باران، برودت و سرمای شدید در نواحی مختلف کشور، مدارس برخی شهرها و استان‌های کشور، امروز «سه‌شنبه، هشتم اسفند ماه ۱۴۰۲»، تعطیل است و آموزش به صورت مجازی و غیرحضوری خواهد بود.

تعطیلی مدارس نطنز و کاشان

به علت بارش برف، تمام مقاطع تحصیلی شهر نطنز برای دومین روز پیاپی تعطیل شد.

همچنین محمدشریف زارعی،  فرماندار کاشان گفت: مدارس این شهرستان در همه مقاطع تحصیلی در روز سه‌شنبه «۸هشتم  اسفندماه ۱۴۰۲» به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. با توجه به افزایش بارش رحمت الهی و احتمال یخ زدگی و بروز مشکلات برای شهروندان، مدارس در  همه دوره های تحصیلی به صورت غیرحضوری خواهد بود. مهدهای کودک‌ها، مراکز پیش دبستانی و مراکز توانبخشی بهزیستی شهرستان کاشان در روز سه‌شنبه تعطیل است.

تعطیلی مدارس استان البرز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: سه‌شنبه «هشتم اسفند ماه»، مهدهای کودک و پیش دبستانی تعطیل و آموزش در مقطع ابتدایی به صورت غیرحضوری است.

احمد افضلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز  گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه بارشی و یخبندان، سه‌شنبه «هشتم اسفند ماه»، مهدهای کودک و پیش دبستانی تعطیل و آموزش در مقطع ابتدایی به صورت غیرحضوری است.

او با اشاره به اینکه این تصمیم در پی برودت هوا و افزایش مصرف گاز اتخاذ شده است، بر ضرورت رعایت الگوی مصرف تاکید و از شهروندان درخواست کرد مدیران استان را با مدیریت مصرف بهینه انرژی به منظور جلوگیری از تعطیلی صنایع یاری کنند.

گفتنی است ایران به عنوان اولین دارنده مجموع ذخایر نفت و گاز در جهان، به دلیل رشد فزاینده مصرف در سال‌های اخیر از یک سو و سرعت پایین توسعه ظرفیت‌های تولیدی کشور از سوی دیگر، با ناترازی در تولید و مصرف انرژی از جمله در بنزین و برق و به ویژه گاز مواجه شده است.

تعطیلی مدارس استان مرکزی

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: فعالیت مدارس استان مرکزی روز سه‌شنبه غیرحضوری شد.

حجت‌الله کاظمی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان مرکزی اظهار کرد: به علت بارش برف، یخبندان، برودت هوا و ضرورت مدیریت مصرف گاز؛ سه‌شنبه «هشتم اسفند ماه» فعالیت تمامی مدارس و آموزشگاه‌های استان به صورت غیرحضوری و مهدهای کودک تعطیل است.

او افزود: فعالیت دانشگاه‌ها، ادارات و بانک‌های استان با یک‌ونیم ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

سرپرست مدیریت بحران استان مرکزی گفت: انتظار است شهروندان و اهالی استان مرکزی، ضمن جلوگیری از ترددهای غیرضروری در سطح معابر و جاده‌ها؛ با توجه به برودت هوا در مصرف گاز نیز صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

تعطیلی مدارس استان خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سه‌شنبه «هشتم اسفند ماه»، مدارس سربیشه، درمیان، زیرکوه و قاین غیرحضوری خواهد بود.

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تمامی مدارس چهار شهرستان زیرکوه، قاین، درمیان و سربیشه سه‌شنبه تعطیل خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: مدارس ابتدایی و کودکستان‌های تمامی مدارس بخش سرداران نهبندان سه‌شنبه، هشتم اسفند ماه، غیرحضوری فعالیت می‌کنند.

تعطیلی مدارس استان لرستان

به علت بارش برف، یخبندان و برودت هوا مدارس برخی شهرهای لرستان غیرحضوری شد.

روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان اعلام کرد: به علت بارش برف، یخبندان و برودت هوا مدارس ابتدایی نوبت صبح شهرهای خرم آباد، ازنا، الیگودرز، بروجرد دورود، دلفان، سلسله و بخش‌های کاکاوند، اشترینان، زاغه، بیرانوند، شول آباد و سیلاخور به صورت مجازی در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود و مدارس متوسطه اول و دوم نوبت صبح شهرهای و بخش‌های ذکر شده با تاخیر و راس ساعت ۹ صبح فعالیت خود را شروع می‌کنند.

همچنین ادارات این شهرها و بخش‌ها با تاخیر، ساعت ۹ آغاز به کار خواهد کرد.

سایر شهرهای استان فعالیت مدارس طبق روال عادی است.

تعطیلی مدارس بیرجند

به علت بارش برف، یخبندان شدید و لغزندگی معابر، مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهرستان بیرجند در نوبت صبح امروز غیرحضوری شد.

تعطیلی مدارس استان کرمانشاه

براساس اعلام روابط عمومی استانداری کرمانشاه تمامی مدارس ۱۱ شهرستان استان کرمانشاه سه‌شنبه با ۲ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری کرمانشاه با توجه به برودت هوا، سه‌شنبه تمامی مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه نوبت صبح سطح استان کرمانشاه در ۱۱ شهرستان، با ۲ ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

بر اساس این تصمیم، به استثنای شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب تمامی مدارس استان با ۲ ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

گفتنی است، بخش گواور شهرستان گیلانغرب هم شامل این تاخیر ۲ ساعته می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها