|

پیکر مهسا امینی به خاک سپرده شد / مدعی العموم پیگیر پرونده «مهسا امینی» است / اعلام علت فوت مهسا امینی تا سه هفته آینده

پیکر مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله‌ای که پس بازداشت توسط گشت ارشاد به کما رفت و جان باخت، در آرامستان آیچی سقز به خاک سپرده شد.

پیکر مهسا امینی به خاک سپرده شد / مدعی العموم پیگیر پرونده «مهسا امینی» است / اعلام علت فوت مهسا امینی تا سه هفته آینده

خلق را گر چه وفا نیست ولیکن گل من / نه گمان دار که رفتی و فراموش شدی

مردم سقز بعد از خاکسپاری مهسا امینی، در بیانیه‌ای مرگ او را محکوم کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:آنچه در تهران برای مهسا امینی و در مریوان برای شلیر رسولی اتفاق افتاد نتیجه‌ یک فرهنگ مردسالار  است که راه را برای اتفاقات نفرت انگیری مثل این هموار می‌کند.

 

ادعای خبرگزاری فارس: مهسا امینی عارضه قلبی داشته و در ۵ سالگی تومور معزی عمل کرده بود

‌خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشته: «مهسا امینی به دنبال ایست قلبی توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد و پس از احیا در فاصله ۲ ساعت، ۲ مرتبه دیگر نیز ایست قلبی کرده که دوباره احیا شده است». 

در ادامه گزارش فارس آمده: «در سی‌تی‌اسکن مغزی علایمی مبنی بر هیدروسفال بودن (عارضه قبلی) گزارش شده. او در ۵ سالگی هم تومور مغزی عمل کرده و مبتلا به بیماری صرع و دیابت نوع یک بوده است».

بنابر این گزارش: «مهسا امینی دوباره بعدازظهر جمعه ایست قلبی می‌کند و درنهایت پس از ۴۵ دقیقه عملیات احیا، به علت ایست قلبی - ریوی فوت می‌کند».

 

 پرونده مهسا امینی در کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا بررسی می‌شود

دبیر کارگروه حقوق بشر اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری:کانون وکلای دادگستری مرکز، کمیسیون حقوق بشر را مسئول پیگیری این موضوع و اعلام گزارش و تحقیق نسبت به این موضوع برای افکار عمومی کرد. کمیسیون حقوق بشر هم امروز به محض اطلاع از این موضوع جلسه تشکیل داد و در حال پیگیری موضوع است.

ذیل ماده ۲۸ قانون دادرسی کیفری و همچنین ماده ۲۹۰ قانون دادرسی کیفری که مسئولیت نظارت بر ضابطین، آموزش ضابطین و صیانت از حقوق عامه را بر عهده دارند قصد داریم از مسئولان نهادهای مرتبط، دادستانی کل کشور و داستانی تهران برای حضور در کانون وکلای دادگستری دعوت کنیم.

 

 وداع پرسنل بیمارستان با پیکر مهسا امینی

 

تسلیت محمدجواد ظریف برای درگذشت مهسا امینی

1

 

 

خاکسپاری پیکر مهسا امینی با حضور مردم سقز در آرامستان آیچی

 

مدعی العموم پیگیر پرونده «مهسا امینی» است

رئیس کل دادگستری تهران: نتیجه بررسی‌ها در مراحل مختلف اطلاع رسانی خواهد شد و مردم شریف مطمئن باشند قوه قضائیه و مدعی العموم پیگیر این موضوع هستند و این پرونده به صورت ویژه، سریع و دقیق مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

 

مدیرکل پزشکی قانونی تهران: جزئیات پرونده بیمارستانی و سوابق پزشکی مهسا امینی به مقام قضایی ارسال خواهد شد

 

پست اینستاگرام همایون شجریان در پی درگذشت دلخراش مهسا امینی

11

مزار مهسا امینی 

بر روی سنگ قبر موقت نوشته شده: ژینا جان تو نمی‌میری، نامت یک رمز می‌شود…

22

 

پزشکی قانونی: نمونه برداری لازم از بافت های داخلی بدن «مهسا امینی» و ارسال به آزمایشگاه های تخصصی

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: نمونه های لازم از بافت‌ها و اعضای داخلی بدن مهسا امینی برداشته شد و نسبت به ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های تخصصی اقدام شد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: همه معیارها و شاخص‌هایی که باید در معاینه ظاهری نامبرده در زمان حیات انجام می شد، صورت گرفت و بررسی‌های تکمیلی در حال انجام بود که متاسفانه منتهی به فوت وی شد.

 

⁧مهسا امینی⁩ از کودکی بیماری قلبی و صرع داشته!

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی: گفت: پزشکی قانونی اعلام کرده هیچگونه آثار برخورد فیزیکی و ضرب و جرح مشاهده نشده و همچنین در سوابق پزشکی ⁧مهسا امینی⁩ زمینه بیماری قلبی و صرع از کودکی وجود داشته است.

 

پیگیری ویژه و جدی پرونده فوت مهسا امینی توسط دستگاه قضایی استان کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان در پیامی ضمن عرض تسلیت به پدر، مادر و تمامی بازماندگان مرحومه مهسا امینی، از پیگیری و بررسی این پرونده توسط دستگاه قضایی استان خبر داد.

 

ترافیک شدید و حضور هزاران نفر از مردم کردستان در مراسم خاکسپاری مهسا امینی

33

 

محمد فاضلی، جامعه شناس: اگر فکر می‌کنید آموزش‌های سالن گشت ارشاد به درد زنان می‌خورد، آن را در یک برنامه تلویزیونی پخش کنید.

 

اعلام علت فوت مهسا امینی تا سه هفته آینده

مدیرکل پزشکی قانونی تهران: با توجه به انجام آزمایش‌های متعدد از پیکر مهسا امینی، علت مرگ تا سه هفته آینده اعلام می‌شود.

 

واکنش دختر مرحوم آیت الله طالقانی به مرگ مهسا امینی:

6

 

گزارش خبرگزاری فارس از مراسم خاکسپاری مهسا امینی:

پس از مراسم، تعدادی از مردم به سمت فرمانداری سقز رفته و تجمع کردند 

 برخی شعارهای اعتراضی سردادند 

افراد حاضر در تجمع پس از حضور نیروهای انتظامی و شلیک گاز اشک‌آور متفرق شدند

 

بیانیه بیمارستان کسری: مهسا امینی بدون علائم حیاتی به اینجا ارجاع شد

بیمارستان کسری در بیانیه‌ای در مورد درگذشت مهسا امینی که در حساب اینستاگرامش منتشر کرده است نوشته است که به علت رعایت حقوق بیمار، حق انتشار اطلاعات به جز به خانواده درجه یک و مراجع قضایی را ندارد.

در این اطلاعیه آمده است که مهسا امینی در ساعت ۲۰:۲۲ سه‌شنبه ۲۲ شهریور «بدون علائم حیاتی و در وضعیت مرگ مغزی» به بیمارستان کسری ارجاع شده است و به رغم احیای قلبی دوباره در روز جمعه دچار ایست قلبی شده و درگذشته است.

بیمارستان کسری نوشته است که پیکر مهسا امینی پس از مرگ برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده است.

 

مراسم ختم مهسا امینی در مسجد چهاریار نبی در شهر سقز در حال برگزاری است.

5

 

فعال سیاسی اصولگرا: اگر برخورد پلیس باعث سکته مهسا امینی شده باید بقیه هم سکته می‌کردند 

قدیری ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا: سکته اختلاس‌‌گرانی که موقع کشف اختلاس این اتفاق برایشان رخ می دهد هم باعث تاسف است ولی اینکه سکته آنان را بیاندازیم گردن نیروی انتظامی، بی‌انصافی است. 

تعداد زیادی از زنان در جلسه توجیهی حضور داشتند، اگر برخورد پلیس باعث سکته مهسا امینی شده باید بقیه هم سکته می‌کردند. 

خانم‌ها حجاب و قوانین را رعایت کنند تا فراخوانده نشوند. وقتی بابت حجاب تذکر می‌گیرند، مقاومت نکنند. آثار ضرب و شتمی در خانم امینی نیست؛ اینها همه سوتبلیغات است

 

نماینده تهران: اطلاع از چرایی و چگونگی فوت مهسا امینی حق مردم است

 

محسن پیرهادی، نماینده‌تهران در یادداشتی در صفحه‌ی اینستاگرامش نوشت:خود را به‌عنوان نماینده مردم در خانه ملت، مکلف و‌ موظف به پیگیری فوت مهساامینی می‌دانم و باور دارم اطلاع از چرایی و چگونگی بروز این خسران، حق مردم است.

خسرانی که بارها و بارها زمینه بروز آن مستقیم ‌‌و غیرمستقیم از سوی دلسوزان نظام و خادمان مردم به مسئولان امر هشدار داده شده بود.

پیگیری این ضایعه نباید محدود و معطوف به آخرین حلقه زنجیره یعنی نیروی انتظامی باشد بلکه باید ریشه‌ها و ارکان این مسئله موشکافی و مورد بررسی قرار گیرد. 

بارها زمینه بروز این خسران مستقیم ‌‌و غیرمستقیم از سوی دلسوزان نظام و خادمان مردم به مسئولان امر هشدار داده شده بود.

پیرهادی پیشتر در نامه‌ای به سردار اشتری خواستار نظارت بیشتر بر رفتار و عملکرد ضابطان گشت ارشاد شده بود.

 

اطلاعیه سازمان پزشکی قانونی درباره فوت مهسا امینی​

سازمان پزشکی قانونی کشور درباره اقدامات انجام شده از سوی این سازمان برای تشخیص علت فوت مهسا امینی اطلاعیه ای صادر کرد.‌

در این اطلاعیه آمده است: در رسیدگی به این پرونده بررسی دقیق و کاملی در معاینه و کالبدگشایی صورت گرفت و تمامی معیارها و شاخص‌های تعیین علت فوت، معاینه ظاهری و اعضای داخلی بدن انجام و نمونه های لازم از بافت ها و اعضای داخلی بدن برداشته و به آزمایشگاه های تخصصی ارسال شد تا به مجرد حصول نتایج آزمایشات ارسالی و با در نظر گرفتن نتایج معاینات و کالبدگشایی انجام شده، مندرجات پرونده بیمارستانی و سوابق پزشکی نام برده و همچنین اخذ نظریه تخصصی رشته های مورد نظر در قالب کمیسیون پزشکی ویژه ای که به دستور دادستان محترم در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران تشکیل شده است، متعاقبا نسبت به تعیین علت فوت اقدام و نتیجه به مقام محترم قضایی ارسال شود.

توییت رئیس فراکسیون امر به معروف و نهی‌ از منکر مجلس:

باید در شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر تجدیدنظر شود

محمدرضا مبلغی عضو فراکسیون روحانیت مجلس در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

«با ابراز تأسف و تأثر فراوان از درگذشت خانم مهسا امینی و اتفاقی که برای آن مرحوم افتاده است، به خانواده محترم و بازماندگان ایشان تسلیت و تعزیت عرض میکنم و همدردی خود را اعلام می‌نمایم. در این خصوص باید وظایفی به صورت جامع پیگیری شود که عبارت است از :

۱- ضرورت پیگیری قضایی جامع و کامل نسبت به موضوع مرگ مهسا امینی. همچنین ضرورت بررسی و پیگیری این موضوع از سوی مجلس شورای اسلامی جهت روشن شدن کامل ابعاد این اتفاق و اعلام نتیجه آن به مردم عزیز

‌٢- لازم است در شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر تجدیدنظر شود و بازسازی صورت گیرد به گونه‌ای که خود شیوه‌ها، شیوه‌هایی «معروف» باشند، چه آنکه با «غیر معروف» نمی‌توان امر به معروف را که واجب مهمی است اقامه کرد. فاقد الشیء لا یعطیه

٣- افزون بر ضرورت بازسازی شیوه‌های اقامه معروف، تطبیق آن نیز باید به دست کسانی صورت گیرد که از اهلیت و آگاهی کافی برای رعایت همه چارچوب‌های امر معروف و نهی از منکر برخوردار باشند.

باید نسبت به بسیاری از افراد که امر به معروف می‌کنند «امر به معروف» کرد تا معروف را به درستی انجام دهند.»

این نماینده مجلس در این توییت از سه هشتگ « امر به معروف و نهی از منکر» ، «‬⁩ مجلس شورای اسلامی‬⁩» و «مهسا امینی‬⁩» استفاده کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها