|

جزییات صدور گذرنامه برای زائران در اربعین

موافقت شد تا زائران پاکستان بتوانند از مسیر ایران به صورت کاروانی از مرزهای مشخصی که اعلام خواهد شد وارد کشور عراق شده و سپس به صورت کاروانی از کشور عراق دوباره به ایران وارد شوند.

جزییات صدور گذرنامه برای زائران در اربعین

به گزارش شبکه شرق، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت:با طرف عراقی بر سر تهیه گذرنامه‌ای ویژه اربعین حسینی(ع) توافق شد.

مجید میراحمدی در حاشیه برگزاری دومین کارگروه مشترک همکاری‌های امنیتی بین ۲ کشور که در مشهد برگزار شد اظهار کرد: با طرف عراقی بر سر تهیه گذرنامه‌ای ویژه اربعین حسینی (ع) توافق شد که از ویژگی‌های آن، ارزان بودن قیمت و سرعت چاپ و تحویل آن است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بیان کرد: از دیگر موضوعات مورد توافق در این نشست، می‌توان به موضوع گذرنامه‌هایی که اعتبار آنها تمام شده اشاره کرد که فقط برای سفر در زمان اربعین حسینی (ع) دارای اعتبار باشد که این موضوع کمک بسیار مهمی در تردد زائران خواهد کرد.

او همچنین در خصوص زائران پاکستانی که تاکنون امکان ورود به کشور عراق را از مرز زمینی نداشتند گفت: موافقت شد تا زائران پاکستان بتوانند از مسیر ایران به صورت کاروانی از مرزهای مشخصی که اعلام خواهد شد وارد کشور عراق شده و سپس به صورت کاروانی از کشور عراق دوباره به ایران وارد شوند.

میراحمدی ادامه داد: قرارگاه عملیاتی مشترک در موضوع اربعین بین ۲ کشور تشکیل می‌شود و نشست‌های آن به صورت متناوب در خصوص حل و برنامه ریزی مسائل مربوط به زائران تا زمان رسیدن به ایام زیارتی ماه صفر ادامه خواهد داشت.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در استان‌های مرزی کشور هم، قرارگاهی ذیل این قرارگاه مرکزی مشترک تشکیل می‌شود تا از بروز ناهماهنگی‌های گذشته جلوگیری شود.

وی گفت: عبور زائران حسینی (ع) از مرز چذابه هم اکنون ممنوع است اما توافق شد که زائران ایرانی متقاضی عبور از این مرز، بتوانند به کشور عراق عازم شوند.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها