|

زائران اتباع غیرمقیم و مقیم از کدام مرز تردد کنند؟

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور گفت: مرز چذابه برای اتباع غیرمقیم و شلمچه برای اتباع مقیم در نظر گرفته شده است،زائران اتباع غیرمقیم بایستی از عزیمت به مرزهای کشور ایران تا قبل از شروع ماه صفر خودداری کنند.

زائران اتباع غیرمقیم و مقیم از کدام مرز تردد کنند؟

به گزارش شبکه شرق، مرز چذابه برای تردد زائران اتباع غیرمقیم و شلمچه برای اتباع مقیم در نظر گرفته شده است

 معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه مرز چذابه برای اتباع غیرمقیم و شلمچه برای اتباع مقیم در نظر گرفته شده است، گفت: زائران اتباع غیرمقیم بایستی از عزیمت به مرزهای کشور ایران تا قبل از شروع ماه صفر خودداری کنند.

"سید مجید میراحمدی" روز یکشنبه در حاشیه اجتماع بزرگ یاران حسین(ع) با حضور موکب داران استان ایلام در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: طی توافق دوجانبه وزارتخانه های کشور عراق و پاکستان حدود ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی مجوز ورود زمینی به خاک عراق را خواهند داشت و از کشور افغانستان نیز ۵۰ هزار زائر از طریق مرزهای زمینی به اربعین می روند.

وی افزود: به اتباع غیرمقیم توصیه می شود که جهت سهولت در پذیرش توسط دولت عراق، این زائران از دهم صفر به بعد جهت ورود به خاک عراق مراجعه و از مرزهای تعیین شده عبور کنند.

میراحمدی یادآور شد: تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام و بیش از ۶۰ درصد آنها مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کرده اند و دیگر مرزها نیز آمادگی پذیرش زائران را دارند.

وی ادامه داد: امسال قرارگاه های عملیات مشترک اربعین در سطح ملی و استانی بین وزارتخانه های کشور ایران و عراق و استان های هم مرز جهت ایجاد هماهنگی در همه حوزه ها از جمله تسهیل در خروج زائران از مرز، نحوه خدمات رسانی ایستگاه های صلواتی، تامین امنیت، حمل و نقل و دیگر موضوعات مرتبط به اربعین تشکیل شده است.

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور اضافه کرد: در همه گذرگاه های مرزی بویژه در مهران اقدامات خوبی از جمله افزایش درب ها و گیت های ورود و خروج صورت گرفت و با موافقت وزارت کشور عراق و با هدف تسریع در تردد زائران، تبادل اطلاعات آن هنگام عبور از مرزها به لحظه بین ۲ کشور انجام می گیرد.

وی در مورد پایانه های مرزی عراق هم اظهار کرد: تمام پایانه های مرزی عراق در حال آماده شدن برای پذیرش زائران است و شرایط در مرز زرباطیه در آن سوی مرز مهران با توجه به اینکه پذیرای بیشترین حجم از زائران است، اقدامات مطلوبی از سوی دولت عراق صورت گرفته است.

میراحمدی تاکید کرد: امسال به دلیل گرمای شدید هوا تمام زائران نکات خودمراقبتی جهت پیشگری از گرمازدگی را مد نظر داشته باشند و گروه های خاص از جمله کودکان، افراد مسن و بیماران زمینه ای با مشورت پزشکان برای مراجعت به اربعین اقدام کنند.

وی در مورد زیرساخت های جدید مهران هم توضیح داد: ظرفیت پذیرش خودرو در پارکینگ های مهران افزایش یافته و برای پایانه مسافربری برکت اقداماتی چون آسفالت محوطه، ایجاد سایبان، مه پاش، سریوس های بهداشتی، و مکانی جهت اسکان و استراحت رانندگان ایجاد شده است.

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور ادامه داد: یکی از تونل های مسیر ایلام مهران برای اربعین امسال به طور موقت زیر بار ترافیک می رود و ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی هم در مرحله بهره برداری قرار دارد.

اجتماع بزرگ یاران حسین(ع) با حضور موکب داران استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح، استاندار، مسئولان دستگاه های مختلف استان و نمایندگانی از ایستگاه های صلواتی استان در شبستان مصلی شهر ایلام برگزار شد.

همایش موکب داران همه ساله و قبل از شروع اربعین با حضور متولیان ایستگاه های صلواتی مردمی برگزار می شود.

استان ایلام دارای ۵۰۰ ایستگاه صلواتی رسمی و خانگی است.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها