|

دادستان کل کشور: برخورد فیزیکی با مسئله حجاب در برخورد اول مضر است/ برخورد تند با بانوان بدحجاب اثری معکوس دارد

محمدجعفر منتظری گفت: پژوهش‌هایمان نشان می‌دهد که برخورد فیزیکی با مسئله حجاب در برخورد اول مضر است؛ البته تشویق دیگران به ولنگاری و فساد حساب جداگانه‌ای دارد و باید برخورد شود؛ اخیراً لایحه برخورد با بدحجاب تحویل مجلس شده و در روزهای آتی در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.

دادستان کل کشور: برخورد فیزیکی با مسئله حجاب در برخورد اول مضر است/ برخورد تند با بانوان بدحجاب اثری معکوس دارد

به گزارش شبکه شرق، دادستان کل کشور با اشاره به اینکه پژوهشکده‌هایی از جانب دشمن برای مدیریت جنگ ترکیبی مشغول کار و مطالعه هستند و از عوامل داخلی نیز استفاده می‌کنند، گفت: هر یک از مسئولان اجرایی، قضایی، تقنینی، نظامی و... شرح وظایفی برای تقابل با این جنگ دارد.

محمدجعفر منتظری ۳۱ اردیبهشت‌ماه در «گردهمایی تبیینی علما و روحانیون چهارمحال‌وبختیاری» با گرامیداشت دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و برادر گرانقدر ایشان حضرت امام رضا(ع)، اظهار کرد: این برادر و خواهر افتخاری برای ایران و جهان تشیع هستند.

وی با بیان اینکه امروز ما در یک قطعه زمان بسیار مهم قرار داریم، ادامه داد: امروز بعد از گذر چندین سده از ظهور اسلام و بعد از سیر تطورات و حوادث فراوان در تاریخ که باعث انحراف اسلام از مسیر حق و تحمیل آسیب‌ها شد، یک نظام اسلامی پایه‌گذاری شده و یک فقیه جامع‌الشرایط عهده‌دار حکومت است که در تاریخ اسلام بی‌نظیر است؛ امام خمینی(ره) به‌عنوان مرجع تقلید، عالم، عارف و فقیه جامع حرکتی آغاز و خط مشی را تعیین کرد و ۴۴ سال از بنیان نهادن نظام اسلامی می‌گذرد. 

منتظری بیان کرد: همه ما در مراتب و کسوت‌های مختلف در یک آزمون قرار داریم و تردیدی نیست که مواد و منابع این آزمون برای هرکدام از ما در مناصب و مراتب گوناگون متفاوت است. 

وی با تأکید بر اینکه همه ما باید نگران این آزمون الهی باشیم، گفت: در این فراز و نشیب‌ها و جست و خیزها خداوند متعال هر کسی را متناسب با جایگاه خود امتحان می‌کند. 

منتظری مراقبت از خویشتن در برابر ابتلائات را مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: باید از خدا استمداد بطلبیم و توفیق بخواهیم و روزانه به دعا، توسل و تلاوت قرآن کریم مقید باشیم؛ اگر همه‌روزه با تلاوت قرآن و ادعیه معصومان(ع) مأنوس باشیم، ملجأ و پناهگاهی برای توفیق من الله خواهد بود و این مهم‌ترین سرمایه زندگی ما است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه امام(ره) از بدو حرکتشان هدفی جز سربلندی و استقلال امت اسلامی نداشتند، تصریح کرد: در تمامی زوایای زندگی ایشان اگر نگاه کنیم یک جمله از ایشان نمی‌یابیم که حاکی از هوای نفس باشد. ایشان معصوم نبود اما در مکتب علوی و جعفری تربیت یافت و نهضتی را آغاز کرد و راه را به سایرین نشان داد.

منتظری ادامه داد: حوادثی را که در زمان حیات امیرالمؤمنین(ع) اتفاق افتاد در مورد امام خمینی(ره) نیز می‌توان مشاهده کرد و چه یاران و همراهانی از ایشان که از مسیر منحرف شدند و لذا ما نیز باید خود را در معرض این خطرات ببینیم. 

وی شرایط متفاوت زندگی امروز با دوران حیات امامان(ع) را یادآور شد و توضیح داد: امروز ما به مراتب شرایطی سخت‌تر داریم زیرا در آن زمان بسیاری از مظاهری که امروز می‌بینیم نبود. امروز اما همه ما در یک شرایط سخت و بد جنگی قرار داریم؛ جنگ هشت ساله عراق علیه ایران صرفاً یک جنگ سخت و نظامی بود که بسیج همگانی شکل گرفت و در جبهه‌ای مشخص با اهدافی مشخص جنگیدیم تا به هدف والا نائل شدیم.

منتظری افزود: دشمن دست از جنگ برنداشته بلکه به تعبیر مقام معظم رهبری جنگ ترکیبی را راه انداخته است که آمیزه‌ای از موضوعات مختلف است و حداقل ۹ عنوان را می‌توان در این جنگ ترکیبی مشاهده کرد که از جمله‌ به مسائل سیاسی، فضای مجازی و سایبری، خبررسانی جعلی، مسائل دیپلماتیک بین‌الملل، مسائل فرهنگی، تضاد دینی و تضاد قومی، جنگ اقتصادی، جنگ مذهبی و حتی جنگ نظامی می‌توان اشاره کرد. 

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه پژوهشکده‌هایی از جانب دشمن برای مدیریت این جنگ مشغول کار و مطالعه هستند و از عوامل داخلی نیز استفاده می‌کنند، تصریح کرد: هر یک از مسئولان اجرایی، قضایی، تقنینی، نظامی و... شرح وظایفی برای تقابل با این جنگ دارد اما پرسش اینجاست که روحانیون چه رسالتی در جنگ ترکیبی دشمن دارند؟

منتظری با استناد به آیه «فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا» (فرقان/52)، گفت: رسالت روحانیون در این آیه که خطاب به رسول گرامی اسلام است مطرح شده و تأکید دارد که از کافران تبعیت نکنیم؛ در این آیه شریفه همچنین دعوت به جهاد کبیر شده و بدان معناست که مؤمن با بهره‌گیری از تعالیم و مبانی و معانی قرآن کریم به نبرد با کفار بپردازد. 

وی ادامه داد: این تعبیر قرآنی امروز در قالب فرمان «جهاد تبیین» از سوی مقام معظم رهبری مطرح است که همه ما را به آن امر کردند و همگان از خانم‌های بی‌حجاب تا آحاد جامعه نیازمند جهاد تبیین هستند؛ این تبیین در زمان امیرالمؤمنین(ع) برای عده‌ای نبود و لذا منحرف شدند، بصیرت حضرت ابوالفضل(ع) و قدرت تبیین و ورود به عمق مسائل باعث تعالی ایشان شد. 

منتظری تأکید کرد: طلاب و روحانیون اگر ابهام داشته باشند نمی‌توانند تبیین‌گر باشند لذا لازم است که در استان جلسات تبیینی هفتگی با حضور صاحب‌نظران ویژه وعاظ و طلاب و مبلغان و روحانیون برگزار و مسائل روز برایشان تجزیه و تحلیل شود تا روحانیون به‌روز باشند.

وی در خصوص آشوب‌ها و اغتشاشات سال گذشته، گفت: جبهه مقابل در سال گذشته آنچنان حساب شده برنامه‌ریزی کرده بودند که گمان می‌کردند در عرض یک‌ماه فاتحه نظام خوانده می‌شود؛ ما از عوامل نفوذی و مأموریت‌هایی که داشتند مطلع هستیم.

منتظری با اشاره به مطالبه به‌حق و جدی مردم برای مبارزه با مفاسد، بیان کرد: قوه قضاییه و دادستانی کل تکالیفی دارند اما پژوهش‌هایمان نشان می‌دهد که برخورد فیزیکی با مسئله حجاب در برخورد اول مضر است؛ البته تشویق دیگران به ولنگاری و فساد حساب جداگانه‌ای دارد و باید برخورد شود؛ اخیراً لایحه برخورد با بدحجابی تحویل مجلس شده و در روزهای آتی در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه دشمن در مسئله حجاب با برنامه ورود کرده است، توضیح داد: دستگاه قضایی نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نیست اما مشکلات و موانعی وجود دارند و در این لایحه قانونی نکات بازدارنده‌ای پیش‌بینی شده که اگر به تصویب مجلس برسد به سمع و نظر همگان خواهد رسید. 

منتظری با تأکید بر اینکه برخورد تند با بانوان بدحجاب اثری معکوس دارد، بیان کرد: جهاد تبیین آن است که این بانوان را آماده شنیدن مسائل و وجوه پنهان مسئله کنیم تا از اهداف تبلیغات دشمن آگاه شوند.

وی در پایان گفت: یقین بدانید که دادستانی کل هر خبری مبنی بر فساد، نقض قانون، تخلف ادارات و مسئولان و ... دریافت کند، مطمئناً پیگیری کرده و برخورد با فساد در اولویت کار دستگاه قضایی و نیز دولت قرار دارد.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها