|

گزارش «شبکه شرق» از پنجمین روز قطعی آب در تهران؛

مردم کدام محلات همچنان آب ندارند؟/تماس‌های مردم بی‌پاسخ می‌ماند/ سالمندان و معلولان با مشکلات جدی مواجه شدند/ تعطیلی برخی مشاغل

برخلاف اظهارات مدیران، آب تعدادی از محلات تهران همچنان قطع است.

مردم کدام محلات همچنان آب ندارند؟/تماس‌های مردم بی‌پاسخ می‌ماند/ سالمندان و معلولان با مشکلات جدی مواجه شدند/ تعطیلی برخی مشاغل

امروز (چهارشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۲) مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران در مصاحبه‌ای گفته که «امروز صبح خوشبختانه در هیچ نقطه‌ای از شهر قطعی آب نداریم.» این ادعا یا وعده مدیریتی درحالی مطرح شده که مردم محلات مختلف تهران همچنان از قطعی آب گلایه می‌کنند.

 

پنجمین روز قطعی آب در تهران

قطعی آب تهران امروز وارد پنجمین روز شد. دیروز هم شرکت آب و فاضلاب اعلام کرده بود که مشکل قطعی و افت فشار آب طی چند ساعت حل خواهد شد اما اظهارات شهروندان در چندین محله تهران نشان می‌دهد که قطعی آب و یا افت شدید فشار آب همچنان ادامه دارد.

 

مردم این محلات هنوز آب ندارند

شهروندان ساکن در چندین محله در تماس با خبرنگار شبکه شرق از تداوم قطعی آب خبر دادند. تا این لحظه از ساکنان خیابان فاطمی، خیابان اسکندری در محدوده میدان توحید، تقاطع شریعتی – مطهری، خیابان بهار و خیابان قایم مقام در محدوده هفت تیر، محله باغ صبا در منطقه هفت تهران، خیابان سهروردی، محله شهرآرا در منطقه دو تهران، خیابان سردارجنگل در منطقه پنج تهران تماس‌ها و پیغام‌هایی مبنی بر نبود آب دریافت شده است.

همچنین ساکنان خیابان ظفر در منطقه سه تهران و بلوار فردوس در منطقه پنج تهران از افت شدید فشار آب در چند روز گذشته خبر دادند. اسامی محلاتی که با قطعی آب مواجه‌اند در حال تکمیل شدن است.

 

دلیل قطعی آب تهران

شرکت آبفای تهران دو روز قبل اعلام کرد که بارش باران، سیلاب و رانش گسترده زمین و کوه در حوالی جاده چالوس، مسیر انتقال آب از سد امیرکبیر به تاسیسات آبرسانی تهران را مسدود کرده و در نتیجه این اتفاق کدورت آب بالا رفته است. به نظر می‌آید که این مشکل هنوز حل نشده است.

 

تعطیلی مشاغل 

 برخی مشاغل در مناطقی که آب قطع است، با مشکلات جدی مواجه شده‌اند. مشاهده خبرنگار «شبکه شرق» نشان می‌دهد که بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌های به ویژه در مرکز شهر تعطیل شده‌اند. کافه‌ها و رستوران‌هایی در خیابان ایرانشهر، سنایی، مطهری و ... تعطیل کرده و به خبرنگار «شبکه شرق» گفته‌اند به دلیل قطعی آب نمی‌توانند پذیرای مشتریان باشند و عملا کارشان به تعطیلی انجامیده‌است. آنها نیز مثل بسیاری از شهروندان موفق نشده‌اند با سازمان آب و فاضلاب تهران تماس برقرار کنند و نمی‌دانند بالاخره چه زمانی آب وصل می‌شود.

 

تماس مردم را جواب بدهید

مدیر عامل آبفای تهران با تاکید بر اینکه «ما در خدمت مردم هستیم»، اعلام کرده که در صورت قطعی و بروز نوسانات آب، شهروندان با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند اما امروز تعدادی از شهروندان از عدم پاسخگویی آبفا گلایه دارند و می‌گویند که با وجود تماس با این شماره کسی پاسخگوی آنها نبوده است.

 

ادامه این روند طاقت‌فرساست

در چند روز گذشته آبرسانی به شهروندان محلات مختلف از طریق تانکرها انجام شده است. ادامه این روند مشکلات زیادی را برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند به‌ویژه سالمندان، افراد دارای معلولیت که امکان انتقال دبه‌های سنگین آب برایشان سخت یا غیرممکن است.

از سوی دیگر تعدادی از شهروندان از نبود بطری‌های آب بسته‌بندی شده در فروشگاه‌های محله‌شان خبر می‌دهند. برخی هم از افزایش ناگهانی قیمت بطری‌های آب گلایه کردند.

 

رییسی هم تاکید کرد

ابراهیم رییسی رییس جمهوری ایران هم بر ضرورت حل سریع مشکل قطعی آب مردم تهران تاکید کرد.

محرابیان وزیر نیرو هم امروز تاکید کرده که از دیشب تصفیه‌خانه‌های تهران در مدار تولید هستند و با ظرفیت کامل آب تولید می‌کنند.

بنا به اظهارات شهروندان، در خیابان ۱۲ فروردین در محدوده انقلاب، استاد معین در محله آزادی، محله نارمک، خیابان پیروزی و خیابان میرداماد هم آب همچنان قطع است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها