|

آماده‌سازی جاده کرج–چالوس به مرحله نهایی رسید

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز گفت: تیم های راهداری به کمک سایر دستگاه های اجرایی اقدامات لازم برای پاکسازی و شستشوی تونل ها و مسیر را انجام داده اند.

آماده‌سازی جاده کرج–چالوس به مرحله نهایی رسید

به گزارش شبکه شرق، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز اعلام کرد: آماده سازی نقاط آسیب دیده از سیلاب ۱۸ خرداد ماه امسال جاده کرج – چالوس به مرحله نهایی رسیده است.

"علی زندی فر" روز چهارشنبه در خصوص آخرین وضعیت جاده کرج – چالوس گفت: تیم های راهداری به کمک سایر دستگاه های اجرایی اقدامات لازم برای پاکسازی و شستشوی تونل ها و مسیر را انجام داده اند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز بیان کرد: اکنون نصب حفاظ در نقاط پرتگاهی ، ترمیم نقاط تخریب شده و خط کشی مسیر نیز به اتمام رسیده است.

زندی افزود: برخی امور جزیی این جاده باقی مانده که مراحل تکمیلی را می گذراند.

وی تاکید کرد: پس از اتمام مراحل نهایی ، توسط گروه های فنی و مهندسی استانداری البرز و وزارت راه و شهرسازی وضعیت ایمنی مسیر بررسی نهایی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز گفت: تلاش ها براین است تا این مسیر در کمترین زمان ممکن ایمن سازی کامل شود تا هیچ خطری مسافران و خودروهای عبوری را تهدید نکند.

وی افزود: بخشی از ماشین آلات و تجهیزات راهداری پس از اجرای برنامه های خود از جاده کرج – چالوس خارج شدند.

مدیرکل راهداری البرز بازگشایی این مسیر را منوط به ارزیابی نهایی توسط کارشناسان دانست و گفت: پس از تکمیل مسیر و تائید کارشناسان اقدام لازم برای بازگشایی مسیر انجام خواهد شد.

در جریان سیلاب ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ حدود ۲۰ کیلومتر از جاده کرج – چالوس دچار خسارت شد و با انباشت رسوبات تعدادی از تونل ها از جمله قسمت های الف و ب جاده کرج – چالوس به طور کامل بسته شد.

۱۹ مصدوم ، ۲ نفر اعلام مفقودی ، خرابی جزیی و کلی بیش از ۵۰ دستگاه خودرو، تخریب ۲ رستوران و یک واحد مسکونی روستایی ،انسداد خروجی سد کرج و انباش ۲۰۰ هزار متر مکعب رسوب در رودخانه کرج از پیامدهای این سیلاب بود.

جاده گردشگری کرج - چالوس به طول ۱۶۰ کیلومتر بخشی از آن در حوزه جغرافیایی استان البرز و مابقی در حوزه جغرافیایی مازندران قرار دارد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها