|

رشد 2 برابری صدور گذرنامه برای اربعین

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: تاکنون دو میلیون و ۷۰۰ هزار گذرنامه صادر شده که در مقایسه با سال ۹۸ که یک میلیون و ۳۰۰ هزار گذرنامه صادر شده بود، شاهد رشد تقریبا دو برابری هستیم.

رشد 2 برابری صدور گذرنامه برای اربعین

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید مجید میراحمدی در نود و هفتمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: با توجه به زمان اندک تا آغاز مراسم اربعین حسینی، بایستی با روحیه و کار جهادی بتوانیم زمینه را برای سفر سهل و راحت عاشقان حسینی فراهم سازیم.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر عملیاتی شدن هر چه سریعتر تکالیف و مسئولیت دستگاه‌ها در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین ادامه داد: رئیس جمهوری محترم تصریح دارند که به گزارش‌های کاغذی دستگاه‌ها اکتفا نشود و کار به صورت میدانی و عملیاتی دنبال شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره تعداد متقاضیان سفر اربعین هم گفت: براساس آخرین گزارش ارائه شده تاکنون دو میلیون و ۷۰۰ هزار گذرنامه صادر شده که در مدت مقایسه با سال ۹۸ که یک میلیون و ۳۰۰ هزار گذر نامه صادر شده بود؛ رشد تقریبا دو برابری را شاهد هستیم.

میراحمدی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ هزار گذرنامه هم در فرایند صدور قرار دارد.

موضوع گرمای هوا از دیگر محورهای مورد اشاره میراحمدی در نشست امروز بود که گفت: متولی اصلی این حوزه وزارت بهداشت است و بایستی از هم اکنون نسبت به استقرار واحدهایش در مرزهای فعال کشور برنامه عملیاتی داشته باشد.

وی تاکید کرد: مساله اب آشامیدنی موضوع مهم دیگر مراسم اربعین حسینی است، در این خصوص کمیته اسکان وتغذیه نسبت به تامین آب آشامیدنی زائران عزیز حسینی تمهیدات لازم را داشته باشد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین به تامین سوخت برای حمل و نقل عمومی اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه متولی این امر وزارت نفت است و خوشبختانه اقدامات خوبی را از سوی این نهاد در تامین سوخت شاهد هستیم.

میراحمدی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مراسم اربعین حسینی یک واقعه مهم فرهنگی و معنوی است و باید با تمام ظرفیت برای برگزاری این مراسم ورود داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امروز در برابر آماج حملات فرهنگی و جنگ نرم دشمن، باید به داشته های فرهنگی و دینی خود رجوع کنیم؛ مراسم اربعین صیقل دهنده روح و معنویت است و برای همین بایستی اهتمامی مضاعف برای برگزاری هر چه قوی تر به عنوان جلوه و نمایش بزرگ دینی و معرفتی داشته باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور یادآور شد: ستاد مرکزی اربعین حسینی با این محوریت حرکت و تلاش می‌کند که عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که دل در گرو مکتب اهل بیت(ع)دارند؛ از حضور در این مراسم محروم نشوند و تحقق این مهم در گرو فعال شدن همه ظرفیت های اجرایی و مردمی کشور است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها