|

برگزاری یک مانور عجیب در خراسان شمالی/ مردم چراغ والور پیدا کنند که یخ نزنند!

امروز یک مانور عجیب در شهر اسفراین خراسان شمالی برگزار شد که مردم باید وسیله گرمایشی روزهای سردی که گاز با افت فشار روبرو می شود را خودشان تامین کنند.

برگزاری یک مانور عجیب در خراسان شمالی/ مردم چراغ والور پیدا کنند که یخ نزنند!

به گزارش شبکه شرق، مسلم نوری، فرماندار اسفراین عصر امروز در حاشیه برگزاری مانور مقابله با بحران افت فشار و قطعی گاز در این شهرستان اظهارکرد: برگزاری این مانور تمرینی برای نمایش و ارزیابی آمادگی و توان مجموعه مدیریت شهرستان در عبور از شرایط ویژه ناشی از قطع احتمالی گاز شهری است.

وی گفت: هدف از اجرای این مانور ایجاد هماهنگی و سنجش میزان آمادگی دستگاه‌ها در مقابله با حوادث است‌.

فرماندار اسفراین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در هنگام وقوع بحران باعث مدیریت و کنترل بهتر شرایط خواهد شد.

سناریوی مانور در روستای فیروزآباد بخش مرکزی اسفراین با دستور مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی با قطع جریان گاز به علت افت فشار آغاز شد و هر کدام از دستگاه‌های امدادی و اجرایی به تناسب سناریوی هماهنگ شده اقدامات لازم به منظور آمادگی در بحران قطع گاز را انجام دادند.

همچنین اطلاع رسانی به اهالی منطقه توسط دهیار روستا، تهیه سوخت دوم و جایگزین، آماده کردن یک مکان عمومی با وسایل گرمایشی، تامین وسیله گرمایشی والور توسط مردم، همکاری نیروهای بسیجی، امدادی، شهرداری با شرکت گاز از جمله تمهیدات اندیشیده شده برای اجرای این مانور بود.


 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها