|

شهرداری‌ها دوربین‌های خود را برای حجاب در اختیار پلیس قرار دهند

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۲ دستگاه اداری باید بر اساس شرح وظایف خود اقدامات لازم را در این طرح انجام دهند.

شهرداری‌ها دوربین‌های خود را برای حجاب در اختیار پلیس قرار دهند

به گزارش شبکه شرق، "سردار کیقباد مصطفایی " در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد که با موضوع حجاب و عفاف در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج برگزار شد، خاطر نشان کرد: بحث برخورد با پدیده کم حجابی و بی حجابی یک زنجیره است که شاید پلیس آخرین مرحله آن باشد و ۳۲ دستگاه اداری در این زنجیره باید بر اساس شرح وظایف خود، اقدامات لازم را به سرانجام برسانند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستورالعملی از سوی فراجا دریافت کرده و بومی سازی کرده‌ایم، یادآور شد: این دستورالعمل به شهرستان های استان ارسال و کارکنان و پلیس برای اجرای طرح عفاف و حجاب نیز توجیه شده‌اند.

مصطفایی با تشریح چهار مرحله موردنظر پلیس در اجرای این طرح، اظهار داشت: ارسال پیامک به راننده، توقیف خودرو، جلوگیری از برخی خدمات نظیر معاملات خودرو و انتقال به پارکینگ برای متخلفین در این طرح صورت می گیرد.

وی، تذکر به صنوف، پلمپ یک هفته‌ای و معرفی به مراجع قضایی را از دیگر اقدامات طرح عفاف و حجاب دانست و تصریح کرد: برای اجرای این طرح در معابر عمومی از سامانه‌های الکترونیکی بهره لازم را خواهیم بُرد و صورت و چهره افراد را از طریق این سامانه‌ها مشخص کرده و در مرحله اول برای مُتخلفین، پیامک ارسال و در بار دوم پرونده آنها بصورت الکترونیکی به مَرجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از بررسی مستمر فضای مجازی در طرح عفاف و حجاب خبرداد و تصریح کرد: اجازه ورود به مسافران بدحجاب و بی حجاب به فردوگاه‌ها داده نخواهد شد.

مصطفایی با تاکید بر اینکه تمامی نهادهای مرتبط با اجرای این طرح بایستی پای کار باشند، ادامه داد: این ادارات به غیر از اقداماتی که پلیس انجام می‌دهد باید انجام دهند.

وی، گسترش موضوعات فرهنگی، حمایت دستگاه‌های مرتبط از طرح‌های ناظر به خصوص ناظر یک و ۲ و تلاش‌های گسترده ادارات در زمینه رعایت حجاب و عفاف کارکنان را از مهمترین اقدامات موردنظر خود برشمرد.

فرمانده ارشد انتظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد از مدیران خواست از برگزاری تورهای مختلف گردشگری خودداری کنند و از سویی نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت این استان خواست بر واحدهای تولید پوشاک دقت بیشتری داشته باشند.

مصطفایی از حمایت همیشگی دستگاه قضایی از پلیس هم خبرداد و ادامه داد: دستگاه قضایی همیشه از پلیس حمایت لازم را خواهد داشت و تاکنون هزار و ۳۲۵ مورد پیام برای کشف حجاب کننده‌گان ارسال شده است.

وی، حمایت ویژه از آمران به معروف و ناهیان از منکر را یک ضرورت خواند و خاطرنشان کرد: از شهرداری‌ها و راهداری اداره کل استان کهگیلویه و بویراحمد می خواهیم تا داده‌های دوربین‌های خود را در اختیار پلیس قرار دهند.

 

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها