|

چمران: اگر آماده نباشیم زلزله تهران فاجعه تاریخ خواهد شد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمانی شاهد بودیم که ساختمان در حال ساخت فرو ریخته است. اگر مردم در این ساختمان ها ساکن می شدند و در آن زمان فرو می ریخت، فاجعه ای بزرگی رخ می داد.

چمران: اگر آماده نباشیم زلزله تهران فاجعه تاریخ خواهد شد

به گزارش شبکه شرق، مهدی چمران با اشاره به ساختمان های ناایمن گفت: شهرداری و سازمان نظام مهندسی با همکاری سایر دستگاه ها اجازه ندهند که ساختمان های ناایمن ساخته شوند.

وی ادامه داد: زمانی شاهد بودیم که ساختمان در حال ساخت فرو ریخته است. اگر مردم در این ساختمان ها ساکن می شدند و در آن زمان فرو می ریخت، فاجعه ای بزرگی رخ می داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایران یکی از ۱۰ کشور بلاخیز دنیاست، گفت: مهمترین آمادگی این است که ساخت و سازها درست، منطقی و با حساب و برنامه باشد تا در یک حادثه، آثار نامطلوب را شاهد نباشیم.

چمران با اشاره به گسل‌های شهر تهران تصریح کرد: تهران بر اساس مطالعات بر روی سه گسل قرار دارد؛ لذا باید آماده باشیم چراکه اگر زلزله ای با این شرایط ترافیک و کوچه های تنگ و باریک در تهران رخ دهد، نه فاجعه بزرگ قرن بلکه فاجعه بزرگ تاریخ خواهد بود.

وی با تأکید بر اهمیت اجرای محاسبات ساختمان، خاطرنشان کرد: پیشگیری همواره بهتر از اقداماتی است که پس از حادثه رخ خواهد داد. اگر ساختمان ها را مقاوم سازی کنیم قطعاً و یقیناً می توانند مقابل زلزله مقاوم باشند.

 

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها