|

باران سیل‌آسا در راه اصفهان است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: براساس هشدار سازمان هواشناسی در سطح استان فعالیت سامانه بارشی تابستانی تشدید می‌شود.

باران سیل‌آسا در راه اصفهان است

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: افزایش سرعت وزش باد در مناطق شمال شرق و هم مرز با استان سمنان باعث خیزش گرد و خاک در مناطق شرقی و مرکزی استان شده است که سبب افزایش آلودگی هوا، ماندگاری ذرات گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق مرکزی صنعتی، شرق و شمال شرق استان شده است.

وی با بیان اینکه این شرایط تا اواخر روز سه‌شنبه و اوایل صبح چهارشنبه ادامه خواهد داشت، افزود: انجام هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش گرد و خاک و آلودگی هوا شود، مانند عملیات معدنی، خاکبرداری ممنوع است.

شیشه‌فروش بیان کرد: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای افراد آسیب‌پذیر پذیر، مشارکت در کاهش انتشار آلودگی‌های ناشی از خودروها و صنایع، عدم آتش زدن ضایعات و بقایای گیاهی و کشاورزی، حفاظت از تأسیسات، گلخانه‌ها و تابلوها در برابر وزش باد توصیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: بر اساس هشدار سازمان هواشناسی از روز چهارشنبه تا شنبه در سطح استان فعالیت سامانه بارشی تابستانی تشدید می‌شود، بر این اساس از روز پنجشنبه ۶ مرداد ماه تا اواخر جمعه شاهد رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، بارش تگرگ در مناطق جنوب، جنوب غرب، مرکز استان( به ویژه مناطق جنوبی‌تر) و مناطق همجوار با استان فارس و چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد هستیم.

وی گفت: اثرات این سامانه رگبار شدید باران ایجاد روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌های فصلی، اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان منتهی به استان‌های چهارمحال بختیاری، فارس و کهکیلویه و بویراحمد خواهد بود.

 شیشه‌فروش با بیان اینکه مدیریت بحران استان اصفهان به تیم‌های امدادی استان اعلام آماده‌باش داده است، خاطرنشان کرد: پاکسازی آبراهه‌ها، مسیل و رودخانه‌های منتهی به شهرها و روستاها به ویژه در دهانه پل‌ها، اجتناب از چرای دام در مناطق سیل‌خیز و عدم صعود به ارتفاعات، اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، عدم پارک خودروها در مسیل رودخانه‌ها و ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی نیمه جنوبی استان توصیه می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها