|

وزیر راه و شهرسازی:

نظارت بر دفاتر مشاور املاک بیش‌تر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: نمی‌توانیم ساکت بنشینیم تا تعدادی خانه ساخته شود و خالی بماند اما مردم به‌دنبال خانه باشند این خانه‌ها باید به مردم عرضه شود وقتی که عرضه شود.

نظارت بر دفاتر مشاور املاک بیش‌تر می‌شود

به گزارش شبکه شرق، 

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در اردستان، اظهار داشت: مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر شهر انقلابی اردستان برنامه‌ای است که باید در آن از عظمت انقلاب و حرکت بزرگ هفتم تیر سخن گفت تا حق مطلب ادا شود.

وی افزود: در طول تاریخ اسلام قیام‌های بسیاری داشتیم که سرنگون شده یا با شکست مواجه شده است.

بذرپاش تصریح کرد: امام خمینی(ره) توانست با یک خروش ملت را با خود همراه کند در این شرایط و بعد از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب، باز هم مردم پای انقلاب اسلامی و گرامیداشت شهدا هستند و به ندای شهدا لبیک می‌گویند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: به فضل خداوند انقلاب اسلامی ایران سرشار از پدیده‌های واقعی همچون شهدا است و رهبر انقلاب از آن به عنوان رویش‌های انقلاب رونمایی کردند و سختی‌های زندگی نباید باعث فراموشی ما از ایام الله‌ها همچون یادواره شهداها شود.

وی تاکید کرد: مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد و ما وارث چندین سال نساختن مسکن در کشور هستیم که بر روی قیمت تاثیر گذاشته است، مسکن زمین و مصالح آن در داخل کشور است اکنون به فضل خداوند مشکلات برطرف می‌شود.

بذرپاش بیان کرد: تمام تلاش ما باید این باشد که ساخت مسکن به میزانی که وعده داده شد برسد ما در دولت ابزارهایی همچون زمین، تسهیلات و سهل کردن شرایط در اختیار داریم، اخیرا مصوبه‌هایی را در شورای عالی شهرسازی داشتیم تا تولیدات مردم رونق بیشتری بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مکانیزم‌های شهرسازی را آسان کردیم تا مردم نسبت به ساخت مسکن اقدام کنند و در بخش خانه‌های روستایی یکی از سیاست‌های ما باز کردن طرح‌های هادی روستایی است تا زمین‌های بیشتری را در اختیار مردم روستاها بگذاریم تا ساخت بیشتری صورت گیرد.

وی یادآور شد: در استان اصفهان به همت استاندار و مدیران استانی، مشکل زمین تا حد زیادی برای ساخت نهضت ملی برطرف شده و در شورای مسکن استان تصمیمات خوبی گرفته شد که شامل ایجاد سه شهرک جدید و نظایر این‌ها است.

بذرپاش با بیان اینکه تا جایی که امکان دارد قصد داریم منازل را به‌صورت تک‌طبقه و ویلایی در اختیار مردم قرار دهیم، ادامه داد: مشکل مسکن یکی از مشکل‌های ما در دولت است اما با تمام وجود و اینکه می‌دانیم مورد نقد هم قرار می‌گیریم در وسط ماجرا می‌رویم و مشکل مسکن را حل می‌کنیم.

وی تاکید کرد‌: در همین چند ماهه اخیر ساخت مسکن شتاب خوبی گرفته است، متاسفانه بازار مسکن یکی از رها شده ترین بازارهای کشور بود با همکاری دولت و مجلس قانون ساماندهی اجاره و مسکن تدوین شده قانون خوبی است امیدواریم سریع‌تر در شورای نگهبان تصویب و ابلاغ شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مالیات بر خانه‌های خالی، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم ساکت بنشینیم تا تعدادی خانه ساخته شود و خالی بماند اما مردم به‌دنبال خانه باشند این خانه‌ها باید به مردم عرضه شود وقتی که عرضه شود، قیمت‌ها فروکش می‌کند و در برخی شهرها کاهش قیمت مسکن داشتیم.

بذرپاش تاکید کرد: در استان اصفهان با همکاری مسؤولان مربوطه چند مشاور املاک بزرگ به دلایلی نظیر مجوز نداشتن و عدم رعایت قانون و مقررات پلمپ شده‌اند و نظارت‌های ما بیشتر نیز خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی عصر امروز به منظور افتتاح باند دوم زواره - اردستان و اهدای قرارداد واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت به یک هزار و ۱۰۰ خانواده در ۱۳ شهر اصفهان و همچنین شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای هفم تیر به شهرستان اردستان سفر کرد.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها