|

شناسایی بیش از 1000 بیمار مبتلا به مالاریا در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از شناسایی یک‌هزار و ۲۷۹ مورد مثبت مالاریا در سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

شناسایی بیش از 1000 بیمار مبتلا به مالاریا در سیستان و بلوچستان

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، حبیب غزنوی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۸۶ مورد ابتلای قطعی به بیماری مالاریا در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گزارش شده است.

وی بیان کرد: کل موارد مثبت گزارش شده بیماری مالاریا در سال گذشته ۱۲۳ مورد بوده اما افزایش موارد این بیماری در سالجاری متاثر از بارندگی‌های اخیر در سیستان و بلوچستان و آنسوی مرزهاست که قابل پیش‌بینی بود و هم‌اینک شرایط لازم برای انتقال بیش از پیش بیماری مهیاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:این بیماری تحت تاثیر تبادلات جمعیتی در کشورها و تغییرات اقلیمی و بارندگی ها در کشور پاکستان و افغانستان و همچنین ورود شهروندان پاکستانی از طریق مبادی رسمی و غیر رسمی بوده است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های مالاریا خیز کشور است افزود: بیماران در صورت داشتن علائمی مانند تب حتما به مراکز خدمات جامع سلامت برای انجام آزمایشات مراجعه کنند.

غزنوی اظهارکرد: هم‌اینک در مراکز خدمات جامع سلامت در سیستان و بلوچستان کیت‌های تشخیص سریع بیماری مالاریا وجود دارد.

وی با اشاره به راه‌های جلوگیری از انتقال مالاریا تصریح کرد: یکی از راه‌های مهم مبارزه با مالاریا بیماریابی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: این دانشگاه این آمادگی را دارد تا در صورت اعلام نیاز کشور دوست و برادر پاکستان، اقدامات پیشگیری و بیماریابی مشابه را در آن سوی مرز نیز انجام دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها