|

محبوب ترین تورهای نوروزی 1402

شما تصمیم دارید برای تعطیلات نوروزی به کجا سفر کنید؟ شاید ماندن در خانه و گشت‌وگذاری ساده در برخی روزها را ترجیح بدهید یا اینکه چمدان‌ها را برای سفرکردن به جاهای دوردست ببندید.

محبوب ترین تورهای نوروزی 1402

شما تصمیم دارید برای تعطیلات نوروزی به کجا سفر کنید؟ شاید ماندن در خانه و گشت‌وگذاری ساده در برخی روزها را ترجیح بدهید یا اینکه چمدان‌ها را برای سفرکردن به جاهای دوردست ببندید. اگر تصمیم شما انتخاب تور نوروز باشد، خوشبختانه شهرهای مختلفی برای سفری جذاب و بهاری پیش روی شما قرار دارد. سفر به مشهد و زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا علیه‌السلام، سفر به شهرهای جنوبی یا انتخاب تور نوروزی کیش تنها بخشی از این مقاصد است. در ادامه قصد داریم چند شهر گردشگری را باهم بررسی کنیم که انتخاب خوبی برای سفر نوروزی محسوب می‌شود.

 

برکت را ابتدای سال از مشهد سوغات ببرید

بله اولین انتخاب برای بستن چمدان‌ها، سفر نوروزی به مشهد و زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا علیه‌السلام است. اگر دوست دارید در ساعت تحویل سال، حال‌وهوایی ملکوتی را تجربه کنید، در حرم رضوی حضور داشته باشید پس خرید تور مشهد نوروز 1402 راه حل آن است.. درعین‌حال در فصل بهار و روزهای نوروزی، این شهر آب‌وهوایی بسیار معتدل و مناسب دارد. همچنین این شهر علاوه بر جنبه زیارتی خود، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی متعددی دارد تا بتوانید با چند روز حضور در این شهر، از آن‌ها دیدن کنید.

تور نوروزی مشهد

البته تعداد زیادی از مردم نیز این شهر را برای تعطیلات نوروز انتخاب می‌کنند. به همین دلیل ترافیک حضور توریست‌ها در ایام نوروز در مشهد بسیار زیاد است و هزینه سفر به آن‌ها گران‌تر از سایر روزهای سال خواهد بود. بنابراین اگر در سایر روزهای سال به‌اندازه کافی وقت دارید، می‌توانید با هزینه کمتری به مشهد سفر کنید و تجربه‌ای همراه با آرامش در سفر تجربه کنید.

به قشم سفر کنید

یکی دیگر از گزینه‌های جذاب برای گذران تعطیلات تور قشم نوروز 1402است. این جزیره در تعطیلات نوروز آب‌وهوایی شبیه به کیش دارد و درعین‌حال بهاری‌تر و جذاب‌تر است. البته احتمال دارد که در برخی از روزها، به‌صورت ناگهانی شاهد بارش باران در جزیره باشید که همین تغییرات آب‌وهوایی نیز جذاب است. به هر صورت جزیره قشم، جاذبه‌‌هایی خاص دارد که شاید در مدت اقامت در این جزیره نتوانید تمام آن‌ها را به‌طورکامل مشاهده کنید و احتمالا وقت کم بیاورید. اما بااین‌وجود سعی کنید که تخفیف‌های شگفت‌انگیز فروشگاه‌های قشم را در جشنواره‌های آن از دست ندهید. همچنین در بقیه زمانی که در این جزیره هستید، پاراسل، فلای‌‌بورد، شاتل‌سواری،، بیگ ‌بال، اسکوتر زیردریایی، کشتی تفریحی، جایروکوپتر، غواصی، کایت بوردینگ، شترسواری و سافاری و ... را تجربه کنید.

جزیره کیش؛ همیشه زیبا، همیشه جذاب

کیش همیشه زیباست، تفاوتی نمی‌کند که چه روزهایی از سال را برای گردش در این جزیره انتخاب کرده باشید، درهرصورت با حضور در کیش می‌توانید خاطرات خوشی را به سوغات ببرید. اما درصورتی‌که می‌خواهید آب‌وهوای معتدل و بهاری، جشنواره‌های تخفیفی و جاذبه‌های گردشگری متعدد را همراه باهم تجربه کنید، تور نوروزی کیش بهترین انتخاب است.

این جزیره سواحل مختلفی دارد و از آن جمله می‌توان به ساحل مرجان اشاره کرد. ساحلی با فضاسازی بی‌نظیر، باغچه‌های گل‌کاری‌شده در نزدیکی ساحل و انواع تفریحات مانند دوچرخه، آلاچیق، باربکیو و کافه در کنار هم جمع شده است تا لحظاتی خوش را در این جزیره سپری کنید.

علاوه بر آن می‌توانید به ساحل میرمهنا، ساحل سیمرغ، ساحل اسکله تفریحی، جزیره هندورابی، روستای کهن باغو یا پارک دلفین بروید و از امکانات تفریحی و جاذبه‌های مختلف آن‌ها دیدن کنید. درنهایت شاید بد نباشد که سفر خودتان در این جزیره را با دیدن درخت سبز کیش به پایان برسانید. درختی کهنسال با قدمت 600 ساله که هنوز زیبا، استوار و سبز بر جای خود نشسته و همه مسافران تلاش می‌کنند تا عکسی با آن به یادگار داشته باشند.

سفر نوروزی به شیراز، سفر به عمق تاریخ

اگر دوست دارید در آغاز سال، حال‌وهوای تاریخی و باستانی ایران را چاشنی تعطیلات خود کنید، حتما به شیراز سفر کنید. شهری پر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی که مجموعه کاملی از زیبایی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

کافی است کمی در حافظیه قدم بزنید و فال سال جدید را از زبان حافظ شیراز بشنوید. اگر می‌خواهید کمی با ادبیات تاریخی ایران در قرن‌های گذشته آشنا شوید، تمام شهر شیراز با تمام توان، شما را به شنیدن شعرهای سعدی دعوت می‌کند. درنهایت اگر دوست دارید با جاذبه‌های تاریخی ایرانی در سلسله هخامنشی آشنا شوید، کمی دورتر از شهر شیراز، سفری کوتاه به پاسارگاد و تخت‌جمشید انجام دهید. مطمئن باشید که از این همه جاذبه، هنر و فنون مهندسی ایرانی در سال‌های دور متعجب خواهید شد.

در تهران بمانید!

محبوب ترین تورهای نوروزی 1402

اگر اهل شهر تهران هستید و شرایط کاری به شکلی پیش رفته که نمی‌توانید روزهای طولانی برای تعطیلات و تور نوروز داشته باشید، در تهران بمانید. بله تهران هم جاذبه‌های متفاوتی دارد. به‌خصوص اینکه در ایام نوروز، این شهر ترافیک کمتری دارد و نسبت به سیار روزهای سال خلوت‌تر است. بنابراین با خیال راحت می‌توانید از هوایی تمیز، خیابان‌هایی بدون ترافیک و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهر لذت ببرید.

سفری یک‌روزه برای دیدن کاخ‌های گلستان، سعدآباد و نیاوران در نظر بگیرید. شاید بد نباشد که گذری کوتاه به پل طبیعت داشته باشید و یک بعدازظهر همراه با خانواده روی این پل قدم بزنید. درعین‌حال اگر دوست دارید کمی ورزش را چاشنی تهران گردی خود کنید، یک روز را برای گردش در درکه در نظر بگیرید. در این منطقه کوهستانی و کوچک می‌توانید در کنار رودخانه‌های خروشان ساعتی را با خانواده سپری کنید یا با کوهنوردی، حال و هوای خودتان را تازه نمایید.

درنهایت اینکه...

کشور ایران جاذبه‌های گردشگری متفاوتی دارد. کافی است تصمیم بگیرید که کدام شهر را برای گذران تعطیلات نوروزی خود انتخاب کنید. بعد از آن چمدان‌ها را ببندید و خودتان را برای سفری شگفت‌انگیز آماده کنید.

انتخاب نوروزی شما کدام شهر است؟

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها