|

آغاز فعالیت اپلیکیشن موبایلی «تهران من» از امروز، 8 تیرماه

رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران از فعال شدن اپلیکیشن موبایلی «تهران من» از امروز جاری خبر داد.

آغاز فعالیت اپلیکیشن موبایلی «تهران من» از امروز، 8 تیرماه

هادی محضرنیا، رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران گفت: اخلال در خدمت‌رسانی به مردم از اهداف جدی دشمن در این حمله سایبری بود که خوشبختانه با اقدام به موقع از آسیب به سامانه‌ها جلوگیری شد و تلاش دشمن در این حمله ناکام ماند.

به گفته او از هفته اولی که حادثه حمله سایبری دشمن به سامانه‌های شهرداری تهران پیش آمد، وب‌سایت تهران من در اختیار مردم قرار گرفت تا سوابق تردد و کیف پول‌شان را مشاهده کنند.

او گفت: شهرداری ۲۲ منطقه، ۱۲۰ ناحیه و ۵۰ شرکت و سازمان وابسته دارد. زمانی که این اتفاق پیش آمد حدود ۳۰۰ نفر از کارکنان مربوطه شبانه‌روزی مستقر شدند تا اختلال کامل برطرف شود، ولی حجم سرویس‌ها از یک طرف و پیچیدگی حمله سایبری از طرف دیگر کمی سبب زمانبر شدن این قضیه شد.

رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران ادامه داد: بر همین اساس ما همه خدمات را در ابتدای کار متوقف کردیم تا تست آلودگی انجام گیرد و مرحله به مرحله مطمئن شویم مشکلی نیست و نرم‌افزار و شبکه کاملا ایمن و پاک است، همچنین همزمان حفاظت از داده‌های مردم بسیار حائز اهمیت بود که مدنظر قرار گرفت.

محضرنیا گفت: از آنجایی که تراکنش‌های مالی زیادی روی سامانه‌های شهرداری انجام می‌شود همه چیز را دقیق رصد و تست کردیم تا حقی از شهروندان ضایع نشود که همه این قضایا سبب شد که اندکی کندی در بازگشت برخی از خدمات و برقراری آن داشته باشیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها