|

بیانیه کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست کشور به مناسبت کشته شدن محیطبان مظلوم و بی دفاع، برومند نجفی

کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست کل کشور در بیانیه ای کشته شدن محیطبان مظلوم و بی دفاع، برومند نجفی را تسلیت گفتند.

بیانیه کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست کشور به مناسبت کشته شدن محیطبان مظلوم و بی دفاع، برومند نجفی

کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست کل کشور در بیانیه ای کشته شدن محیطبان مظلوم و بی دفاع، برومند نجفی را تسلیت گفتند.

 

متن تسلیت بدین شرح است: 

 

به نام خدا

انالله و انا الیه راجعون؛

عرض تسلیت به مناسب عروج شهادت گونه همکار ارجمندمان محیطبان "برومند نجفی"در عرصه حفاظت از محیط زیستِ کشورِ عزیزمان ایران

پس از مدتها تلاش و کوشش مسئولین و بستگان محیطبان برومند نجفی، هزار امید زنده شده بود تا سایه اعدام از سر همکار گرامیمان کم شود، در کمال ناباوری، در حالی که با دستان بسته توانی برای دفاع از خود نداشت مظلومانه از بین‌مان پر کشید و داغ رفتن شهادت گونهاش را بر دل ما و عزیزانش نشاند.

عدم دریافت حمایتهای قانونی در شرایط سخت و طاقت فرسای کاری، فقدان آموزش های اصولی و کامل و همچنین نبود حمایتهای روحی و روانی ضروری برای محیطبانان این مرز و بوم، هر روز سینهی یکی از حافظان و عاشقان طبیعت را میشکافد و غمی بر آلام همه دوستداران طبیعت اضافه میکند، این عوامل و بسیاری عوامل دیگر که شاید جایگاه طرح آنها در چنین بیانهای نباشد باعث از دست دادن جانهای عزیز و عاشقی شده و محیط زیست کشور را از نعمت داشتن آنها محروم کرده است. در این واقعه تلخ تا کنون دو انسان جان خود را از دست دادهاند و ممکن است انسان دیگری به خاطر کشتن محیطبان نجفی، جان خود را از دست بدهد. اگر چه امید داریم که خانواده محترم برومند نجفی همانند  فرزند عاشقشان با بذل عشق به همنوع خویش، این چرخه نامیمون را بشکنند.

این واقعه ناگوار دردی سنگین بر دل خانواده محترم نجفی و خانواده بزرگ محیط زیست کشور و تمامی دوستداران طبیعت ایران نشاند و داغ صد و چهل و پنج محیطبان عزیز از دست رفته را تازه نمود. اگرچه راهی برای جبران جانهای عزیز از دست رفتهیمان نداریم ولی همانند همیشه امید داریم که این واقعه تلخ تلنگری بر اصلاح فوری قوانین و مقررات حمایت از این حافظان طبیعت باشد.

برومند نجفی

 

ما کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست کل کشور ضمن ابراز همدلی و همدردی با خانواده محترم برومند نجفی و کلیه عاشقان طبیعت ایران، خواستار همکاری همه ارکان حاکمیت برای ایجاد تغییرات جدی در راستای ارتقای همه جانبه جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست و تقویت نقش حاکمیتی و نظارتی این سازمان، حمایت همه جانبه ضابطان قضایی در انجام وظایف و ماموریتهای محوله، و رسیدگی به وضعیت حقوقی و معیشیتی محیطبانان کشور می باشیم و یقین داریم که بقای این مرز و بوم در بقای محیط زیست کشور است و لاغیر.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها