|

سید محسن دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس:

دانشگاه شریف سه دانشجوی بازداشتی مرتبط با اعتراضات دارد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تعداد دانشجویان بازداشتی دانشگاه شریف که به این اعتراضات برمی‌گردند ۳نفر هستند که اسامی‌شان را به ما دادند و پیگیری وضعیت آنها را شروع کردیم.

دانشگاه شریف سه دانشجوی بازداشتی مرتبط با اعتراضات دارد

به گزارش شبکه شرق، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد ۵ دانشجوی بازداشتی دانشگاه شریف گفت: از این پنج دانشجوی بازداشتی دو نفر مربوط به اعتراضات و اغتشاشات اخیر نبودند و موضوعی از قبل بود است که در زندان هستند و تعداد دانشجویان بازداشتی که به این اعتراضات برمی گردند ۳نفر هستند که اسامی شان را به ما دادند و پیگیری وضعیت آنها را شروع کردیم. آقای امیرآبادی به نمایندگی از اعضای هیات رئیسه با دستگاههای انتظامی امنیتی و سازمان زندان ها صحبت کرده است و در حال پیگیری وضعیت آنهاست تا هفته آینده هم گزارشی از وضعیت این دانشجویان به اطلاع دانشجویان و جامعه خواهیم رساند.

 
سید محسن دهنوی ضمن بیان این مطلب به خبرنگار عصر ایران در مورد وضعیت دانشجویان ممنوع الورود دانشگاه ها نیز گفت: ما الان وضعیت دانشجویان بازداشتی یا کسانی که‌در اختیار قوه قضاییه هستند را پیگیری می کنیم در مورد دانشجویان ممنوع الورود دانشگاه باید از سازوکار خودش استفاده کند اعتقاد داریم که هر چقدر مکانیزم های انضباطی خود دانشگاه فعال شود بهتر از این است که دستگاه های بیرونی ورود کنند اگر جرمی در داخل دانشگاه اتفاق افتاده است اولویت این است که خود دانشگاه با مکانیزم خودش ورود کند این به صلاح دانشجویان دانشگاه و کشور است منتها بعضی موقع ها به هر دلیلی از جمله اینکه چون مکانیزم های دانشگاه خوب عمل نمی کند دستگاههای بیرونی در این مورد ورود می کنند.
 
 
وی افزود: مکانیزم ممنوع الورودی از اولیه ترین ابزارهای انضباطی دانشگاه برای برقراری نظم است حالا دانشگاهی صلاح می بیند که برای بازه یک هفته و دو هفته ای برای برقراری آرامش تعدادی در دانشگاه حضور پیدا نکنند منتها بعد از رفع این حالت ویژه و برقراری آرامش آرام آرام مشکل این ممنوع الورودی ها نیز حل می شود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس در مورد وضعیت دانشجویان بازداشتی از سایر دانشگاه ها نیز گفت: از دانشگاه‌های دیگر هم دانشجو بازداشتی داریم در همین راستا سوالی از وزیر علوم ثبت کردم که وی قرار است به کمیسیون بیاید و پاسخگو باشد ما باید ببینیم تدابیر وزارت علوم برای مدیریت دانشگاه ها در ادامه چیست؟
 
وی افزود: از نظر ما دانشگاه را باید وزارت علوم اداره کند در هر دانشگاهی نیز مهم‌ترین مقام پاسخگو باید رئیس دانشگاه باشد و لذا باید وزارت علوم و مسئولان دانشگاه به ما در مجلس توضیح دهند که اقداماتشان در گذشته و برنامه شان برای ادامه روند کاری دانشگاهذها چیست؟ البته اگر وزارت علوم به وظایفش به درستی عمل کند خیلی از مسائل بعدی پیش نخواهد آمد بعضی از مسائلی که تا امروز شاهد آن هستیم به خاطر کم کاری های بوده که مسئولان و مدیران دانشگاه ها داشته اند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا نباید دستگاه قضا با رافت اسلامی با این دانشجویان برخورد کند،گفت: اطلاع دارم که دستگاه قضا الان هم با رافت اسلامی و به صورت ویژه به نسبت سایرین با دانشجویان برخورد می کند در سری اول دانشجویان بازداشتی سریع آزاد شدند و با نگاه و رافت بیشتری با اینها برخورد می شود.
 
 

 

منبع: عصر ایران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها