|

3 رشته پرطرفدار زیرگروه تجربی بدون کنکور شد!

رشته های پزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته ها از دیرباز تا کنون در سراسر دنیا می باشد و همین امر باعث شده تا قبولی در این رشته ها سخت شود.

 3 رشته پرطرفدار زیرگروه تجربی بدون کنکور شد!

 

متقاضیان زیادی هرساله علاقه مند به تحصیل در رشته های تجربی می باشند و به دنبال راه حلی برای ورود به رشته های بدون کنکور تجربی هستند. یکی از راهکارها برای تحصیل در این رشته شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی است. که فرد متقاضی در یکی از رشته های مهندسی تحصیل کرده و سپس آزمون مهندسی به پزشکی را بدهد که البته این آزمون بسیار دشوار بوده و شرایط سختی دارد که ایران تحصیل می تواند با آشنا کردن شما با شرایط این راه را برای شما هموار تر نماید. یکی دیگر از راه های ورود به رشته های پر طرفدار زیر گروه تجربی، شرکت در رشته های بدون آزمون آن است که در ادامه به توضیح 3 تا از پرطرفدارترین آن ها می پردازیم. ما در ادامه مقاله هر آن چه که باید در رابطه با این موضوع بدانید را برای شما عزیزان به طور کامل و مفصل بیان خواهیم کرد.

 

پرطرفدارترین رشته های زیرگروه تجربی بدون کنکور 1402

برای دانستن پرطرفدارترین رشته های زیر گروه تجربی کافی است به انتخاب رشته افرادی که دارای رتبه های زیر 10 هزار می باشند مراجعه کنیم، متوجه خواهیم شد بیشترین انتخاب افراد رشته های پزشکی و پیراپزشکی و دارو سازی هستند. این انتخاب افراد به دلیل آینده روشن شغلی و اجتماعی است که باعث شده افراد به چنین رشته های بسیار روی آورند. در چند سال اخیر با ورود برخی از رشته های پزشکی بدون آزمون قبولی به نسبت راحت تری به وجود آمد و برخی از رشته ها به صورت کاردانی پذیرش بدون کنکور را در دانشگاه های پردیس آغاز کردند، اما هنوز بدون برنامه ریزی و هدف این کار به راحتی میسر نمی شود که برای این برنامه ریزی شما می توانید از مشاورین خبره ایران تحصیل کمک بگیرید.

3  رشته پرطرفدار زیرگروه تجربی بدون کنکور را باهم بررسی می کنیم:

پزشکی بدون کنکور 

رویای پزشک شدن باعث شده تا رشته تجربی طرفدار بسیار زیادی پیدا کند و همین امر باعث شده که رقابت در این رشته بسیار شده و قبولی در آن کار راحتی نباشد. راه  قبولی در پزشکی شرکت در آزمون سراسری می باشد و به صورت بدون آزمون نمی توانید در این رشته تحصیل نمایید. اگر علاقه مند به رشته پزشکی هستید و دوست دارید این رشته را بدون آزمون شرکت کرده و مشغول تحصیل شوید، بهترین گزینه برای شما رشته دستیار پزشکی است که می توانید بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام نمایید.

برای قبولی در این رشته باید ابتدا در کنکور سراسری شرکت نمایید و رتبه ای نزدیک به رتبه آخرین نفر قبول شده در رشته پزشکی بیاورید. در این صورت احتمال دارد که در زمان تکمیل ظرفیت و یا در دانشگاه های پردیس خود گردان بدون شرکت در آزمون مجدد از طریق تکمیل ظرفیت اجازه تحصیل در این رشته را به شما بدهند.

پیراپزشکی بدون کنکور

رشته پیراپزشکی نیز یکی از رشته های پرمتقاضی در بین علاقه مندان به رشته ای پزشکی بود است که در چند سال گذشته این رشته به صورت بدون آزمون نیز ثبت نام داشته و اکنون بنا بر اطلاعیه از سوی وزارت بهداشت و شکایت جمعی از دانشجویان پزشکی این رشته تنها به صورت آزمون پذیرش می کند. البته به دلیل اینکه نیروی انسانی در مناطق محروم کم می باشد و برای پر کردن ردیف های سازمانی در شبکه های بهداشت مناطق محروم از تربیت می باشد مجدد نیروی کاردانی برای پیراپزشکی بدون کنکور تایید گردید و احتمالا در ثبت نام جدید این رشته مجدد به صورت بدون کنکور نیز ارائه گردد.

یکی دیگر از راه های ادامه تحصیل در این رشته ثبت نام در دانشگاه های خارج از کشور می باشد. همچنین دانشگاه آزاد نیز در حال تغییراتی در رشته های خود است که احتمال دارد برخی از رشته های پزشکی را بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش نماید و باید تا زمان انتشار دفترچه آزمون منتظر بماینم. شما می توانید برای اطلاع دقیق از این شرایط با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید و جدید ترین اخبار را دریافت نمایید.

رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی بدون کنکور

رشته های زیر تنها رشته هایی می باشند که امکان بدون کنکور بودن آن ها بوده و به غیر از این رشته ها دیگر هیچ رشته ای از زیر شاخه تجربی به صورت بدون کنکور ارائه نمی گردد. البته باز یادآور می شویم که ممکن است در دفترچه سال آینده تغییراتی ایجاد شده و به لیست رشته های پزشکی بدون کنکور اضافه گردد.

 

رشته  کاردانی آزمایشگاه تشخیص پزشکی

رشته  مهندسی پزشکی

رشته  بهداشت حرفه‌ای

رشته  کاردانی سلامت دندان

رشته کاردانی تجهیزات فنی اتاق‌عمل

رشته  کاردانی دامپزشکی

رشته کاردانی مامایی

رشته  بهداشت عمومی

رشته  کاردانی اتاق‌عمل

رشته گیاه پزشکی

رشته کاردانی هوشبری

رشته کاردانی علوم آزمایشگاهی

 

شرایط قبولی پیراپزشکی بدون کنکور

رشته پیراپزشکی برای قبول شدن به صورت بدون کنکور دارای شرایطی می باشد که آنها شامل:

 

شرایط تحصیل در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور

بر اساس سوابق تحصیلی حداقل معدل داوطلب باید 15 باشد.

برای پذیرش در رشته پیراپزشکی محدودیت وجود دارد و حداکثر سن 25 سال بوده و برای آقایان خدمت سربازی به این سن اضافه می گردد.

پذیرش در این رشته ها به صورت بومی گزینی می باشد و اصولا برای مناطق محروم پذیرش صورت می گیرد.

تنها داوطلبینی مجاز به انتخاب رشته می شوند که دارای مدرک دیپلم نظام جدید و پیش دانشگاهی نظام قدیم را داشته باشند.

 

 

داروسازی بدون کنکور

یکی از پرطرفدارترین رشته های زیر گروه تجربی به صورت بدون آزمون، داروسازی بدون کنکور است است. این رشته در گذشته به صورت بدون کنکور دانشجو می پذیرفت اما مدتی است که تنها راه قبولی در این رشته  کنکور سراسری است. راه دیگری برای اینکه کنکور سراسری ندهید وجود دارد و آن هم تحصیل در خارج از کشور می باشد.

یکی دیگر از راه های پذیرش بدون آزمون دانشگاه های پردیس خودگردان بوده که این دانشگاه ها  از نظر اعتبار مدرک تفاوتی با دیگر دانشگاه ها نداشته و فقط شهریه بالاتری نیست به تمامی دانشگاه ها دارند و این دانشگاه نیز رشته داروسازی را بدون کنکور پذیرش می پذیرد 

 

 

شرایط پذیرش داروسازی بدون کنکور در خارج از کشور

اصلی ترین راه برای افرادی که علاقه مند هستند در رشته پرطرفدار داروسازی به صورت بدون کنکور شرکت نمایند، شرکت در دانشگاه های خارج از کشور است. برای ثبت نام و شرکت در دانشگاه های خارج از ایران باید شرایط پذیرش را داشته و سپس اقدام نمایید. مهمترین شرایط پذیرش به شرح زیر است:

داوطلب باید دارای رده سنی بین 18 تا 25 سال باشد.

متقاضی باید دیپلم با معدل خوب و بالا داشته باشد.

داشتن مدرک پیش دانشگاهی الزامی است.

فرد داوطلب برای شرکت در دانشگاه هر کشوری باید مدرک زبان آن کشور را داشته باشد

متقاضی برای پذیرش در دانشگاه های معتبر دنیا باید مقاله معتبر و رتبه های خوب در پژوهش های علمی ر ارائه دهد.

 

مدارک مورد نیاز برای  داروسازی بدون کنکور

برای تحصیل در خارج از کشور در رشته داروسازی مدارکی را باید ارائه نمایید. با توجه به اینکه هر دانشگاه در هر کشور مدارک خاص خود را نیاز دارد بهتر است، برای تهیه و اطلاع از تمامی آنها با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید و نکات مهم را دریافت نمایید.

1

 

مهمترین مدارک مشترک برای ارائه به دانشگاه های خارج کشور به شرح زیر است.

  • ارائه دیپلم و مدرک تحصیل 12 ساله خود در ایران
  • پر کردن فرم انگیزه نامه برای رشته دارو سازی و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر
  • دارای مدرک زبان آیلتس و یا تافل با نمره بالا
  • ارائه دادن رزومه پژوهشی خود و اطلاع دادن از تمامی مهارت های خود به دانشگاه
  • ارائه گردش حساب بانکی برای تایید از تمکن مالی
  • پاسپورت ترجمه پاسپورت الزامی است.
  • برای آقایان کارت معافیت و یا کارت پایان خدمت الزامی است.

 

 

معرفی رشته های  پرطرفدار زیرگروه تجربی

با توجه به انتخاب رشته و ثبت نام افراد قبول شده در رشته های پزشکی، می توان پرطرفدارترین رشته های را به صورت زیر بیان نمود:

یکی از پر طرفدار ترین رشته ها بوده و آینده شغلی بسیار خوبی دارد و فرد فارغ التحصیل میتواند به شغل هایی مانند ، تولید و مشاوره دارویی بپردازد.

داروسازی

 

رتبه اول در تقاضای داوطلب را رشته پزشکی دارد و با تحصیل در این رشته آینده شغلی، اجتماعی و مالی خود را تامین می کنند از جمله تخصصی های بسیار پرطرفدار می توان به متخصص حلق و بینی، زیبایی، گوش، بیماری‌های قلبی و عروقی، متخصص بیماری‌های عفونی و .. اشاره نمود.

پزشکی

از رشته های برتر در علوم تجربی رشته بینایی سنجی است که به کمک تجهیزات و دستگاه ها می توانند بیماری را تشخیص داده و راه حلی برای درمان آن ارائه دهند.

بینایی سنجی

از جمله رشته های پرطرفدار در بین خانم ها و اقایان رشته پرستاری است که برای پذیرش باید رتبه خوبی کسب نموده است.

پرستاری

 

رشته فیزیوتراپی به دلیل اینکه نسبت به بقیه رشته ها دور از هیاهو بوده و محیط کار تمیزی دارد افراد بسیاری را به خود جذب کرده و طرفدار بسیار دارد.

فیزیوتراپی

یکی از رشته های با پذیرش سخت است زیرا دانشگاه های زیادی این رشته را پذیرش ندارند و باعث شده رقابت در این رشته زیاد شود. این رشته در مراکز مهمی مانند وزارت بهداشت، دانشگاه و .. می توانند پس از اتمام تحصیل مشغول کار شوند.

 

دامپزشکی

 

برای تحصیل در این رشته باید علاقه مند به فعالیت هایی مانند خون شناسی، ایمنی شناسی، انگل شناسی  و .. باشید تا بتوانید در این رشته پرطرفدار فارغ التحصیل شوید.

علوم آزمایشگاهی

این رشته به صورت بدون آزمون در دانشگاه های پردیس نیز تدریس می شود و فرد در اتاق عمل نزد جراح از ابتدا تا انتهای عمل حضور دارد و درآمد آن بستگی به محل کار وی متفاوت است.

اتاق عمل

به عنوان رشته های برتر تجربی معرفی شده و به بررسی و شناخت موجودات زنده نظیر انسان ها، گیاهان و جانوران می پردازند و اصولا پس از فارغ التحصیلی به تدریس در مدارس و دانشگاه ها و یا به عنوان تکنسین داروخانه مشغول به کار می شوند.

 

زیست شناسی

پرتو درمانی و یا همان رادیوتراپی از انتخاب افراد با رتبه های زیر هزار بوده و بیشتر بر روی سلول های سرطانی مشغول به فعالیت می شوند و فعالیت اصلی آن ها رد بیمارستان ها و مراکز درمانی است.

رادیوتراپی

رشته پرطرفدار مامایی بدون کنکور در برخی از شهر ها دنشجو میپذیرد. بای مثال در سال گذشته در دو شهر زاهدان و ایرانشهر پذیرش نیرو وجود داشت که قبل از ثبت نام باید دفترچه راهنما را مشاهده کرده و از شهر های مورد پذیرش مطلع گردید.

مامایی

 

 

 

 سوالات متداول

  • آیا می توان پس از گذراندن تعدادی واحد در دانشگاه های خارج از کشور به دانشگاه پردیس انتقالی گرفت؟

خیر، این یکی از قوانین گذشته بوده که دیگر وجود ندارد.

  • راهی برای انتخاب رشته پزشکی بدون کنکور وجود دارد؟

برای این کار می توانید از دانشگاه های خارج از کشور استفاده نمایید و یا در رشته های کاردانی بدون آزمون شرکت نمایید

 

خلاصه مطلب

در این مقاله سعی کردیم تمامی رشته های  پرطرفدار زیرگروه تجربی بدون کنکور را به صورت کامل برای شما عزیزان شرح دهیم. البته یادآوری می کنیم که در حال حاضر بنا بر اعلام وزارت بهداشت رشته های پزشکی تنها به صورت کنکور سراسری دانشجو می پذیرد و برای تحصیل در این رشته ها می توانید از دانشگاه های خارج از کشور و یا رشته های که دانشگاه های پردیس ارائه می دهند استفاده نمایید. علاوه بر این، فراموش نکنید که، مشاوران خوب و با تجربه ایران تحصیل می توانید شما را در امر راهنمایی کند. برای ارتباط با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل   تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها