|

انتقاد از افزایش غیرمنطقی نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نسبت به افزایش غیرمنطقی نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی انتقاد کرده و خواستار مشخص شدن نحوه نظارت شهرداری بر عملکرد این تاکسی ها شدند.

انتقاد از افزایش غیرمنطقی نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نسبت به افزایش غیرمنطقی نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی انتقاد کرده و خواستار مشخص شدن نحوه نظارت شهرداری بر عملکرد این تاکسی ها شدند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و دومین جلسه شورای شهر ۵ تذکر مطرح می کنند.

مهدی اقراریان در این جلسه نسبت به افزایش نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی و تخلف رانندگان تاکسی های اینترنتی تذکر داد و اظهار داشت؛ با عنایت به ماده ۸ دستورالعمل چگونگی فعالیت و ارائه خدمات هوشمند در شهر تهران،  باید وضعیت نرخ کرایه‌ها مشخص شود.

وی گفت؛ باید دلایل افزایش غیرمنطقی کرایه های تاکسی های اینترنتی مشخص شود.

اقراریان با بیان اینکه در مواردی مشاهده می شود که شهرداری به وظیفه نظارتی خود در خصوص برخی موارد نمی تواند عمل کند، گفت: باید نحوه نظارت شهرداری تهران بر عملکرد تاکسی های اینترنتی مشخص شود.

وی همچنین نسبت به اینکه تذکرات اعضای شورای شهر پاسخ های عملیاتی دریافت نمی‌کنند و تنها پاسخ شکلی به آنها داده می شود، انتقاد کرد.

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر تذکرات منجر به حل و فصل مشکلات نشود، شورا می‌تواند از سایر ابزارهای خود تذکرات را پیگیری کند.

 

برای سیاست دوگانه زیست شبانه تهران چاره اندیشی شود 

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه گفت: مهلت مصوبه زیست شبانه که در شورای پنجم تصویب شد، و طبق آن کسبه‌ای که می‌توانستند از امکانات و فضای عمومی استفاده کنند و به صورت پایلوت در منطقه ۲ اجرا شد، پایان یافته است.

وی با بیان اینکه براساس این مصوبه ۱۲۰ هزار نفر مشغول این فعالیت هستند،  ادامه داد: مدت این کار به شکل پایلوت تمام شده و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

کاشانی با اشاره به اینکه در حال حاضر این افراد تا پاسی از شب خدمات ارایه می کنند. اظهار داشت:  اگر این فرصت تمام شده است، سیاست دوگانه داریم ایجاد می کنیم چون به تازگی در منطقه ۹ برای عده ای کارآفرینی کرده ایم.

 

کارگران ساختمانی بیمه مشخصی ندارند

مهدی عباسی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز نسبت به اینکه کارگران ساختمانی بیمه مشخصی ندارند و در صورت بروز حادثه، فقر و درماندگی برای آنان ایجاد می‌شود، گفت: در حادثه مترو پل تعدادی از کارگران ساختمانی جان خود را از دست دادند، اگر کارگر بر اثر حادثه زمین‌گیر شود، به دلیل بی بهره بودن از بیمه خدمات اجتماعی، مستمری ندارد.

وی افزود: حادثه، پایان یک زندگی کارگری و غلتیدن به دامان فقر و درماندگی برای کارگران است.

عباسی ادامه داد: موقتی بودن مشاغل کارگران موجب شده است تا کارفرما و کارگاه آنان مشخص نباشد و بیمه کارگران به ویژه کارگران ساختمانی ساختار مشخصی نداشته باشد.

عضو شورای تهران با بیان اینکه از هر تلفات کارگران یک مورد کارگر ساختمانی است، اظهار داشت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی داریم که ۵۰۰ هزار نفر از طریق شرکت پیمانکاری فعال هستند و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به صورت آزاد فعالیت دارند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران از شهردار تهران خواست تا ساز و کار حضور کارگردان متخصص در پروژه های ساختمانی را فراهم کند و گفت: قانونی در خصوص در مجلس است که بهتر است مهدی چمران رئیس شورای شهر تصویب این قانون را پیگیری کند.

 

سبک زندگی شهید چمران به الگوی جوانان و مدیران تبدیل شود

 مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران، گفت: ایشان برای همه ما در دوران نوجوانی و جوانی الگو بودند و به واسطه درجات علمی ایشان و مجاهدت هایشان، خاطراتی درس‌آموز به جا گذاشته اند.

وی افزود: در سال‌های گذشته در خصوص ابعاد شخصیتی ایشان خیلی کم کار شده است و همه مجموعه ها و رسانه ها باید در این خصوص ورود کنند.

پیرهادی ادامه داد: ای کاش میشد سبک زندگی شهید چمران در زندگی جوانان امروز و بسیاری از مدیران جاری شود.

 

 تشکر از نجات جان ۳۰ شهروند توسط آتش نشانان

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همچنین از نجات جان ۳۰ شهروند در آتش سوزی مرکز تجاری بلوار فرحزادی در شب گذشته، تشکر کرد و گفت: به دلیل نمای کامپوزیت و قابل اشتعال بودن این مجتمع، آتش سریع به طبقات فوقانی این مجتمع سرایت کرد.

وی ادامه داد: در مدت زمان کوتاهی چند تیم آتش نشانی به محل اعزام شدند و توانستند با کنترل حریق, ۳۰ شهروند را نجات دهند.

وی با بیان اینکه از رشادت‌های همکارانم سپاسگزارم، اظهارداشت: ضرورت دارد مسائل ایمنی به ویژه در اماکن عمومی رعایت شود و همه دستگاه‌های متولی مسئولیت خود را در این خصوص انجام دهند تا کمتر شاهد آتش سوزی و خطرات احتمالی باشیم.

پیرهادی همچنین خواستار اجرای مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان شد و گفت: ضروری است نسبت به اخطار هایی که دستگاه‌های متولی به ساختمان‌های ناایمن می دهند اهتمام بیشتری شود تا جان شهروندان به خطر نیفتد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها