|

گذرگاه مرزی تمرچین برای اعزام زائران آماده است

وزیر کشور گفت: گذرگاه مرزی تمرچین برای اعزام زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به کربلای معلی آماده است.

گذرگاه مرزی تمرچین برای اعزام زائران آماده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی با قدردانی از زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه مرزی تمرچین آذربایجان‌غربی افزود: این مرز ظرفیت اعزام روزانه چند ده هزار نفر از زائران اربعین حسینی (ع) را به کربلای معلی دارد.

وی با بیان اینکه شرایط بسیار مطلوبی برای اعزام زائران در مرز تمرچین حاکم است، افرود: شرایط آب و هوایی معتدل و زیرساخت‌های ایجاد شده در این منطقه، سبب شده تا مرز تمرچین به گذرگاهی مناسب برای اعزام زائران شمال غرب کشور تبدیل شود.

وزیر کشور با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه طی سه ماه گذشته، گفت: استاندار آذربایجان‌غربی و تیم همراه وی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم اعزام زائران تلاش‌های شبانه روزی داشته اند.

وحیدی همچنین با قدردانی از طرف عراقی در مرز تمرچین برای تسهیل در عبور و مرور، بیان کرد: تعاملات و گفت و گوی‌های استاندار آذربایجان‌غربی با طرف عراقی قبل از اعزام زائران بسیار اثر بخش بوده است.

وی با بیان اینکه تمرچین در سال‌های بعدی نیز میزبان زائران اربعین حسینی (ع) خواهد بود، اظهار کرد: با مشاهده توسعه صورت گرفته در این منطقه در چند ماه اخیر، قطع به یقین سطح ارائه خدمات به زائرین در سال آتی چند برابر خواهد شد.

وی همچنین از فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در ایجاد مسیری امن و بدون ترافیک برای اعزام زائران به مرز تمرچین قدردانی کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها