|

افزایش ۷۰ درصدی مصرف سرم به دلیل عمل های زیبایی

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مصرف سرم در تابستان امسال ۷۰ درصد رشد داشته است که دلیل عمده آن افزایش عمل‌های جراحی زیبایی است.

افزایش ۷۰ درصدی مصرف سرم به دلیل عمل های زیبایی

بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در کشور داروهایی با فناوری بالا تولید و صادر کرده ایم. در دنیا، بازار های دارویی به ارزش  ۳۵۰ میلیارد دلار و در ایران به ارزش  ۶۴ هزار میلیارد تومان بود .طرح حذف ارز ترجیحی بازار دارو را به قیمت واقعی برمی گرداند از طرف دیگر با اجرای طرح دارویار بازار دارویی کشور واقعی شد .

او‌افزود: بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۴ همت شده است.  

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته ۲ میلیارد دلار بودجه صنعت دارویی و صنعت تجهیزات پزشکی بود این بودجه تمام شد.۳۰‌دانشگاه داروسازی داریم که این صنعت بالا آورده ایم و سال گذشته ۵۰ میلیارد عدد دارو تولید کردیم که نصف ظرفیت دانش بنیان ها است.

او هچنین تاکید کرد ارز ترجیحی عامل قاچاق معکوس بوده است.

دارایی گفت: سهم داروی رمدسیویر در سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان از بازار دارویی کشور بود که بعضی شرکت ها به سمت تولید آن رفتند.

او افزود: پزشکان کشور نسخه بیماران  را با توجه به فهرست دارویی کشور تجویز نمی کنند و مردم برای تهیه آن با مشکلاتی مواجه می شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو توضیح‌ داد: مصرف سرم در تابستان امسال ۷۰ درصد و داروهای بیهوشی ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است که دلیل عمده آن افزایش عمل‌های جراحی زیبایی و غیرضرور با فروکش شدن شیوع ویروس کرونا بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها