|

اتباع غیرایرانی از مرز شلمچه عبور کنند

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا و فرمانده قرارگاه اربعین گفت: زائران اتباع خارجی جهت زیارت عتبات عالیات فقط به مرز شلمچه مراجعه و از مراجعه به دیگر مرزهای کشور از جمله مهران خودداری کنند.

اتباع غیرایرانی از مرز شلمچه عبور کنند

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان ایلام، سردار محمد شرفی روز یکشنبه در بازید از مرز مهران تاکید کرد: زائران غیر اتباع ایرانی باید از مرز شلمچه عبور کنند و در این خصوص پلیس تمامی تمهیدات لازم را برای تسهیل در تردد این قشر اندیشیده است.

وی اضافه کرد: پلیس تمامی تمهیدات لازم در خصوص بحث تردد زائران به مرز مهران را اندیشیده است و در این خصوص نگرانی وجود ندارد ، به منظور سهولت در تردد زائران هم اکنون ۶۴ گیت فعال در مرز مهران طراحی شده و زائران می توانند از این گیت ها عبور کنند.

سردار شرفی افزود: پلیس خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران ۱۰۰ درصد بستر را آماده کرده تا زائران با آرامش و امنیت کامل و در کوتاه ترین زمان ممکن از مرزها عبور و به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) در کربلای معلی ملحق شوند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا ادامه داد: با توجه به اینکه در میان زائران قطعا سالمندان و یا کودکان هستند حتما به موضوع توزیع زمان مناسب حرکت با توجه به وضعیت گرمای حاکم در مرز توجه و زمان مناسبی را برای حرکت انتخاب کنند.

سردار شرفی یادآور شد: به تدریج حجم زائران مرز مهران افزایش یافته و پلیس گذرنامه از ۲ گیت به ۳۰ گیت فعال رسیده و آمادگی ارائه خدمات به زائران تا ۶۴ گیت نیز پیش بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به موکب ها  و کامیون هایی که در مهران حضور دارند و از پایانه به طرف مرز حرکت می کنند، گفت: در مسیر تردد زائران چند کیلومتری ترافیک شکل گرفت که با رایزنی های و هماهنگی های صورت گرفته این موضوع نیز برطرف شده است.

سردار شرفی یادآور شد: از زائرانی که تا به امروز گذرنامه به دست آنها نرسیده می توانند از گذر ویژه اربعین استفاده کنند و ظرف ۴۸ ساعت برای آنها ارسال می شود و هیچ گونه نگرانی نیز از این بابت وجود ندارد.

‌ به گزارش ایرنا، ۷۰ درصد زائران اربعین مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند.

نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق از مهمترین دلایل مرز مهران برای زائران اربیعن است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها