|

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در انگلستان

انتخاب یک موسسه اعزام دانشجو به خارج که تجربه و مهارت کافی در زمینه مهاجرت تحصیلی را داشته باشد، می‌تواند ریسک ریجکت شدن پرونده شما و هزینه‌های ناشی از آن را کاهش دهد که بدون اغراق یک موضوع مهم در مورد مهاجرت به کشوری همچون انگلستان است.

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در انگلستان

هرگاه صحبت از ادامه تحصیل در یک کشور خارجی می‌شود اولین موضوعی که ذهنمان را قلقلک می‌دهد هزینه‌های احتمالی برای زندگی و تحصیل توأمان در یک کشور دیگر است. با توجه به کاهش ارزش پول ملی کشورمان هم این حساب و کتاب با وسواس و حساسیت بیشتری انجام می‌شود.

 

یکی از کشورهایی که با توجه به موقعیت‌های کم‌نظیر تحصیلی‌اش، هزینه‌های بالایی هم برای دانشجویان بین‌المللی دارد کشور انگلستان است. هر ساله تعداد بسیار زیادی از علاقمندان به تحصیل در دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مدارس این کشور برای اخذ پذیرش و دریافت ویزای انگلستان اقدام می‌کنند.

هزینه تحصیل در انگلستان که شامل هزینه‌های دریافت پذیرش، ویزا و شهریه دانشگاه در این کشور است؛ چندان پایین نیست و با توجه به لزوم اثبات تمکن مالی جهت اخذ اقامت تحصیلی، اهمیت آمادگی برای آن قابل درک است. به‌علاوه برای زندگی دانشجویی در انگلستان به محلی برای سکونت، هزینه‌های بیمه، هزینه‌های حمل و نقل و سایر هزینه‌های زندگی نیز باید فکر کنید.

با مطالعه‌ی این مطلب همه‌ی هزینه‌های مهم در زمان دانشجویی در کشور انگلستان را می‌شناسید و با راهکارهایی که در نهایت مطرح می‌کنیم می‌توانید هزینه‌ها را مدیریت و دوران شیرین‌تری را در این کشور سپری کنید. اگر سوالی در انتهای این مطلب برای شما بی‌پاسخ ماند، کارشناسان ما در موسسه اعزام دانشجو مای آرمان پاسخگوی شما خواهند بود.

هزینه‌های تحصیل در انگلستان

هزینه‌های شما برای تحصیل در کشور انگلیس با شروع فرآیند دریافت پذیرش از یک دانشگاه و حتی قبل از اینکه به خاک این کشور قدم بگذارید شروع می‌شود. ابتدا هزینه‌هایی که مستقیما مرتبط با تحصیل هستند را بررسی و بعد به سراغ هزینه‌های زندگی در این کشور خواهیم رفت.

هزینه اخذ پذیرش؛ اپلیکیشن فی انگلستان

برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان پس از تهیه مدارک مورد نیاز بایستی هزینه بررسی درخواست توسط دانشگاه را نیز بپردازید. بررسی درخواست‌های پذیرش از اغلب دانشگاه‌های انگلیس از طریق اداره پذیرش دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلستان (UCAS)‌ انجام می‌شود که برای این کار و با توجه به دانشگاه مبلغی در بازه ۵۰ تا ۲۰۰ دلار باید بپردازید. اپلیکیشن فی برای دانشگاه‌هایی که فرآیندی خارج از این چارچوب دارند نیز در همین حدود بوده و تفاوت چندانی نخواهد داشت.

هزینه ویزای دانشجویی انگلستان

در گام دوم برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس شما ملزم به دریافت ویزای تحصیلی این کشور هستید. هزینه ویزای این کشور برای کسانی که در انگلستان اقامت ندارند مبلغ ۳۶۵ پوند انگلیس است اما اگر در انگلیس تحصیل می‌کنید و قصد تمدید این ویزا را دارید، هزینه‌ی این کار ۴۹۰ پوند خواهد بود.

هزینه بیمه دانشجویی در انگلستان

بیمه خدمات درمانی دانشجویان از جمله هزینه‌هایی‌ است که در فرآیند اخذ ویزای تحصیلی این کشور از شما دریافت می‌شود. بیمه دانشجویی طیف وسیعی از خدمات درمانی را برای مهاجرین در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی خصوصی و اورژانس‌ها پوشش می‌دهد. هزینه‌ی بیمه دانشجویی در حال حاضر سالانه ۴۵۰ پوند است که در زمان صدور ویزا و همزمان با هزینه ویزا از شما دریافت می‌شود.

شهریه دانشگاه‌های انگلستان

دانشجویان بین‌المللی امکان تحصیل رایگان در کشور انگلستان را ندارند و تنها برخی از بورس‌های تحصیلی کمک‌هزینه‌هایی را برای تحصیل در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهند که رقابت بالایی برای آن‌ها وجود دارد.

به‌طور متوسط شهریه‌ی دانشگاه‌های مطرح انگلستان در مقطع کارشناسی ۲۱ تا ۵۰ هزار پوند به‌صورت سالانه است. رشته‌های مختلف نیز در مبلغ شهریه تاثیرگذارند؛ برای مثال رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی کمترین میزان شهریه و رشته‌های پزشکی و کلینیکی بالاترین نرخ شهریه را در این دانشگاه‌ها دارند.

با توجه به دشوار بودن دریافت پذیرش از این دانشگاه‌های تراز اول گزینه‌های دیگری نیز پیش روی دانشجویان بین‌المللی هست که شهریه‌های بسیار مناسب‌تری دارند. دانشگاه‌های Chester ، Teesside ، Cumbria ، Bedfordshire و University of West London از جمله این دانشگاه‌ها هستند که می‌توانید با هزینه‌ی سالانه‌ای در حدود ۱۰ تا ۱۳ هزار دلار در آن‌ها تحصیل کنید.

 

هزینه زندگی در انگلستان در زمان تحصیل

کشور انگلستان به لحاظ هزینه‌های زندگی کشوری به نسبت گران‌قیمت محسوب می‌شود. سکونت، خوراکی و حمل و نقل از جمله مهم‌ترین هزینه‌هایی‌ست که باید چشم‌انداز درستی در مورد آن‌ها داشته باشید.

هزینه اسکان دانشجویی در انگلیس

مبلغی که برای مسکن در انگلستان می‌پردازند تقریبا یک سوم هزینه‌های ماهانه‌ و هزینه تحصیل در انگلستان است. شهر محل سکونت نیز مستقیما در مبلغی که برای محل سکونتتان می‌پردازید تاثیرگذار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه تحصیل در انگلیس اینجا کلیک کنید.

برای مثال برای اجاره‌ی یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهرهای این کشور ۷۰۰ تا ۹۰۰ پوند و برای همین آپارتمان در حومه شهر چیزی در حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ پوند هزینه خواهید داشت. اگر در شهرهای کوچک کشور انگلستان تحصیل می‌کنید احتمالا این مبلغ اندکی کمتر خواهد بود.

البته دانشجویان گزینه‌ی خوابگاه را هم می‌توانند انتخاب کنند که اگرچه هزینه‌ی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ پوندی آن در مقایسه با آپارتمان شخصی به‌صرفه به‌نظر نمی‌آید اما امکانات متعددی مثل تخت، کمد، سالن مطالعه و غذاخوری، هزینه‌های آب، برق، گاز و اینترنت را پوشش می‌دهد و صرفه‌جویی خوبی در هزینه‌های دانشجویی شما خواهد داشت.

هزینه‌های ماهانه مواد غذایی و خوراک در انگلیس

برای تهیه مواد غذایی در انگلستان هر نفر ماهانه به‌طور متوسط بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ پوند هزینه می‌کند. اگر اهل رستوران و کافه‌گردی هم باشد باید برای هر وعده یا میان وعده در رستوران‌های متوسط شهر در حدود ۱۵ پوند کنار بگذارد. در واقع هزینه‌های خوراک بسیار مناسب بوده و همین موضوع نیز سطح رفاهی این کشور را بالا برده است.

حمل و نقل در انگلستان

هزینه‌ی حمل و نقل و به‌خصوص کرایه تاکسی در انگلستان چندان به صرفه نیست اما روش‌های جایگزینی برای کاهش هزینه‌های جابه‌جایی وجود دارد. برای مثال با خرید یک کارت حمل و نقل عمومی ماهیانه به مبلغ ۱۵۰ پوند از تمامی وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور می‌توانید بهره‌مند شوید.

هزینه‌ی بلیط یک‌طرفه مترو حدود ۳ونیم پوند است و درصورتی که فاصله محل سکونت شما و دانشگاه زیاد باشد یا مجبور به تردد مداوم در شهر باشید این هزینه‌ی ماهانه به‌صرفه خواهد بود.

هزینه‌های جانبی در انگلیس

برای سایر مخارج دانشجویی مثل هزینه اینترنت، قبوض تلفن، خرید لوازم تحریر، تفریحات دانشجویی و گردش لازم است ماهانه مبلغی را کنار بگذارید. اگر در لندن یا شهرهای بزرگ انگلستان قصد تحصیل دارید ماهانه باید حدودا ۸۰۰ پوند و برای شهرهای کوچکتر حدودا ۶۰۰ پوند را در نظر بگیرید.

images_1674985974.jpg

راه‌های کاهش هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان

درست است که هزینه‌های تحصیل در انگلستان بالاست اما راه‌هایی برای کاهش این مخارج وجود دارد. ضمن اینکه دانشجویان بین‌المللی امکان اشتغال پاره‌وقت از ۱۰ تا ۳۰ ساعت در هفته (با توجه به مقطع و وضعیت تحصیلی)‌ را دارند که بخشی از این هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.

بورسیه تحصیلی انگلستان

اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را در دانشگاه‌های انگلستان دارید، شانس دریافت بورسیه برای شما پایین است چرا که بیشتر بورسیه‌ تحصیلی انگلستان برای دوره ارشد در نظر گرفته شده‌اند. به‌علاوه بیشتر بورسیه‌های این کشور فول فاند نبوده و تنها بخشی از هزینه‌های شما را پوشش خواهند داد.

دریافت وام شهریه و یا وام دانشجویی از دیگر گزینه‌های شماست؛ حدودا ۹ تا ۱۱ هزار پوند برای وام دانشجویی و ۵۰٪ مبلغ شهریه برای وام شهریه دانشگاه تعیین شده است.

تحصیل در شهرهای کوچکتر انگلستان

هنگام درخواست ویزای انگلستان با توجه به شهر محل دانشگاه و سکونت بایستی هزینه‌ی یک سال زندگی در همان شهر را در حساب بانکی خود داشته باشید. این مبلغ برای شهرهای کوچکتر انگلستان تا حدود ۱۰ هزار پوند در سال کمتر است.

زندگی خوابگاهی در انگلستان

در کنار تجربیات جذاب زندگی در خوابگاه، این سبک زندگی هزینه‌های شما را به شکل چشمگیری در سال کاهش می‌دهد درحالیکه سطح کیفی زندگی هم بالاتر خواهد بود.

تخفیف‌های دانشجویی در انگلیس

مراکز خدماتی، فروشگاهی، حمل و نقل و خدمات دانشگاه‌ها عموما با ارائه تخفیف‌های مختلفی برای دانشجویان همراه است. استفاده از این تخفیف‌ها نیز می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی دانشجویی در انگلستان بشود.

در نهایت انتخاب یک موسسه اعزام دانشجو به خارج که تجربه و مهارت کافی در زمینه مهاجرت تحصیلی را داشته باشد، می‌تواند ریسک ریجکت شدن پرونده شما و هزینه‌های ناشی از آن را کاهش دهد که بدون اغراق یک موضوع مهم در مورد مهاجرت به کشوری همچون انگلستان است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها