|

آیا لمینت دندان ترمیم دارد؟

آیا لمینت دندان ترمیم دارد؟ نگرانی که همه بیماران قبل از انجام لمینت دندان ممکن است به آن فکر کنند. روکش لمینت دندان قسمت جلوی دندان قرار می گیرد و از نظر زیبایی این درمان می تواند یک روش بسیار سریع و موثر برای مقابله با مشکلات متعدد دندان پزشکی باشد. لمینت دندان در برابر تغییر رنگ بسیار مقاوم است و از سرامیک انعطاف پذیر و با دوام ساخته شده است.

آیا لمینت دندان ترمیم دارد؟

آیا لمینت دندان ترمیم دارد؟ نگرانی که همه بیماران قبل از انجام لمینت دندان ممکن است به آن فکر کنند. روکش لمینت دندان قسمت جلوی دندان قرار می گیرد و از نظر زیبایی این درمان می تواند  یک روش بسیار سریع و موثر برای مقابله با مشکلات متعدد دندان پزشکی باشد. لمینت دندان در برابر تغییر رنگ بسیار مقاوم است و از سرامیک انعطاف پذیر و با دوام ساخته شده است. لمینت دندان در صورتی که به درستی از آن مراقبت شود ممکن است چندین سال ماندگاری داشته باشد اما به هر صورت این راه حل درمان دائمی نیست و باید بعد از گذر زمان  و طول عمر مفید آن جایگزین شود. 

 

به هر صورت مراقبت هایی که برای دندان های طبیعی خود انجام میدادید می تواند برای لمینت دندان نیز انجام شود و مراقبت بیشتری نیاز نیست. دندان لمینت شده باید مانند دندان طبیعی بعد از هر وعده غذایی مسواک زده شود، به صورت مرتب و روزانه نخ دندان کشیده شود و حداقل هفته ای دو بار از دهانشویه استفاده شود. همچنین مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است که باید به صورت 6 ماه یک بار دندان های لمینت شده خود را تحت معاینه پزشک قرار دهید تا برای سال های آتی شفاف و مستحکم باقی بماند. هنگام مسواک زدن دندان ها بهتر است از خمیر دندان و مسواک ساینده و دهانشویه هایی که با مواد قابض ساخته می شود استفاده نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لمینت دندان و هزینه آن می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت لمینت دندان

لمینت دندان روشی برگشت ناپذیر است بدین معنی که برای نصب بر روی دندان های بیماری نیاز است دندان طبیعی به صورت کامل به اندازه ضخامت لمینت تراشیده شود تا پیوند مستحکم و خوبی بین روکش و دندان برقرار شود. زمانی که مینای دندان تراشیده می شود دیگر رشد نخواهد کرد و بیمار تا ابد نیاز به روکش یا تاج دندان برای جلوگیری از، از بین رفتن زیبایی دندان های خود دارد. البته برای افرادی که از تراشیده شدن دندان های طبیعی خود ناراحت هستن توصیه می شود از روش  لومینیرز استفاده کنند زیرا نیاز به آمادگی کمتری نسبت به لمینت سرامیکی دارد. همچنین لومینیرزها دارای دوام و ماندگاری کمتری نسبت به لمینت های سرامیکی هستند و معمولا قابل برگشت نیز هستند.

آیا لمینت دندان ترمیم دارد؟

یکی از مهم ترین اصول مراقبتی، ترمیم لمینت دندان است . در صورتی که دندان های جلویی شما دچار شکستگی و یا مشکل شده باشد باید در اسرع وقت ترمیم و یا تعویض روکش لمینت دندان انجام شود زیرا می تواند به دندان طبیعی شما و همچنین زیبایی چهره شما تاثیر منفی زیادی داشته باشد. دندانی که لب پر، شکسته یا ترک برداشته شود دیگر محل تجمع میکروب و باکتری می شود در این صورت دندان طبیعی شما نیز دچار مشکل شده و باید علاوه بر تعویض لمینت به ترمیم دندان طبیعی نیز اقدام نمائید. در صورتی که دندان طبیعی بیمار زیر لمینت دندان دچار عفونت باشد یا نیاز داشته باشد عصب کشی شود باید روکش لمینت برداشته شود اقدامات لازم انجام شود سپس اقدام به نصب روکش لمینت دندان نمایند. البته بهتر است بدانید ترمیم لمینت دندان در واقع غیر ممکن است و اغلب زمانی که مشکلی برای لمینت به وجود می آید پزشک مجبور به تعویض لمینت دندان می شود. ترمیم بیشتر برای روش کامپوزیت دندان مناسب و کاربردی است و این مورد یکی از تفاوت لمینت و کامپوزیت می باشد.

لمینت دندان

بهترین روش هایی که می توان از آن به عنوان روش های ترمیمی نام برد عبارتند از:

  • اضافه کردن و یا تراشیدم لایه ای بسیار نازم در صورت وجود ترک یا لب پریدگی بسیار سطحی

  • استفاده از یک روکش یا بریج زمانی که آسیب دیدگی تاج دندان بسیار شدید باشد.

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

طول عمر لمینت دندان به صورت کلی بین 10 الی 15 سال است. از نظر مقاومت اگر بخواهیم صحبت کنیم باید بگوئیم لمینت دندان بسیار محکم بوده و از استحکام کافی برخوردار است. گاهی ممکن است به علت ساییدگی ها و آسیب های دندانی روکش لمینت دندان نیاز به ترمیم و یا حتی تعویض داشته باشد اما اگر از آن ها به خوبی محافظت شود قطعا طول عمر آن ها افزایش پیدا کرده و زیبایی دندان های شما تامین می شود. البته اگر بخواهیم در رابطه با طول عمر طبیعی روکش های لمینت توضیح دهیم باید بدانید این روش بدون نیاز به ترمیم و نگهداری نیست و نگهداری از آن می تواند یک رابطه مستقیم با میزان طول عمر لمینت داشته باشد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها