|

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه:

ارفاق قانونی برای افرادی که امنیت مخدوش کرده‌اند، نخواهیم داشت

سخنگوی قوه قضاییه گفت: برخورد با اراذل و اوباش و پیشگیری از وقوع جرم نیز مورد درخواست مردم است و امیدواریم با همکاری و هم افزایی با فراجا بتوانیم این دغدغه‌های مردم را برطرف کنیم.

ارفاق قانونی برای افرادی که امنیت مخدوش کرده‌اند، نخواهیم داشت

به گزارش شبکه شرق، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه امروز (چهارشنبه ۱۸ بهمن) همراه با سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از بخش‌های مختلف پلیس آگاهی تهران بزرگ بازدید کرد.

سخنگوی دستگاه قضا در جریان این بازدید، با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: از خدمات ویژه و زایدالوصف همکاران در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در کل کشور تشکر می‌کنم چراکه خدمات ارزشمند و ستودنی برای تامین امنیت مردم انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه نگاه دستگاه قضایی به صورت جدی، رفع دغدغه‌های مردم کشور در راستای ایجاد امنیت اجتماعی است، افزود: حمایت ضابطه‌مند و قاطع خود از همکاران فراجا و پلیس اگاهی را وظیفه خود می‌دانیم.

ستایشی افزود: یکی از مطالبات مردم از دستگاه انتظامی، ایجاد امنیت است که این مهم باید همدلی، هم افزایی و همکاری دستگاه قضا و فراجا بر اساس مقررات قانونی مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه جلوگیری از وقوع سرقت‌های خرد، مسلحانه و عمده مورد مطالبه مردم است، گفت: برخورد با اراذل و اوباش و پیشگیری از وقوع جرم نیز مورد درخواست مردم است و امیدواریم با همکاری و هم افزایی با فراجا بتوانیم این دغدغه‌های مردم را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه از اقدامات قانونی و موثر فراجا در برخورد جدی و قاطع با ماموریت‌های محوله خود حمایت می‌کنیم، گفت: متهمانی که مبادرت به سرقت کرده و مخل امنیت مردم می‌شوند، مطمئن باشند که با آن‌ها برخوردی جدی، عبرت اموز و قانونی صورت می‌گیرد تا در جامعه آرامش برقرار شود.

ستایشی تصریح کرد: جامعه باید اطمینان پیدا کند که پلیس و دستگاه قضایی، اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از بروز سرقت‌ها و جرایم خشن انجام می‌دهند و با همدلی و همکاری، در جهت تامین آسایش و امنیت مردم قدم بر می‌دارند.

سخنگوی دستگاه قضا با تاکید بر اینکه قطعا پاسخگویی ضابطه‌مند و شفاف به مردم، رضایتمندی آن‌ها را به همراه دارد، گفت: در حمایت از فراجا، غیر از قوه قضاییه دولت نیز نقش بیزایی دارد و این پشتیبانی در جبران اعتبارات و تامین منابع مالی بییار مشهود خواهد بود.

وی با بیان اینکه بحث آموزش بسیار مهم است، گفت: اموزش ضابطان در سراسر کشور در پیشگیری از وقوع جرم و انجام وظایف‌شان، اثار خود را به‌خوبی می‌نشان می‌دهد.

ستایشی با بیان اینکه مجموعه نیروی انسانی پلیس ذخیره ارزشمند و بی‌بدیلی است که باید از آن‌ها حمایت شود، افزود: برای تحقق این مهم باید برنامه ریزی‌های و اقدامات لازم صورت گیرد.

سخنگوی دستگاه قضا خطاب به حاضران در این جلسه گفت: اقدامات مشترک قوه قضاییه و پلیس باید بگونه‌ای باشد که فاصله برخورد با مجرمان، اعمال رسیدگی و مجازات بسیار کم باشد تا حالت بازدارندگی ایجاد کند و مردم نیز از این موضوع آسایش خاطر پیدا کنند.

وی خطاب به سارقان و مجرمان جرایم خشن تاکید کرد: به عنوان سخنگوی قوه قضاییه به همه مخلان امنیت مردم هشدار می‌دهم با رسیدگی قانونمند و اقدامات مجدانه فرمانده انتظامی کشور مطمئن باشند، اشد مجازات قانونی برایشان در نظر گرفته می‌شود و تعارفی با افرادی که امنیت مردم را مخدوش کرده و به ناموس مردم تجاوز می‌کنند، نداریم. هیچگونه رافت و استفاده از ارفاقات قانونی در مواجهه با چنین افرادی در نظر گرفته نخواهد شد.

ستایشی با بیان اینکه فراجا در خط مقدم خدمت به مردم و خط سرخ شهادت است، بیان کرد: قطعا مردم قدر این امنیت افرینی را به احسن وجه می‌دانند.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها