|

عضو شورای شهر تهران خبر داد؛

اختصاص یک بوستان ویژه زنان در هر محله از پایتخت

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از بررسی بوستان‌های شهر تهران به منظور اختصاص یک بوستان در هر محله ویژه بانوان خبر داد.

اختصاص یک بوستان ویژه زنان در هر محله از پایتخت

به گزارش شبکه شرق، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری در گفت و گویی اظهار داشت: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ بوستان در شهر تهران وجود دارد که می‌توان در هر محله یک بوستان را مناسب‌سازی و برای بخشی از روز در اختیار بانوان و کودکان قرار داد و در سایر زمان‌ها، بوستان‌ها برای خانواده‌ها استفاده شود.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد بانوان در تهران شاغل نیستند و فقط ۱۷ درصد بانوان در تهران شاغل هستند و درصد زیادی از بانوان در خانه‌ها هستند و نیاز به بوستان‌های ویژه بانوان در همه محلات احساس می‌شود.

بیش از ۸۰ درصد بانوان در تهران شاغل نیستند و فقط ۱۷ درصد بانوان در تهران شاغل هستند و درصد زیادی از بانوان در خانه‌ها هستند و نیاز به بوستان‌های ویژه بانوان در همه محلات احساس می‌شود

آقامیری با بیان اینکه در این بوستان‌ها کانکس‌هایی قرار داده می شود تا مادران بتوانند برای تعویض لباس کودکان و کارهای ضروری از آن استفاده کنند، افزود: در برنامه پیشنهادی، قصد داریم فضای بوستان‌ها را برای بانوان مناسب‌سازی کنیم و فضاهای مناسب در محله‌های تهران برای اوقات فراغت بانوان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در این صورت بوستان‌های ویژه بانوان اختصاص به یک منطقه ندارد تا بانوان مجبور باشند برای رسیدن به آن مسیر طولانی را طی کنند، خاطر نشان کرد: معمولاً صبح تا ظهر، زمان مناسب بانوان برای ورزش و پیاده روی است و زمان ماندگاری زیادی در خانه‌های آپارتمانی بسته دارند و این ماندگاری تاثیرات منفی در روحیه و سلامت مادران دارد و از سویی هزینه باشگاه ورزشی برای بیشتر خانواده‌ها، هزینه بالایی است و امکان استفاده از آن را ندارند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: از سال گذشته ایجاد چنین فضاهایی شروع و تعدادی اجرا شده و این کار در محله‌های تهران در حال اجرا است.

وی ادامه داد: حمایت از تشکل‌های زنان و آشنایی اقشار مختلف بانوان با نخبگان این قشر با احداث مکان‌هایی در بوستان و برگزاری جلسات مختلف از ضرورت‌های فرهنگی و اجتماعی احداث بوستان‌هایی ویژه زنان تلقی می‌شود و از آنجا که بر اساس نظرسنجی‌ها بیشتر استفاده‌کنندگان از این بوستان‌ها زنان خانه‌دار و دختران جوان خواهند بود، خدمات فرهنگی، آموزشی، هنری در محل این بوستان‌ها سهم بسزایی در غنا بخشیدن به اوقات فراغت این افراد خواهد داشت.

آقامیری بر حفظ تعادل جامعه از نظر امنیت وآرامش روانی حفظ و تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد و افزود: ت امین فضاهای ورزشی ویژه بانوان، حفظ سلامت جسمی وروحی بانوان و تقویت روحیه نشاط و شادابی در محیطی امن همراه با آرامش از مهمترین اهداف و پیامدهای ایجاد بوستان بانوان است.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها