|

اسیدپاشى موتورسوار ناشناس روى پدر و پسر در شیراز‌

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس گفت: شامگاه روز شنبه دو نفر در شیراز مورد حمله فردی ناشناس قرار گرفتند و بر اثر اسیدپاشی مجروح شدند.

اسیدپاشى موتورسوار ناشناس روى پدر و پسر در شیراز‌

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس گفت: شامگاه روز شنبه دو نفر در شیراز مورد حمله فردی ناشناس قرار گرفتند و بر اثر اسیدپاشی مجروح شدند.

سرهنگ حمید افرامن در بیان جزئیات این حادثه ضمن تائید اسید پاشی، گفت: شامگاه روز شنبه هجدم تیرماه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره اسید پاشی در خیابان آصف شیراز بلافاصله ماموران نیروی انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: در این حادثه مرد ۴۲ ساله به همراه پسر ۱۴ ساله اش مورد حمله فردی موتور سوار ناشناس قرار گرفتند و بر اثر اسیدپاشی مجروح و از ناحیه صورت و دست دچار صدمه شدند که بلافاصله توسط نیرو‌های امدادی به بیمارستان امیرالمومنین شیراز انتقال داده شدند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس گفت: طبق پیگیری‌های انجام شده وضعیت مصدومان مطلوب گزارش شده است.

سرهنگ افرامن گفت: تلاش ویژه پلیس و کارآگاهان پلیس آگاهی استان برای شناسایی و عامل اسیدپاسی در دست اقدام است.

او با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی پلیس با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت گفت: آرامش مردم اولویت پلیس در اجرای ماموریت‌ها و وظایف محوله است و خادمان مردم در این مسیر از هیچ تلاشی، دریغ نخواهند کرد.

سرهنگ افرامن گفت: بزودی گزارش تکمیلی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس اطلاع رسانی خواهد شد.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری امدادرسانی به مجروحان این حادثه با دکتر محمدجواد مرادیان رئیس اورژانس فارس تماسی برقرار کرد و بهترین راه برای کاهش عوارض اسیدپاشی را استفاده از آب عنوان کرد و گفت: مردم در هنگام مواجهه با اسیدپاشی محل مورد نظر را سریع با آب بشویید، این کار موجب کاهش غلظت اسید در نواحی مورد نظر شده و از سوختگی بیشتر جلوگیری خواهد کرد.

او گفت: همانطور که گفته شد سوختگی از درجات متعددی برخوردار است، که شستشوی صورت در هنگام این واقعه از میزان سوختگی مورد نظر می‌کاهد، البته جاری بودن آب تا آمدن نیرو‌های اورژانس بر روی صورت فرد بهترین راه برای کاهش این درجه از سوختگی است که پس از انتقال به وسیله نیرو‌های امدادی نیز این کار با سرم‌های ویژه شستشو انجام می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها