|

مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری تا ۶ شهریور تمدید شد

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته در آزمون سراسری اقدام کرده‌اند و سایر داوطلبان مجاز به انتخاب رشته لازم است حداکثر تا پایان روز دوشنبه ۶ شهریور ماه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری تا ۶ شهریور تمدید شد

به گزارش شبکه شرق روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، علی صدر سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته در آزمون سراسری اقدام کرده‌اند و سایر داوطلبان مجاز به انتخاب رشته لازم است حداکثر تا پایان روز دوشنبه ۶ شهریور ماه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.


وی با اشاره به ضرورت مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه‌ها و اصلاحات مندرج در سایت سازمان توسط داوطلبان گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند باید کدرشته محل‌های مورد نظر خود را برابر ضوابطی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب کنند.


صدر با اشاره به راه‌اندازی سامانه انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری، تصریح کرد: این سامانه با توجه به دغدغه داوطلبان و خانواده‌های آنها در رابطه با انتخاب رشته بهینه به آدرس https://www.sanjesh.org/fa-IR/sanjesh/4936/news/view/14591/10753/Stagingراه‌اندازی شده است و می‌تواند راهنمای خوبی برای داوطلبان بوده و اطلاعات آنها برای انتخاب رشته را تکمیل کند.


سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: با توجه به اینکه پس از اعلام نتایج نهایی آزمون، درخواست‌های اشتباه در انتخاب رشته در سازمان سنجش قابل بررسی نیست، لازم است داوطلبان در کنترل دقیق رشته‌های انتخابی و درج آنها در فرم انتخاب رشته دقت لازم را به عمل آورند و رمز عبور سامانه را در اختیار هیچ فردی قرار ندهند زیرا مسئولیت درج و ثبت نهایی رشته محل‌ها در فرم انتخاب رشته با شخص داوطلب است و هیچ ادعایی در این زمینه قابل پذیرش نخواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه داوطلبان انتخاب رشته را به روزها و ساعات پایانی موکول نکنند، گفت: داوطلبانی که قبلاً انتخاب رشته کرده اند در صورت تمایل در فرصت باقیمانده می‌توانند نسبت به مشاهده و ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.
صدر در پایان گفت: اطلاعیه اصلاحات جدید دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته شامل رشته‌های جدید تا پایان وقت امروز شنبه ۴ شهریور ماه از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد که ضرورت دارد مدنظر داوطلبان قرار گیرد.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها