|

مشارکت ۲۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری

استاندار کربلا از حضور انبوه زائران در کربلای معلی خبر داد و گفت: با وجود حضور میلیونی زائران هیچ رخداد امنیتی گزارش نشده است.

مشارکت ۲۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری

منابع عراقی از حضور انبوه زائران در کربلا خبر داده و پیش بینی کردند که شمار زائران به بیست میلیون زائر در سال جاری برسد.

«میثم الزیدی» فرمانده لشکر رزمی العباس گفت: مراسم اربعین امسال پس از اینکه محدودیت‌های مربوط به کرونا برداشته شده است و تسهیلات ویژه مانند لغو روادید برای زائران برقرار شد، مراسمی استثنایی است.

الزیدی در ادامه به اقدامات انجام شده از چند ماه قبل به منظور آمادگی برای این مراسم از جمله برگزاری نشست‌ها و ارائه خدمات در گذرگا‌های مرزی و توسعه آن متناسب با حجم انبوه زائران اشاره کرد.

وی تاکید کرد که مراسم اربعین به سازمان عالی یا وزارتی برای انجام آمادگی زودهنگام سالانه به منظور استقبال از زائران نیاز دارد.

وی گفت: ملت عراق و موکب داران نقش مهمی در خدمت به زائران ایفا می‌کنند.

الزیدی با اشاره به فعالیت ۹ ساله لشکر رزمی العباس در تامین امنیت مراسم اربعین اعلام کرد که مسئولیت‌های محور‌های اصلی کربلا معلی طبق طرح فرماندهی عملیات مشترک عراق و فرماندهی عملیات کربلا بر عهده این لشکر است.

وی همچنین تاکید کرد که خدمات رسانی و وظیفه کنترل آسمان کربلا نیز از سوی این لشکر انجام می‌شود.

الزیدی به تلاش‌های انجام شده از سوی این لشکر هم اشاره کرد و اینکه فردی که مروج افکار افراطی در مراسم اربعین بود، بازداشت شده است.

وی اعلام کرد: همه نیرو‌های ما در کربلا مستقر هستند و بدون حمل سلاح در حال انجام وظیفه هستند، زیرا مسئولیت آن‌ها بازرسی و تفتیش مسیر‌ها و ارائه خدمات به زائران است.

الزیدی از پروژه نصب دوربین‌های نظارتی جدید در منطقه النخیب که با حمایت آستان مقدس حضرت عباس (ع) انجام شده است و پوشش دهنده منطقه‌ای به طول ۷۰ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر است، هم خبر داد.

وی اعلام کرد: تصاویر به طور مستقیم از این دوربین‌ها به کربلا منتقل می‌شود و این پروژه کمک و پشتیبانی بسیار خوبی از دستگاه‌های امنیتی عراق به عمل آورده است.

 

حضور انبوه زائران در کربلا

خبر دیگر اینکه «نصیف جاسم الخطابی» استاندار کربلا از حضور انبوه زائران در کربلای معلی خبر داد.

وی در عین حال تاکید کرد که با وجود حضور میلیونی زائران هیچ رخداد امنیتی گزارش نشده است.

الخطابی در ادامه به اقدامات شهرداری کربلا و مشارکت هزاران داوطلب در ارائه خدمات اشاره کرد.

وی آماری هم از شمار زائران ارائه در این شهر ارائه داد و گفت: در حال حاضر بیش از سه میلیون زائر از خارج عراق در کربلا هستند و پیش بینی می‌شود که این رقم به شش میلیون هر چه به اربعین نزدیک شویم، افزایش یابد.

«عمر الوائلی» رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق از ورود بیش از ۳ میلیون زائر خارجی به عراق خبر داد که حدود ۷۰ درصد آن‌ها از مرز زرباطیه ـ مهران بوده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها