|

راز و رمز یادگیری سریع زبان انگلیسی را بدانید!

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های همه زبان‌آموزان در سراسر دنیا، یادگیری سریع زبان انگلیسی است

یادگیری سریع زبان انگلیسی

یادگیری سریع زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های همه زبان‌آموزان در سراسر دنیا، یادگیری سریع زبان انگلیسی است. ازآنجایی‌ که زبان انگلیسی دومین زبان زنده دنیا بوده، یادگیری آن برای همه افراد کاربردی است. امروزه متدها و روش‌های مختلفی وجود دارد که در تسریع یادگیری زبان نقش مهمی دارند. با به‌کارگیری این روش‌ها تا حد زیادی می‌توانید به یادگیری زبان سرعت ببخشید و زبان خود را از سطح مبتدی به سطح عالی برسانید. در این مقاله قصد داریم تا روش‌های مختلف آموزش سریع زبان انگلیسی را به شما ارائه دهیم.

قدم اول یادگیری سریع زبان؛ مشخص کردن انگیزه خود از مطالعه زبان

برخلاف تصور بسیاری از مردم، قدم اول در یادگیری زبان، یافتن روش‌ها و منابع گوناگون زبان انگلیسی نیست. شما باید هدف و انگیزه خود را برای یادگیری زبان پیدا کنید. در ابتدای کار یک خودکار و کاغذ در دست بگیرید و بر روی آن بنویسید که چرا می‌خواهید زبان یاد بگیرید. در واقع نوشتن هدف، شما را در رسیدن به آن یاری می‌بخشد. هر چه شما برای یادگیری زبان انگیزه بیشتری داشته باشید، یادگیری زبان نیز سریع‌تر و آسان‌تر خواهد بود.

قدم دوم یادگیری سریع زبان؛ پیدا کردن منابع و روش متناسب با هدف شما

پس از مشخص کردن هدف و انگیزه خود از یادگیری زبان، حال باید روش‌ها و منابع متناسب با سطح خود را مشخص کنید. ثبت‌نام در کلاس‌های موسسه سفیر، یکی از راه‌هایی است که شما را در رسیدن به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند و موجب آموزش سریع زبان انگلیسی می‌شود. برای یادگیری سریع زبان انگلیسی نباید تنها به کلاس درس اکتفا کرد. به‌طور مثال اگر هدف شما آزمون آیلتس، یا مهاجرت به خارج از کشور است، بهتر است که از کلاس‌های آنلاین یا حضوری استفاده کنید.

در خصوص اینکه کلاس زبان آنلاین بهتر است یا حضوری؟ بستگی به هر شخص دارد. بسیاری از افراد به دلیل مشغله، وقت کافی برای رفتن به کلاس‌های حضوری را ندارند و کلاس‌های آنلاین را ترجیح می‌دهند.

قدم سوم یادگیری سریع زبان؛ به خاطر سپردن تعداد زیادی لغات انگلیسی جدید

برای یادگیری سریع زبان انگلیسی، قبل از حفظ کردن گرامر و قواعد زبان، بهتر است که تعداد زیادی لغات را در حافظه خود بسپارید. اصولاً در یادگیری زبان، مکالمه اهمیت بیشتری نسبت به قواعد دارد. چه‌بسا افرادی که در زبان انگلیسی سطح عالی دارند، اما گرامر و قواعد زبان را به‌طور حرفه‌ای بلد نیستند. با داشتن چندین اشتباه گرامری هم می‌توانید، مکالمه زبان را به‌خوبی انجام دهید. برای مکالمه روان هم بهتر است که از فیلم و موسیقی انگلیسی استفاده کنید. حفظ لغات جدید در انگلیسی صحبت کردن شما تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

قدم چهارم یادگیری سریع زبان؛ تمرین و تکرار زیاد

یکی از مؤثرترین روش‌ها برای به خاطر سپردن سریع زبان، تمرین و تکرار زیاد است. یکی از مهم‌ترین مزایایی که دوره‌های فشرده و عمومی موسسه سفیر نسبت به دیگر موسسه‌ها دارد، تمرین و تکرار زیاد مکالمه زبان درون کلاس است. علاوه بر زمان کلاس، شما باید حدود 2 تا 3 ساعت در روز را برای تکرار و تمرین زبان انگلیسی بگذرانید. همان‌طور که بسیاری از اساتید زبان معتقدند که هر کاری را که هر روز به‌طور مداوم انجام دهید، به یک عادت تبدیل خواهد شد، تکرار و تمرین زبان هم به‌ صورت هر روزه موجب عادت می‌شود.

همچنین زمانی که تنها یک یا دو روز در هفته را مطالعه می‌کنید، بسیاری از مطالب جلسات قبلی را فراموش کرده‌ و باید مدت‌زمان زیادی را صرف یادآوری و تمرین کنید؛ اما اگر به‌طور روزانه تمرین و تکرار زبان انگلیسی را انجام دهید، زمان کمتری را برای دوره کردن مطالب صرف می‌کنید و در نتیجه روند یادگیری نیز سریع‌تر می‌شود.

قدم پنجم یادگیری سریع زبان انگلیسی؛ تقویت مکالمه زبان

یکی از مهم‌ترین راه‌های یادگیری سریع زبان انگلیسی، تقویت مهارت Speaking است. تنها با قوی کردن مهارت‌های writing و reading زبان انگلیسی شما تقویت نخواهد شد. بلکه از اساسی‌ترین بخش‌های زبان انگلیسی مکالمه است. ساده‌ترین راه برای تقویت مکالمه زبان این است که فیلم‌های زبان‌اصلی را مشاهده کنید. همچنین سعی کنید با دوستانتان با زبان انگلیسی بیشتر صحبت کنید. در اپلیکیشن language exchange نیز می‌توانید پارتنر زبان انگلیسی خود را انتخاب کرده و با هم تمرین کنید. 

قدم ششم یادگیری سریع زبان انگلیسی؛ تفسیر و خلاصه‌نویسی کنید

یکی از جدیدترین متدهای یادگیری سریع زبان انگلیسی، تفسیر و خلاصه‌نویسی است. بدین گونه که شما شروع به خواندن یک متن به زبان انگلیسی می‌کنید. پس‌ از اینکه چهار یا پنج خط را خواندید، در یک برگه جدا تفسیر و خلاصه آن را در حدود یک تا دو خط بنویسید. یا نظر خود را در مورد متنی که خواندید به‌طور جدا حدود چند خط بنویسید. همیشه در کنار کتاب خود، چند خط برای خلاصه‌نویسی و یادداشت‌برداری جا بگذارید. بعداً در زمان مرور متن و نوشته، خلاصه‌های خود را نیز بخوانید و شاهد پیشرفت و تسریع در یادگیری خود باشید.

قدم هفتم یادگیری سریع زبان؛ از اشتباه کردن نترسید

یکی از قسمت‌های ضروری زبان شکست و اشتباه کردن است. اشتباه کردن می‌تواند در ارتقای سطح زبان شما نقش بسیار مهمی داشته باشد. بسیاری از زبان آموزان از اشتباه کردن می‌ترسند و از شکست خوردن یا نمرات پایین در کلاس زبان هراس دارند. اگر در حین یادگیری زبان انگلیسی، از اشتباهات خود نترسید، راحت‌تر می‌توانید آن را تصحیح کنید؛ بنابراین سرعت یادگیری نیز تا حد زیادی افزایش می‌یابد. در زمان انگلیسی صحبت کردن نیز نگران اشتباهات خود نباشید.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص روش‌ها و قدم‌های مختلف یادگیری سریع زبان انگلیسی صحبت کردیم. برای اینکه در زبان انگلیسی به سطح عالی برسید، بهتر است که همه روش‌های گفته‌ شده را انجام دهید. از راه‌های تقویت زبان انگلیسی می‌توان به حفظ کردن لغات انگلیسی، دیدن فیلم‌های زبان‌اصلی و خواندن کتاب‌های انگلیسی و مشخص کردن انگیزه و ... اشاره کرد. همچنین یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تسریع در یادگیری زبان انگلیسی، تمرین و تکرار زیاد و شرکت در کلاس‌های فشرده و عمومی موسسه سفیر در تهران می‌باشد. این کلاس‌ها به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار شده که با توجه به سطح خود می‌توانید در این کلاس‌ها شرکت نمایید. برای اطلاعات بیشتر از کلاس‌های این موسسه به وب‌سایت آن  https://gosafir.com/fa/ مراجعه کنید یا با شماره تماس موسسه سفیر 02184346 تماس بگیرید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها