|

گردشگران به لواسانات و رودبارقصران سفر نکنند

رئیس مدیریت بحران شمیرانات گفت: ضروری‌ است عموم مردم از سفرهای غیرضروری به لواسانات و رودبارقصران جداً خودداری کنند.

گردشگران به لواسانات و رودبارقصران سفر نکنند

رئیس مدیریت بحران شمیرانات با اشاره به آغاز موج جدید بارش‌ها و وقوع سیلاب در رودبارقصران هشدار داد: با توجه به شرایط جوی و احتمال بالا آمدن سطح رودخانه، ضروری‌ است عموم مردم از سفرهای غیرضروری به لواسانات و رودبارقصران جداً خودداری کنند.

مجتبی ذاکریان روز دوشنبه اظهار داشت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و شرایط موجود منطقه، آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و احتمال برخورد صاعقه نیز پیش‌بینی می‌شود لذا ساکنان نیز از هرگونه توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اکیداً خودداری کنند.

بارش‌های شدید باران به صورت منقطع از بامداد ۶ مرداد ماه جاری در سطح شمیرانات آغاز و همچنان ادامه دارد.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهرهای شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران)، لواسان، اوسان فشم میگون، شمشک دربندسر و ۳۶ روستا، با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
این شهرستان به سبب عبور رودخانه جاجرود، مناطق حفاظت شده محیط زیست و طبیعتی بکر، روددره‌ها و مراکز رفاهی خدماتی متعدد، پیست‌های اسکی و مدرسه یخ‌نوردی بین المللی، جاده‌های کوهستانی و چشم‌نواز در تمامی فصول سال مورد استقبال بسیاری از ورزشکاران و گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها