|

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: قول می‌دهیم در فروردین تمام حقوق معلمان براساس رتبه‌بندی پرداخت شود

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: سازمان برنامه در اجرای قانون دخالت کرده است، این قانون آیین نامه مصوب دارد و بر اساس این آیین نامه رتبه ها و حقوق بندی مشخص شده است و سازمان حق دخالت نداشته است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: قول می‌دهیم در فروردین تمام حقوق معلمان براساس رتبه‌بندی پرداخت شود

به گزارش شبکه شرق، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  گفت: در سازمان برنامه نوعی لجبازی برای پرداخت منابع مالی رتبه بندی معلمان وجود دارد و بر این اساس پس از چهار روز پیگیری از سوی مجلس و وزارت آموزش پرورش تازه آن هم به صورت ناقص پرداخت ها آغاز شده است و در این پرداخت ها حق رتبه بندی دیده نشده است یعنی معلمانی که شامل رتبه بندی شده اند حقوق کامل خود را دریافت نکرده اند و حق رتبه بندی و معوقات در آن وجود ندارد.

علیرضا منادی سفیدان در خصوص جلسه مشترک تلفنی با رئیس مجلس و وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری موضوع تاخیر در پرداخت حقوق معلمان و فرهنگیان تاکید کرد: از روز گذشته دکتر قالیباف تماس های متعددی با دستگاه های مختلف داشتند و از طریق کمیسیون تخصصی مجلس نیز پیگیری های جدی ای انجام شد.

وی افزود: در سازمان برنامه نوعی لجبازی برای پرداخت منابع مالی رتبه بندی معلمان وجود دارد و بر این اساس پس از چهار روز پیگیری از سوی مجلس و وزارت آموزش پرورش تازه آن هم به صورت ناقص پرداخت ها آغاز شده است و در این پرداخت ها حق رتبه بندی دیده نشده است یعنی معلمانی که شامل رتبه بندی شده اند حقوق کامل خود را دریافت نکرده اند و حق رتبه بندی و معوقات در آن وجود ندارد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: با تصمیم رئیس مجلس در اولین جلسه علنی و جلسه نظارتی مجلس این موضوع در دستور کار قرار دارد و مجلس همه کسانی که در این موضوع کوتاهی کردند را احضار خواهد کرد و به طور جدی مساله را بررسی می کند و  از کسانی که در این زمینه کوتاهی کردند نخواهد گذشت.

وی ادامه داد: حق قانونی معلمان از سوی سازمان برنامه پرداخت نشده است و منابع مالی وجود داشت اما از سوی سازمان برنامه تخصیص داده نشد.

 

بخش زیادی از مطالبات هنوز پرداخت نشده است

وی خاطر نشان کرد: در این پرداخت علی الحساب با اختیار وزیر آموزش و پرورش پرداخت شد اما بخش زیادی از مطالبات هنوز پرداخت نشده است و قول می دهیم در فروردین ماه تمام حقوق معلمان بر اساس رتبه بندی پرداخت شود، آموزش و پرورش،بانک مرکزی و خزانه داری آماده پرداخت هر آن چیزی بودند که سازمان برنامه و بودجه ابلاغ می کند اما این کار غیر اخلاقی و غیر علمی از سوی سازمان برنامه انجام شد.

 

سازمان برنامه و بودجه حق دخالت نداشته است

وی با انتقاد از رفتار سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان در اجرای قانون دخالت  کرده است، این قانون آیین نامه مصوب دارد و بر اساس این آیین نامه رتبه ها و حقوق رتبه بندی مشخص شده است و سازمان حق دخالت نداشته است. 2 نیم تا 5 میلیون تومان از حقوق معلمان پرداخت نشده است و معلمانی که شامل رتبه بندی شدند به طور کامل حقوق خود را نگرفتند، 38 هزار میلیارد تومان در سال 1401 و 12 هزار میلیارد از شهریور تا پایان 1400 مطالبه معلمان است و این مبلغ به طور کامل پرداخت نشده و کسورات بازنشستگی هم از آن کم شده است.

وی در پایان گفت: کشور با معلم و آموزش رشد می کند و این باید برای همه روشن شود و این آدم ها نگاه درستی به آموزش و پرورش ندارند.

 

منبع: جماران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها