|

سازمان هواپیمایی: فقط زئران کمتر از ۶۵ سال به حج اعزام می‌شوند

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: تاکنون آماری از ابتلاء به آبله میمون گزارش نشده. امسال فقط زئران کمتر از ۶۵ سال به حج اعزام خواهند شد.

سازمان هواپیمایی: فقط زئران کمتر از ۶۵ سال به حج اعزام می‌شوند

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه تاکنون آماری از ابتلاء به آبله میمون گزارش نشده گفت: امسال فقط زئران کمتر از ۶۵ سال به حج اعزام خواهند شد.

حسن خوشخو در خصوص شرایط و ضوابط حج ۱۴۰۱ گفت: حجاج بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت باید سه دوز واکسن را تزریق کرده باشند و اعزام افراد بالای ۶۵ سال به حج بر اساس ضوابط کشور عربستان ممنوع شده است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه افزود: با توجه به توافقات انجام شده با کشور عربستان واکسن سینوفارم مورد تأیید واقع شده است و با تمهیدات لازم از سوی سازمان حج و وزارت بهداشت گواهینامه لازم به حجاج ارائه خواهد شد.

خوشخو در ادامه با اشاره به کاهش محدودیت‌های پروازی در دنیا خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورها محدودیت‌های پروازی را حذف کرده اند و فقط QR-Code واکسن مهم است.

 

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در مورد آبله میمون گفت: با توجه به اینکه مسئولیت ورود مسافران به لحاظ رعایت الزامات بهداشتی برعهده وزارت بهداشت است، تاکنون آماری از ابتلاء به آبله میمون اعلام نشده است.

خوشخو در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ پرواز در هفته از کشور به عتبات برقرار است و از تمام شهرهایی که درخواست باشد و زائر وجود داشته باشد پرواز برقرار می‌شود

.سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در ارتباط با سفر اربعین نیز گفت: با توجه به اینکه در ایام اربعین پیک یک هفته‌ای داریم قطعاً تمهیدات لازم انجام خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها