|

حکم متهمان متروپل آبادان صادر شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: رأی پرونده صادر و متهمان به نسبت میزان تقصیر به پرداخت دیه و موارد دیگر محکوم شدند.

حکم متهمان متروپل آبادان صادر شد

به گزارش ایرنا، سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به فوت ۳۴ مرد و ۷ زن در حادثه متروپل آبادان، گفت: رأی پرونده صادر و متهمان به نسبت میزان تقصیر به پرداخت دیه و موارد دیگر محکوم شدند.

مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: این ایام را به تلاشگران دولت تبریک می‌گوییم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده متروپل آبادان گفت: از روز وقوع این حادثه تاکنون سه ماه و هشت روز گذشته است و با توجه به تأکید‌های ریاست قوه قضاییه رأی پرونده با دقت و سرعت صادر شده است.

وی با اشاره به اتهام ۲۱ نفر در این پرونده ادامه داد: در پرونده مورد بحث، شهردار اسبق، سابق و فعلی آبادان، نماینده سازمان نظام مهندسی و افراد دیگر بودند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره جزییات رأی صادره اظهارداشت: علاوه بر پرداخت دیه، سقف مقرر مجازات در قانون یعنی سه سال حبس تعزیری درجه پنج با احتساب دوران بازداشت محکوم شدند همچنین محکومیت قطعی متهمان در رسانه‌ها منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: دو سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی، دو سال منع اشتغال در حرفه مهندسی، لغو پروانه اشتغال و محرومیت از عضویت در نظام مهندسی از دیگر مواردی است که در حکم صادره اعلام شده است.

ستایشی افزود: متهم اصلی متوفی حسین عبدالباقی در این پرونده ۷۵ درصد مقصر بوده و دیه اولیای دم از اموال این فرد که پیشتر توقیف شده، تادیه می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها