|

آخرین وضعیت پرونده قضایی «مهشاد» و «ریحانه»

امروز مسعود ستایشی - سخنگوی قوه قضاییه - اعلام کرد مسوولان ستاد احیای دریاچه ارومیه از مشارکت در تسبیب قتل غیر عمد تبرئه شده‌اند. در صورتی که قرار منع تعقیبی به ما ابلاغ شود، بی‌تردید به این قرار اعتراض می‌کنیم.

آخرین وضعیت پرونده قضایی «مهشاد» و «ریحانه»

به گزارش شبکه شرق، وکیل پرونده خبرنگاران محیط زیست با اشاره به آخرین وضعیت پرونده قضایی مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی گفت: قرار منع تعقیب مسوولان ستاد احیای دریاچه ارومیه هنوز به ما ابلاغ نشده است و پس از ابلاغ به این قرار اعتراض می‌کنیم.

محمد داسمه در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز مسعود ستایشی - سخنگوی قوه قضاییه - اعلام کرد مسوولان ستاد احیای دریاچه ارومیه از مشارکت در تسبیب قتل غیر عمد تبرئه شده‌اند. در صورتی که قرار منع تعقیبی به ما ابلاغ شود، بی‌تردید به این قرار اعتراض می‌کنیم.

آخرین وضعیت پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست

وی ادامه داد: جای نگرانی نیست و قبلا هم نسبت به سایر متهمان قرار منع تعقیب صادر شده بود و پس از اعتراض ما دادگاه کیفری ۲ نظر ما را پذیرفت چون کیفرخواست  برای مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و رییس اداره محیط زیست شهرستان ارومیه صادر شده است.

وکیل پرونده خبرنگاران محیط زیست تاکید کرد: کیفرخواست قطعی است ولی قرار منع تعقیب قطعی نیست بنابراین ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ، قابل اعتراض است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: طبق رای شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ ارومیه و اظهارات امروز سخنگوی قوه قضاییه این پرونده ۲۶ شاکی دارد و برای متهمان در حوزه حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اعم از مهران نظری سلطان‌آبادی - مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی - و مختارخانی - رییس اداره محیط زیست شهرستان ارومیه - همچنین راننده اتوبوس به اتهام قتل غیر عمدی بر اثر بی‌احتیاطی در رانندگی و ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی و مشارکت در قتل غیر عمد متوفیان یا تسبیب در قتل غیرعمد متوفیان کیفرخواست صادر شده است و  پرونده جهت صدور حکم به دادگاه کیفری ۲ ارومیه ارجاع می‌شود.

 داسمه در پایان اظهارکرد: در رای شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ ارومیه اعلام شده بود که دادسرا در خصوص مسوولان ستاد احیای دریاچه ارومیه هیچ‌گونه اظهارنظری نکرده و تاکنون هیچ قراری درباره مسوولان این ستاد به ما ابلاغ نشده است ولی امروز سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد مسوولان ستاد احیای دریاچه ارومیه از مشارکت در تسبیب قتل غیر عمد تبرئه شده‌اند.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها