|

نظر رئیس دانشگاه تهران درباره ناآرامی‌های اخیر

رئیس دانشگاه تهران با خانواده یک دانشجو که در جریان ناآرامی‌های اخیر از سوی اغتشاشگران مورد هدف حمله قرار گرفته و جان خود را از دست داده بود، همدردی کرد.

نظر رئیس دانشگاه تهران درباره ناآرامی‌های اخیر

به گزارش شبکه شرق، دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در دیدار با خانواده زنده‌یاد محمد فلاح، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی که در جریان ناآرامی‌های اخیر مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفت، گفت: هر خونی که در راه نظام اسلامی و حفظ عزت ملی ریخته می‌شود، ما را در راه دفاع از اسلام و نظام اسلامی مصمم‌تر خواهد کرد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: در روزهایی که دانشگاه تهران هم شاهد التهابات بود، متأسفانه دانشجویانی که تعدادشان زیاد نبود، تلاش می‌کردند که با عدول از چارچوب‌های اعتراض و نقد عالمانه، نظم دانشگاه را به هم بزنند. البته بر اساس ارزیابی‌ها، دانشگاه تهران در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر دوره موفقی را پشت سر گذاشت و این ناآرامی‌ها را با کمترین صدمات سپری کرد.

وی افزود: هر چند که تمام تلاش ما معطوف به این بود که از معترضین در دانشگاه حفاظت و حراست کنیم و با مجاهدت‌های شبانه‌روزی برخی همکاران در این امر موفق بودیم، اما شاهد هستیم که یکی از بهترین دانشجویان ما از سوی اغتشاشگران در شهر محل سکونت خود مورد حمله قرار گرفته است. او که در نقش یک پرستار در صحنه‌ای که خود اغتشاشگران درست کرده بودند، در حال انجام کار حرفه‌ای امدادرسانی در داخل آمبولانس بوده، از سوی اغتشاشگران و اوباش مورد هدف حمله با اسلحه شکاری قرار گرفته است و جانش را در مسیر خدمت به مردم از دست داد.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: متأسفانه در ایام التهابات اخیر، نقش مخرب رسانه‌های معاند در شکل‌گیری تصورات ذهنی معترضین و اقدامات نابخردانه برخی از آنها، بخوبی نمایان بود؛ به گونه‌ای که سعی داشتند با کشته‌سازی‌ها و نسبت دادن برخی فوت‌شدگان به دانشگاه تهران، افکار عمومی دانشگاهیان و مردم را بر علیه حاکمیت تحریک نمایند که هر بار به فضل الهی و ابتکارات رسانه‌ای دانشگاه تهران، در دستیابی به هدف شوم خود ناکام ماندند. آنها که با وارونه نشان دادن واقعیت و جعل نمودن اسامی با نام دانشجوی دانشگاه تهران، بارها رسوا شدند و دروغ‌هایشان فاش گردید، در انعکاس این واقعیت که یک دانشجوی ارزشی دانشگاه تهران در راه خدمت به مصدومان اعتراضات خیابانی، جان خود را از دست داده است، هیچ اقدام اطلاع‌رسانی نکردند و حتی تلاش کردند که در روزهای آغازین حادثه، وی را در زمره معترضین محسوب کنند که با اقدام خانواده محترمش در این زمینه ناکام ماندند و رسوایی دیگری برای آنها رقم خورد. البته تکرار این موضوع و سناریوهای بعدی از طرف معاندین و دشمنان امری طبیعی است، ولی جای تعجب است که برخی که خود را اهل فهم می‌دانند، نمی‌خواهند از این سناریوهای دشمن که بارها بطلان آنها به اثبات رسیده، درک درستی داشته باشند و به دروغ‌پراکنی و لجاجت خود ادامه می‌دهند.

استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش با یادآوری تحولات پس از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: برخی نمی‌خواهند این واقعیت را بفهمند و به آن اعتراف کنند که نظام و انقلاب اسلامی، وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم را دگرگون کرده است؛ بویژه در حوزه زنان، که این روزها با بی‌انصافی تمام به بهانه آزادی زنان، به نظام اسلامی هجمه می‌شود و دستاوردها نادیده گرفته می‌شود. آزادی و کرامتی که انقلاب اسلامی برای زنان ایران به ارمغان آورده است، اصلاً با آنچه که قبل از انقلاب اسلامی بوده است، قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به سوابق ایثارگری پدر رزمنده این دانشجو، گفت: ایثارگری‌هایی که این پدر و پسر هر کدام در جبهه‌ای متفاوت از خود بروز داده‌اند و بر اساس گفته‌های خودشان، هنوز هم آماده فداکاری در راه اعتلای کشور عزیزمان هستند، برای ما درس‌آموز است و مسؤلیت همه ما را در خدمت به نظام اسلامی و مردم مضاعف می‌کند. این در حالی است که عده‌ای ناسپاس که اغلب هم فریب‌خورده رسانه‌های بیگانه هستند، درک درستی از ماجرا ندارند. اگر این فریب‌خوردگان، اندکی عرق ملی داشتند و یا فقط کمی انصاف و ادراک انسانی داشتند، بایستی قدردان ایثارگری‌های انسان‌های فداکاری همچون خانواده مرحوم فلاح می‌بودند و بجای پذیرش بی چون و چرای اطلاعات جعلی و تفرقه‌افکنانه معاندین، کمی هم پای صحبت‌ها و نصایح مشفقانه کسانی می‌نشستند که بارها برای این کشور فداکاری و ایثار کرده‌اند و خدمتگزاری خود را به مردم در عمل به اثبات رسانده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کرمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، دکتر احمد نوحه‌گر معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، دکتر مهدی شهبازی رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر عبدالرضا سیف رئیس بسیج اساتید و دکتر ابراهیم متقی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در دیدار با پدر، همسر و خواهر این دانشجوی دانشگاه تهران حضور داشتند.

ماجرای دانشجوی دانشگاه تهران که در اغتشاشات هدف حمله اغتشاشگران قرار گرفت

به روایت پدر محمد فلاح، این دانشجو مقطع کارشناسی را در رشته پرستاری گذرانده و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بوده است. او که محل کار و زندگی‌اش در خطه شمال کشور بوده است، دانشجویی را ادامه داده و در برخی روزهای هفته در خوابگاه دانشگاه تهران سکونت داشته است. او که در شهر خود در استان مازندران به پرستاری اشتغال داشته است، در اغتشاشات با اسلحه شکاری هدف حمله اغتشاشگران قرار می‌گیرد.

محمد فلاح یک فرزند شش ساله به نام محمد رسول دارد. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران آرزو می‌کند فرزند محمد فلاح یکی از بازماندگان موفق آینده نظام باشد.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها