|

آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنت رایگان دولتی

آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنت رایگان و بسته اینترنتی رایگان دولتی اعلام شد.

آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنت رایگان دولتی

به گزارش شبکه شرق، براساس اعلام مسئولان، این هفته آخرین مهلت ثبت اینترنت رایگان دولت به مردم اعلام شده است و کاربران فرصت دارند تا ۱۴ فروردین سال آینده از این هدیه استفاده کنند.

هفته دوم دی ماه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با خبر نحوه ارائه اینترنت رایگان دولت به همه مردم شروع شد. در راستای افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارسال پیامکی خبر از ارائه بسته اینترنتی رایگان به همه مردم داد.

ثبت‌نام بسته اینترنتی گفته شده شامل ۱۰ گیگابایت اینترنت داخلی (معادل ۵ گیگ اینترنت بین الملل) است که از روز یکشنبه «10 دی ماه 1402» از طریق مراجعه به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند آغاز شد. این هفته حداکثر زمان برای ثبت‌نام اینترنت رایگان دولتی اعلام شده و مردم فرصت دارند تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ از این هدیه استفاده کنند.

همچنین در هفته‌ای که گذشت؛ یک گروه هکری با ارائه شواهدی به عنوان نمونه، ادعا کرد که کل داده‌های اسنپ فود، شامل اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر و ۸۸۰ میلیون سفارش را به دست آورده است. پس از این موضوع اسنپ فود نسبت به اتفاق رخ داده واکنش نشان داد و البته اعلام کرد که مسئولیت این اتفاق را می‌پذیرد.

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره دلیل تغییر تعرفه ها اینگونه توضیح داد که تعرفه‌ها از سال ۱۳۹۶ تا به الان تغییر نکرده و افزایشی نداشتیم.

او معتقد است بخش خصوصی اگر بخواهد کیفیت شبکه را افزایش دهد و نیاز مردم را بر آورده کند، به منابع نیاز دارد و اگر به نرخ تورم توجه کنیم این افزایش باید انجام می‌شد و در نهایت برای اولین بار در وزارت ارتباطات این موضوع را به تعهد و آن را به الحاقیه پروانه تبدیل کردند تا درصورتی که تعهدات را انجام ندهند، بتوانند برخورد و جریمه کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها