|

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت اعلام کرد:

قاچاق داروهای ایرانی بدون سود به کشورهای دیگر

وزیر بهداشت اعلام کرد: داروی ایرانی قاچاق به کشور‌های دیگر می‌رسد که هیچ سودی برای مردم ندارد. در حال حاضر ۶۵ درصد تولیدات داخلی ایران در بخش خصوصی است.

قاچاق داروهای ایرانی بدون سود به کشورهای دیگر

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در مراسم اجلاس معاونین و مدیران بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های تابعه گفت: در جوامع بشری شناخت صحیحی از ایران نیست. تبلیغاتی که علیه ایران می شود در قبال هیچ کشوری وجود ندارد و هجمه بسیار وسیعی است.

او گفت: پیشرفت‌های زیادی در سایه انقلاب انجام شده اند.در حوزه سلامت مدعی هستیم، اما وضعیت حوزه بین الملل دانشگاه‌ها خوب نیستیم.

او افزود: در ارزش گذاری روسا، دانشگاه یک واحد بین المللی مهم است و انجمن‌های مختلف ارتباطات بین المللی خودشان را داشته و در کنفرانس‌های علمی بین المللی فعالیت دارند. بومی سازی و آمایش در بین المللی سازی از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی‌ فکر می‌کنند که بین المللی سازی همان جذب دانشجوی خارجی است.

عین اللهی گفت: باید زمینه برای بازگشت نخبگان و دانشجویان مقیم خارج انجام شود. دانشجو باید مبلغ کشورمان باشد و جذب دانشجو باید هدفمند باشد. معتقدم که ایران باید کنفرانس‌های منطقه‌ای برگزار کند و همایش‌های علمی از حالت موضعی خارج شوند.

او گفت: زیرساخت‌های لازم در حوزه بین المللی سازی باید فراهم شوند. سفارت خانه ها در حوزه سلامت باید فعال باشند و بسیاری از کار‌ها از جمله پذیرش دانشجو را از این طریق می‌توان انجام داد.

وزیر بهداشت گفت: هیچ مرزبندی در بین دانشگاه‌های مختلف وجود ندارد. تمام کشور‌ها به دنبال داروی ایرانی هستند. داروی ایرانی قاچاق به کشور‌های دیگر می‌رسد که هیچ سودی برای مردم ندارد. در حال حاضر ۶۵ درصد تولیدات داخلی ایران در بخش خصوصی است.

وزیر بهداشت گفت: افراد در حوزه سلامت مشکلات زیادی دارند که باید رفع شوند. جذب گردشگر سلامت باید اصلاح و هدایت شود.

او گفت: دیپلماسی علمی اهمیت دارد. یکی از مشکلات ما این است که اصول دیپلماسی علمی را رعایت نکرده ایم. دیپلمات کسی است که به کشورش متعهد و وفادار است. دیپلمات باید مبلغ فرهنگ کشورمان باشد. ما استاد به خارج از کشور می‌فرستیم، اما در کلاس‌های درس فرهنگ خارج را تبلیغ می‌کند.

وزیر بهداشت گفت: رعایت خطوط قرمز باید به هر شکل ممکن مد نظر قرار بگیرد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها