|

اسکان اضطراری ۷۷۵۵نفر در سیلاب‌های کشور

معاون سازمان امداد و نجات، با اشاره به سیلاب های اخیر در کشور، گفت: سیلاب های شب گذشته مشکل خاصی ایجاد نکرد.

اسکان اضطراری ۷۷۵۵نفر در سیلاب‌های کشور

مرتضی مرادی پور، در برنامه خبری رادیو پیام به گزارش سیلاب‌های اخیر اشاره کرد و افزود: با توجه به پدیده مانسون که چند روز اخیر در کل کشور اتفاق افتاد، تاکنون ۲۴ استان درگیر شدند. به ویژه برخی شهرستان‌ها و مناطق مرتفع و منتهی به رودخانه دچار سیلاب شدند.

وی ادامه داد: باید اشاره کنم تقریباً در ۱۶۲ شهرستان، ۱۲۹ شهر، ۱۳۰۶ روستا و ۱۵۳ محور مواصلاتی که در مجموع ۱۵۸۸ نقطه است، درگیر بودیم.

مرادی پور اضافه کرد: بیشترین استان‌های درگیر در درجه اول تهران، کرمان فارس و مازندران بودند و در مجموع بیش از ۴۹ هزار نفر که در این مناطق حضور داشتند امدادرسانی شدند.

معاون سازمان امداد و نجات کشور افزود: در مجموع ۲۹۹۲ نفر به مناطق امن منتقل شدند و بیش از ۴۳۰ خودروی گرفتار شده رهاسازی شد. همچنین بیش از ۷ هزار و ۷۵۵ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

وی درباره برخی مناطق که دیشب دچار سیل شدند، گفت: نگرانی‌هایی در منطقه مازندران در محدوده مرزن آباد و همچنین در رفسنجان استان کرمان داشتیم، اما به رغم این نگرانی‌ها با تدابیر اندیشه شده و تخلیه اضطراری به موقع که ناشی از همکاری مردم منطقه بود، مشکلی به شدت روزهای قبل نداشتیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها