|

وزیر راه و شهرسازی: نرخ ۶ میلیونی بلیت هوایی تهران- نجف، دائمی شد

وزیر راه وشهرسازی گفت: بلیت تهران - نجف تا زمان تصمیم گیری جدید با نرخ ۶ میلیون تومانی به فروش خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی: نرخ ۶ میلیونی بلیت هوایی تهران- نجف، دائمی شد

«رستم قاسمی» در پنجمین جلسه ستاد اربعین که امروز ( شنبه) در ساختمان دادمان وزارت راه وشهرسازی برگزارشد، گفت: هزینه حمل‌و نقل سفرهای اربعین در شورای اقتصادی تصمیم گیری شد

وی گفت: در پرواز ایرلاین‌های خارجی قیمت‌گذاری ممنوع است و نرخ بلیت تابع نرخ بازار است، برای مسیرهای خارجی شرکت‌های داخلی هم قیمت گذاری نمی‌کنیم. اما برای پروازهای نجف به طور استثنا وارد قیمت گذاری شدیم و نه فقط برای ایام اربعین که از ۱۵ این ماه است بلکه بلیت تهران - نجف تا زمان تصمیم گیری جدید با نرخ ۶ میلیون تومانی به فروش خواهد رسید. 

قاسمی درباره چرایی این تصمیم گفت: همیشه زایر امام حسین وجود دارد و این طور نیست که  افزایش زائر فقط در ایام اربعین باشد

وزیر راه وشهرسازی گفت: هر ایرلاینی تصمیم دارد به نجف نرود اجباری نیست، اما اگر تصمیم به مشارکت دارد حق افزایش نرخ ندارد.

به گفته وی، ایران ایر، قشم ایر، اسمان و  کیش ایر برای جابجایی بیش از ۶۰ هزار نفر اعلام آمادگی کردند.

رستمی گفت: بلیت هوایی نرخ این مسیر ۶ میلیون تومان است که با اتخاذ سازو کار به این رقم رسیدیم. چنانکه مسافری با نرخ بیش از ۶ میلیونی بلیت فروشی را مشاهده کرد، خریداری نکند چرا که ایرلاین گران فروش اجازه پرواز ندارد. بنابراین مردم از ایرلاین گران فروش بلیت نخرند

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: کارهای بزرگی در آستانه سفرهای اربعین انجام شده است. در جاده‌های منتهی به مسیرهای مرزهای خروجی بیش از هزار میلیارد تومان توسط  سازمان راهداری هزینه شده است و پیش بینی اعزام ۵ میلیون مسافر را از هر سه بخش حمل و نقل داریم.

وی گفت: فقط ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر زایر پاکستانی از مسیر ایران عبور می‌کنند که رقم قابل توجهی است. کمبود اتوبوس هم با رایزنی جبران شده است و تعداد۸ هزار اتوبوس برای جابجایی مسافران پیش‌بینی شده است.

قاسمی درباره قیمت بلیت اتوبوس نیز گفت: به دلیل جبران یکسرخالی اتوبوس‌ها، توافق شد که امسال برای سفر رفت و برگشت در مسیر تهران- ایلام که اکنون ۱۳۵ هزار تومان است به ۲۰۰ هزار تومان در ایام اربعین افزایش می‌یابد که نسبت به سال ۹۸ که ۱۰۰درصد افزایش رخ داد امسال ۷۵ درصد افزایش خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بسیج حوزه هوایی ریلی وجاده‌ای در خدمت زایران اربعین است و  به دلیل همزمانی با شهریور که اخرین ماه سفرهای تابستانی است مدیریت سخت تر است و اگر ایرادی در طول ایام اربعین وجود داشت از همین حالا از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها