|

بیمه اربعین اجباری می‌شود

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: هم اکنون راهبری بیمه اربعین بر عهده وزارت کشور است، بر این اساس بیمه‌نامه اربعین اجباری می‌شود و افراد بدون بیمه نامه نمی‌توانند از کشور خارج شوند.

بیمه اربعین اجباری می‌شود

به گزارش شبکه شرق، قائم مقام بیمه مرکزی گفت: بر اساس تصمیم‌گیری ستاد مرکزی اربعین، بیمه اربعین از سال آینده اجباری می‌شود.

مجید مشعلچی قائم مقام بیمه مرکزی اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین مستقر در وزارت کشور، بیمه‌نامه برای خروج از کشور اجباری می‌شود و از سال آینده داشتن بیمه‌نامه برای زائران اربعین اجباری می‌شود، البته هنوز روی نرخ آن توافقی صورت نگرفته است.

مشعلچی افزود: راهبری ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور و آنچه بر روی آن توافق شده است، بیمه نامه اربعین از سال آینده اجباری خواهد شد.

در این نشست همچنین علی بنیادی نائینی در مورد میزان ضریب خسارت بیمه اربعین گفت: امسال که بیمه اربعین برعهده بیمه میهن بود، ضریب خسارت 115 درصد بود؛ یعنی 15 درصد بیشتر از حق بیمه تولیدی خسارت پرداخت کرده است.

همچنین شیخ‌الاسلامی مدیرعامل بیمه میهن هم گفت: باید در سامانه سماح برای بیمه اربعین شماره حساب شرکت بیمه‌کننده درج و مبالغ بیمه مستقیم به حساب شرکت بیمه واریز شود.

در ادامه، علی استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی بیان کرد: طرح کروکی آنلاین با همکاری پلیس راهور طراحی شده و به زودی توسط رئیس جمهور رونمایی می‌شود. این طرح از یک سال و نیم گذشته در همکاری بیمه مرکزی و پلیس راهور دنبال شده و بیش از 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شد. قرار شد 8 هزار تبلت برای کارشناسان ارزیاب و پلیس خریداری شود که تاکنون 4800 تبلت از گمرک ترخیص شده، 24 سرور برای اطلاعات آنلاین مستقر شده است و این طرح قرار بود در روز 13 آذر، روز ملی بیمه توسط رئیس جمهور رونمایی شود که به روزهای آینده موکول شد.

همچنین حق‌وردی‌لو، معاون نظارت بیمه مرکزی در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر میزان سرمایه گذاری شرکت‌های بیمه اظهار داشت: در سال‌های گذشته شرکت‌های بیمه 120 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام دادند که امسال هم میزان سرمایه‌گذاری با 10 تا 20 درصد افزایش همراه می‌شود.

وی همچنین گفت: بخشی از پرتفوی صنعت بیمه به شکل ارزی است که با نرخ 2 تا 3 درصد در بانک‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود و سپرده‌های ریالی هم در بانک‌ها تابع مقررات شورای پول و اعتبار است.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها