|

جدیدترین تغییرات لایحه حجاب‌‌وعفاف: جریمه‌ها کم شد، گشت برگشت!

روزنامه فرهیختگان از جدیدترین تغییرات در لایحه حجاب‌وعفاف نوشته است.

جدیدترین تغییرات لایحه حجاب‌‌وعفاف: جریمه‌ها کم شد، گشت برگشت!

به گزارش شبکه شرق، روزنامه فرهیتگان گزارشی از آخرین تغییرات در لایحه حجاب و عفاف دارد که در خبر از تغییرات در این لایحه می‌دهد. به نوشته این روزنامه «کمیسیون گشت را برگرداند، جریمه‌ها را کم کرد»

به گزارش فرهیختگان، طرح اصلی لایحه حجاب و عفاف خود مجموعه‌ای از ایرادات و انتقادات بود، با حداقلی‌ترین امتیازات و مزیت‌ها مثل کوتاه شدن دست پلیس از مواجهه کف خیابان با مردم (یعنی مسیری که سال‌ها طی شده بود و ماحصلش ماه‌ها درگیری کف خیابان‌های کشور شد)

حالا اما خبری از مجلس رسیده مبنی‌بر اینکه امیرحسین بانکی‌پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس با ایجاد تغییراتی در لایحه عفاف و حجاب علی‌رغم کاهش میزان جرایم، دوباره پای پلیس را به مساله باز کرده و این در یک جمله یعنی روز از نو، روزی از نو!

این روزنامه در ادامه نوشته است: راستش را بخواهید این تحلیل‌های همیشه بین بد و بدتر، مثل انتخاب‌های این شکلی و باقی این شکلی‌ها، همه را کلافه کرده، یعنی از هرکسی درباره هر مساله‌ای سوال می‌کنیم که بین A و B در هر شان و جایگاهی کدام را انتخاب می‌کنی، با اکراه دست روی یکی می‌گذارد که در مقایسه با آن یکی فقط بدتر نیست.

همین! حالا ماجرای لایحه عفاف و حجاب هم این‌طور شده، این همه تحلیل و بررسی و کشف ایراد و انتقاد و ارائه پیشنهاد، سر آخر به جای اینکه آن قبلی را سر و سامانی بدهند، یک چیزی هم رویش گذاشتند و بد را بدتر کردند. نگفته هم نماند که آنقدر آش مواجهه قانونی با بی‌عفتی در جامعه را شور کردند که یکی از نویسندگان و چهره‌های اصلی لایحه نخست هم آن را گردن نمی‌گیرد و به دستکاری‌های مجلس هم منتقد است.

 

منبع: فرهیختگان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها