|

فرمانده فراجا: هادیانفر به وزارت راه می‌رود

فرمانده فراجا گفت: بنا داشتیم تا از سردار هادیانفر در یکی از حساس‌ترین مراکزمان در پلیس یعنی فرماندهی قرارگاه تحلیل داده استفاده کنیم، اما متاسفانه این امر محقق نشد.

فرمانده فراجا: هادیانفر به وزارت راه می‌رود

به گزارش شبکه شرق، فرمانده فراجا از ماموریت فرمانده پیشین پلیس راهور در وزارت راه خبر داد.

سردار احمدرضا رادان در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید پلیس راهور فراجا که پیش از ظهر امروز در مرکز همایش‌های نورالرضا برگزار شد، گفت: بنا داشتیم تا از سردار هادیانفر در یکی از حساس‌ترین مراکزمان در پلیس یعنی فرماندهی قرارگاه تحلیل داده استفاده کنیم، اما متاسفانه این امر محقق نشد.

وی درباره چرایی عدم تحقق این انتصاب گفت: واقعیت این است که وزیر راه با من تماس گرفت و از من خواست تا با مامورست سردار هادیانفر در این وزارتخانه موافقت کنم.

رادان ادامه داد: راستش را بخواهید ما دیدیم که این وزارتخانه سهم ۳۸ درصدی در کاهش تصادفات دارد، در حالی که پلیس سهم ۱۹ درصدی دارد. از این رو با حضور ایشان در وزارت راه موافقت شد و سردار هادیانفر به وزارت راه می‌روند و من مطمئنم که در آنجا منشا اثر خواهند بود.

فرمانده فراجا همچنین در ابتدای سخنانش یاد سردار شهید قاسم سلیمانی، شهید رضی موسوی  را گرامی‌داشت و جنایت تروریستی در کرمان را محکوم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه حمل و نقل و ترافیک زیرساخت همه زیرساخت‌ها محسوب می‌شود، گفت:‌ در حال حاضر در حوزه ترافیک و تصادفات وضعیت ما مطلوب نیست. در واقع اگر وضعیت ما مطلوب بود باید آمار کشته‌شدگان  و مصدومان تصادفات کمتر از حالا بود. البته این موضوعی نیست که بگوییم فقط به پلیس مربوط است. اتفاقا سهم پلیس در این حوزه تنها 19 درصد است و باید دیگر دستگاه‌ها نیز پای کار بیایند تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم.

رادان تاکید کرد: البته ما در همین سالن یک قول و قراری با هم گذاشتیم. گفتیم اگر هیچ دستگاهی هم به وظایف خود عمل نکرد، ما باید به عنوان پلیس به وظایفمان عمل کنیم و بتوانیم به کاهش 12 درصدی جانباختگان ناشی از تصادفات برسیم. باید همچنان در این مسیر حرکت کنیم.

فرمانده فراجا در ادامه بر ضرورت بازدارندگی جرائم تاکید کرد و گفت: این میزان  جرائم بازدارنده نیست و باید تلاش کنیم تا قوانین و مقررات بازدارندگی لازم را داشته باشد.

وی در ادامه از سردار هادیانفر قدردانی کرد و گفت:‌اقدامات خوبی با حضور سردار هادیانفر در پلیس راهور انجام شد. اینکه در میان خدماتی مانند خدمات گذرنامه، اماکن عمومی، اتباع، کلانتری‌ها و ...  که از سوی پلیس ارائه می‌شود، سهم پلیس راهور معادل ۵۰ درصد از کل خدمات ارائه شده از سوی پلیس باشد، موضوع مهمی است. پلیس راهور سرمایه اجتماعی فراجا است. چرا که ترافیک یکی از حوزه‌های پر اهمیت برای مردم است. 

رادان ادامه داد:‌ اگر اجرای درست از فرایندی غلط داشته باشیم یعنی راه را اشتباه رفته‌ایم؛ باید بتوانیم اجرای درست از یک ویژگی درست، آن هم به صورت جهادی داشته باشیم. به همین دلیل هم باید مساله را بشناسیم و برای حل آن برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها