|

بیماری‌های رایج ایران

در این مقاله به بررسی مهم ترین بیماری های رایج در ایران میپردازیم ، همچنین اگر شما عزیزان قصد درمان این بیماری ها به صورت گیاهی را دارید میتوانید از محصولات فرطب استفاده کنید . کافیست اسم فرطب را داخل گوگل سرچ کنید .

بیماری‌های رایج ایران

هرگاه اختلالی در فرآیندهای طبیعی فیزیولوژیک در بدن ایجاد شده و از محدوده‌ای مشخص فراتر رود، به عنوان بیماری نمود پیدا می‌کند. این تغییرات می‌توانند بنا به دلایل خارجی به وجود آمده و یا حاصل تغییرات داخلی در بدن باشند. در هر صورت، این تغییرات گاهی چنان شدید هستند که می‌توانند مخاطره‌آمیز تلقی شوند. به همین دلیل است که پیگیری بیماری‌ها و درمان آن‌ها اهمیت زیادی دارد. برخی از بیماری‌ها به سبب شرایط خاص جغرافیایی یا سبک زندگی افراد در یک منطقه شیوع بیشتری دارند. در این مقاله قصد داریم برخی از رایج‌ترین بیماری‌ها در ایران را بررسی کرده و در نهایت به معرفی درمان ‌آن‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

2

غلظت خون

درمان غلظت خون ، اگر سری به مقالات منتشر شده درباره بیماری‌های رایج ایران بزنید، غلظت خون را جزو برترین‌های این لیست خواهید یافت. اصطلاح غلظت خون در واقع به جای «افزایش غلظت خون» به کار برده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، سلول‌های خونی بخش مشخصی از حجم خون را تشکیل می‌دهند. مقدار سلول‌های خونی قرمز در کل خون، غلظت آن را مشخص می‌کند. زمانی که حجم خون به دلیل دهیدراته شدن و یا نشت پلاسما کاهش پیدا کند، با افزایش غلظت موقتی مواجه می‌شویم؛

اما در صورت بالا رفتن مقدار سلول‌های خونی قرمز به صورت دائمی، غلظت خون مزمن ایجاد می‌شود. نکته‌ای که باید بدانید این است که غالباً غلظت خون در اثر کاهش اکسیژن در دسترس بافت‌ها رخ می‌دهد. هموگلوبین به عنوان پروتئین حامل اکسیژن در اثر کاهش غلظت اکسیژن، افزایش می‌یابد. سیگار کشیدن، زندگی در ارتفاعات، زندگی در شهرهای آلوده و موارد این چنینی می‌توانند از دلایل بروز غلظت خون باشند. توجه داشته باشید که غلظت خون می‌تواند منجر به کاهش دسترسی بافت‌ها به اکسیژن و از بین رفتن سلول‌ها شود. ایجاد لخته در مسیر شریان‌ها نیز مشکلات متعددی را به وجود خواهد آورد. بنابراین توصیه می‌شود در مراحل ابتدایی بروز این مشکل، به دنبال راه حلی برای درمان آن باشید.

 

کبد چرب

درمان کبد چرب ، یکی از بیماری‌های رایج در ایران، کبد چرب است. به دلیل رژیم غذایی نامناسب و پرچربی که این روزها در اغلب افراد دیده می‌شود، این بیماری نیز روز به روز در حال افزایش است. پیش از آن که به توضیح بیماری بپردازیم، بد نیست با عملکرد کبد در بدن آشنا شوید.

کبد یکی از اساسی‌ترین ارگان‌های بدن است که در ربع فوقانی راست حفره شکمی واقع شده و عملکرد تصفیه خون و حذف سموم را بر عهده دارد. در واقع تمام خون جذب شده از روده‌ ابتدا به کبد رفته و پس از تصفیه، وارد قلب می‌شود. همچنین عمل پروتئین‌سازی و ذخیره آهن نیز در سلول‌های کبدی انجام خواهد شد. گاهی اوقات به دلیل افزایش چربی بدن، مقداری از آن‌ها در سلول‌های کبدی ذخیره‌ شده و منجر به بروز التهاب در کبد می‌شوند. به این ترتیب بیماری کبد چرب به وجود می‌آید.

این بیماری در گرید ۱ تا ۴ طبقه‌بندی ‌می‌شود که گرید ۴ این بیماری نیازمند توجهات جدی است؛ چرا که عملاً عملکرد کبد در این درجه از بیماری کبد چرب با مشکل مواجه می‌شود. توصیه می‌شود کبد چرب را در همان ابتدا، یعنی در گرید ۱ درمان و کنترل کنید. داشتن رژیم غذایی و لایف استایل سالم می‌تواند در کنترل این بیماری به شما کمک کند.

3

پروستات

پروستات یک غده مهم در سیستم تناسلی مردان است که نقش حائز اهمیتی را در روند تولید مثل ایفا می‌کند. این غده مایع قلیایی‌کننده‌ای را به اسپرم‌ها می‌افزاید تا امکان زندگی اسپرم‌ها در محیط اسیدی واژن و رحم فراهم شود. به همین دلیل است که پروستات را دارای نقش اساسی در تولید مثل می‌دانیم. حتماً می‌دانید که سرطان پروستات رایج‌ترین سرطان در مردان است که عده زیادی از آنان را در سنین بالا درگیر می‌کند. در مردان زیر پنجاه سال، غده پروستات به اندازه یک گردو بوده و در حد فاصل آلت تناسلی و مثانه قرار دارد.

همچنین این غده در مجاورت راست‌روده قرار گرفته است. حال تحت شرایطی ممکن است این غده از حد معمول بزرگ‌تر شده و مشکلاتی را به وجود آورد. از جمله دلایل رشد بیش از حد پروستات می‌توان ژنتیک، چاقی، دیابت و عدم فعالیت کافی را نام برد. در صورتی که دچار بزرگی پروستات شده باشید، با مواردی چون احساس درد در ناحیه آلت، مقعد و استخوان لگن مواجه خواهید شد. این درد می‌تواند در زمان دفع تشدید شده و به بیضه‌ها نیز منتقل شود. سرطانی شدن پروستات، شایع‌ترین بیماری بدخیم در میان مردان است که نیازمند توجه جدی است. توصیه می‌شود از ۴۰ سالگی به بعد، معاینات دائمی را انجام داده و به این موضوع اهمیت ویژه‌ای دهید.

آنفلوانزا

درمان آنفلوانزا ، بیماری ویروسی رایجی است که هر ساله موج جدیدی از آن هجوم آورده و عده زیادی را درگیر می‌کند. این بیماری می‌تواند ضمن ایجاد التهاب و تب، سیستم تنفسی را نیز درگیر کرده و باعث عطسه و سرفه شود. دردهای عضلانی نیز از دیگر نشانه‌های آنفلوانزا هستند. این بیماری معمولاً به راحتی برطرف می‌شود؛ اما گاهی می‌تواند چنان پیشرفته باشد که به مرگ افراد منجر شود. کودکان، افراد مسن بالای ۶۵ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی بیشتر از سایر گروه‌های در معرض خطر آنفلوانزا قرار دارند. این بیماری نیز می‌تواند با رعایت برخی نکات، پیش‌گیری و درمان شود.

درمان گیاهی بیماری‌های رایج ایران

هر یک از بیماری‌های رایج در ایران می‌توانند توسط درمان‌های دارویی با داروهای شیمیایی بهبود یابند. در کنار آن، برخی داروهای گیاهی نیز وجود دارند که بدون خطر داروهای شیمیایی، منجر به بهبود وضعیت این بیماری‌ها می‌شوند. فروشگاه اینترنتی فرطب، منبع و مرجعی برای تهیه انواع داروهای ترکیبی ارگانیک است که درمان گیاهی انواع بیماری‌های رایج را در اختیار شما قرار می‌دهد. با مراجعه به سایت فرطب می‌توانید اطلاعات جامعی را درباره بیماری‌ها و روش‌های درمان آن‌ها به دست آورید. لازم به ذکر است که تمام محصولات فرطب، زیر نظر متخصصان تولید شده و تمام مجوزهای لازم را کسب کرده‌اند.

کلام آخر

در این مقاله ضمن بررسی بیماری‌های رایج در ایران، به معرفی سایت فرطب به عنوان منبع داروهای گیاهی ارگانیک برای درمان بیماری‌ها پرداختیم. با مراجعه به سایت فرطب، درمان گیاهی بسیاری از بیماری‌های مزمن را خواهید یافت. در صورت مواجهه با بیماری‌های فوق و یا اقدام برای پیش‌گیری، سایت فرطب را فراموش نکنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها