|

دولت هزینه ثبت‌نام برخی از دانش آموزان را پرداخت می کند

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز در دولت تصویب شد که دولت هزینه ثبت نام دانش‌آموزان ممتاز دهک‌های یک تا چهار را که در مدارس سمپاد پذیرفته می‌شوند، پرداخت کند.

دولت هزینه ثبت‌نام برخی از دانش آموزان را پرداخت می کند

به گزارش شبکه شرق، رضامراد صحرایی امروز (چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: امروز در دولت تصویب شد که دولت هزینه ثبت نام دانش‌آموزان ممتاز دهک‌های یک تا چهار را که در مدارس سمپاد پذیرفته می‌شوند، پرداخت کند. با توجه به اینکه اعتبارات پیش‌بینی نشده بود، تحت عنوان هدیه ویژه رئیس جمهور به این دانش آموزان پرداخت خواهد شد و شامل دانش آموزانی که در حال حاضر مشغول تحصیل در سمپاد هستند هم می‌شود.

وی بیان کرد: دانش آموزان پذیرفته شده در سمپاد شهریه پرداخت می‌کنند که با این مصوبه دولت، شهریه از دانش آموزان ممتاز دهک‌های یک تا چهار پذیرفته شده در مدارس سمپاد گرفته نمی‌شود و دولت همه شهریه آن‌ها را می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان، گفت: رتبه بندی بازنشستگان در آموزش و پرورش اعمال شده و مسئله ما پرداخت کسور مربوط به این موضوع از طریق سازمان برنامه و بودجه به سازمان بازنشستگی برای صدور احکام بازنشستگی است که به طور پیوسته پیگیر آن هستیم. آموزش و پرورش کار خود را انجام داده است. بین سازمان برنامه و بودجه و سازمان بازنشستگی درباره وجهی که پرداخت شده، اختلاف نظری وجود دارد که قول دادند این اختلاف نظر تا پیش از آغاز سال تحصیلی حل شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا واریزی اخیر معلمان بر اساس رتبه بندی صورت گرفته است، گفت: آنچه ما در آموزش و پرورش انجام می‌دهیم، کاملاً بر اساس رتبه بندی است اما سازمان بازنشستگی هنوز احکام رتبه بندی را اعمال نکرده است.

صحرایی درمان آزمون استخدامی دبیری، گفت: فردا آزمون دبیری وزارت آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود. بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند که بیش از ۲۲ هزار نفر ظرفیت وجود دارد. امیدواریم با جذب این معلمان به اضافه پذیرفته شدگان در آزمون معلمان ابتدایی، بخش قابل توجهی از کسری معلم در ابتدای سال جبران شود.

 

 

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها