|

رییس شورای شهر تهران:

توقف «مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز» ممنوع است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: توقف مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز ممنوع است.

توقف «مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز» ممنوع است

به گزارش شبکه شرق، جعفر شربیانی در یکصدوشصت‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به همکاری و همدلی در مدیریت حادثه انفجار منزل مسکونی در محله جوانمرد قصاب اظهار کرد: این همکاری باعث شد صحنه حادثه مدیریت شود و اعضای شورا نیز در ساعات اولیه در محل حضور داشتند. عملیات آواربرداری سازه ناایمن تا نیمه شب با حضور شهردار منطقه ۲۰ انجام شد. همچنین رسانه‌ها به خوبی موضوع را منعکس و گروه‌های جهادی نیز در محل حضور داشتند و اسکان ۱۳ خانواری که با مشکل مواجه شده بودند به خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: از شهردار منطقه ۲۰ که تا آخرین لحظه آواربرداری حضور داشت تقدیر می‌کنم که توانست به خوبی صحنه بحران را مدیریت کند.

در ادامه جلسه چمران ریاست شورای شهر تهران نیز پس از تذکر شربیانی به موضوع انتخابات هیات رئیسه شورا در جلسه قبلی اشاره کرد و افزود: رأی‌گیری براساس نصف به اضافه یک برای انتخابات هیات رئیسه انجام می‌شود هر فردی که انتخاب می‌شود باید ۱۱ رای داشته باشد. در اولین رای‌گیری انتخاب منشی آرا به صورت ۱۲ برای خانم نجفی و ۱۲ برای خانم سلیمانی برابر شد و هر یک از اعضاء می‌توانستند دو رأی دهند.

وی ادامه داد: رای‌گیری به مرحله دوم انجامید و طبق آرا ۱۰ رأی برای خانم سلیمانی و ۹ رأی برای خانم نجفی شد چون اکثریت آرا به دست نیامد هیچ یک از نامزدها انتخاب نشدند لذا ما به رأی قبلی استناد کردیم و خانم نجفی به عنوان منشی انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ما انصراف نداریم و باید استعفا ثبت می‌شد چون درگیر رأی‌گیری بودیم و انصراف مطرح شد به رأی ۱۲ به ۱۲ اکتفا کردیم و موارد مکتوب نیز به فرمانداری ارسال خواهد شد.

چمران در ادامه با بیان این‌که در خصوص ساخت‌وسازها روند جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز باید با جدیت ادامه پیدا کند، اظهار کرد: توقف در این موضوع ممنوع است و همکاری پلیس در این زمینه ضروری است. نیروی انتظامی باید در کمال قدرت حضور پیدا کند و از ساخت‌وسازهای غیرمجاز ناپایدار و انسان کش جلوگیری شود. اگر در این ساختمان که با یک ضربه فروریخت افراد ساکن می‌شدند فاجعه‌ای بزرگ رخ می‌داد. این تخریب به ضرر مافیاست که از مردم پول می‌گیرند و خانه‌های ناپایدار را به آنها می‌فروشند.

وی ادامه داد: شهرداری موظف است جلوی این اتفاق را بگیرد و شورا از این موضوع به شدت دفاع می‌کند و اگر ضرورت داشته باشد همه اعضای شورا در محل حضور پیدا می‌کنیم تا هم جلوی ساخت‌وساز را بگیریم و هم ساخت‌وساز ناپایدار تخریب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که تخریب سوژه‌ای به دست افرادی داده است، اضافه کرد: جنایت جایی بود که ساخت‌وساز غیرمجاز انجام شده اما شوخی‌ها و بهانه‌گیری‌ها و انتقام‌گیری‌هایی صورت گرفت که نباید کار صحیحی قلمداد شود.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها